IARU R1 General Conference Varna-Albena, Bulgarije 2014

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: IARU R1 General Conference Varna-Albena, Bulgarije 2014

#1 Bericht door Randy »

Goedenavond Eric-Jan,

Leuk om te lezen dat VERON liefst 5 jasjes/dasjes die kant op stuurt. Enkel Duitsland - 8.6 groter dan Nederland - stuurt een vertegenwoordiger meer en komt op een totaal van 6 vertegenwoordigers. En dan is er nog gastland Bulgarije dat gezien hun rol een zeer goede reden heeft om zoveel mensen af te vaardigen. Nu ben ik erg benieuwd waarom de afvaardiging van VERON zo groot is. Er zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn.

Wellicht kun je specifieker zijn over de inhoud van het congres en aangeven wat VERON concreet voor haar leden doet bij de IARU Regio 1 conferentie. Welke voorstellen zijn in Nederland ontwikkeld en wat kan de gemiddelde Nederlandse zendamateur concreet verwachten van de inzet van de afgevaardigden. Ik zie namelijk enkel twee voorstellen die betrekking hebben op de VHF banden en gerelateerd zijn aan contesten...
Laatst gewijzigd door Randy op 20 sep 2014, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: IARU R1 General Conference Varna-Albena, Bulgarije 2014

#2 Bericht door PA2LO »

Randy,
Eric-Jan komt vast met een volledig antwoord, maar ik meen me te herinneren dat op de VR en regiovergaderingen al is aangegeven dat ditmaal de delegatie uit Nederland inderdaad groot is. Enerzijds omdat ons landje de IARU region-1 Youth co-ordinator levert (Lisa PA2LS) anderzijds omdat de VERON ditmaal vertegenwoordigers van het Agentschap Telecom heeft uitgenodigd om in Bulgarije aanwezig te zijn.

naschrift: lees in het verslag van het amateuroverleg dat het AT niet mee is gegaan.

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: IARU R1 General Conference Varna-Albena, Bulgarije 2014

#3 Bericht door Randy »

Goedenavond Eric-Jan,

Het is een open vraag. Geen negatieve reactie. Als het klopt dat de VERON Agentschap Telecom betrekt en hierdoor het aantal afgevaardigden hoger is denk ik dat dit een goede stap is. Het is mij meer dan bekend dat Nederland binnen de IARU de voorzitter en Jeugd-coördinator levert.

Ik heb kort door een hele stapel documenten gekeken maar zie eigenlijk geen VERON voorstel over de harmonisatie van N. Dit is overigens ook niet besproken tijdens de Verenigings Raad. Aangenomen door leden is dat VERON (hoofd)bestuur zich hard zou maken voor het uitbreiden van de onderkant van de 40-meter band (7000-7050 kHz) voor Novice gemachtigden zodat zij hier CW en digimode kunnen bedrijven. Dat zou mijn inziens tijdens het Amateur Overleg met Agentschap Telecom terug moeten komen.

Daarom nogmaals mijn vraag: Wat gaat de gemiddelde zendamateur merken van de conferentie. Gaat de 160-meter band geharmoniseerd worden. Hoe staat het met 5 MHz, hebben we over 5 jaar nog wel een 13-cm band of over 10 jaar een 23-cm band. Dat zijn vragen die bij veel leden zullen leven. En wat is het mandaat van deze IARU conferentie met betrekking tot de mensen van de wet- en regelgeving. Naar wat ik begrijp zal dit een voorbereiding zijn op de WRC/ITU-vergadering die eind volgend jaar in Genève plaatsvind.

Summatimque: Wat kunnen duizenden VERON-leden de komende dagen verwachten van de afvaardiging (zonder 100 documenten door te lezen), welke vervolgstappen worden er na deze bijeenkomst genomen en wanneer gaan wij, Nederlandse zendamateurs (De VERON behartigd in deze extragratis ook de leden van VRZA en overige verenigingen), hier iets van merken?

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: IARU R1 General Conference Varna-Albena, Bulgarije 2014

#4 Bericht door PD2R »

Wellicht heb je iets te veel rekening gehouden met negatieve reacties Eric-Jan en kijk je wellicht met een iets te negatief gekleurde bril naar de reactie van Randy.
Ik vind zijn reactie namelijk helemaal niet negatief, hooguit kritisch.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Paul PD0PSB

Re: IARU R1 General Conference Varna-Albena, Bulgarije 2014

#5 Bericht door Paul PD0PSB »

Welke zaken op EMC gebied staan er op de agenda?
(Of staan deze reeds ergens gepubliceerd?)

Dank,73
Paul
PD0PSB

Paul PD0PSB

Re: IARU R1 General Conference Varna-Albena, Bulgarije 2014

#6 Bericht door Paul PD0PSB »

Dank Eric-Jan,

Strekking is me duidelijk, ik heb ook de docs gevonden.
Goed werk. Succes!

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
PA2LS
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 apr 2005, 18:16
Roepletters: PA2LS
Locatie: Antwerpen

Re: IARU R1 General Conference Varna-Albena, Bulgarije 2014

#7 Bericht door PA2LS »

Om even terug te komen op de reactie van PA2LO.
Hans PB2T President IARU R1 en ikzelf als jeugdcoördinator IARU R1 maken geen deel uit van de VERON delegatie.
Als jeugdcoördinator val ik in committee C3 (zie hier alle C3 documenten: http://iarur1con2014.bfra.bg/docs/conference-documents/)
Uiteraard wordt mijn werk als jeugdcoördinator besproken en daarnaast heb ik voorstel ingediend (VA14_C3_20) m.b.t. het vormen van een Youth Working Group en het ondersteunen van Youngsters On The Air activiteiten. Het is belangrijk om de vele member societies hier te ontmoeten en de ontwikkeling in hun verenigingen te bespreken.
Even een kort antwoord om een beeld te geven op wat ik hier doe.

73,
Lisa, PA2LS

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: IARU R1 General Conference Varna-Albena, Bulgarije 2014

#8 Bericht door Randy »

Duidelijk Eric-Jan. Ik was met een recenter VR-voorstel in de war.

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: IARU R1 General Conference Varna-Albena, Bulgarije 2014

#9 Bericht door PA2LO »

Hans PB2T President IARU R1 en ikzelf als jeugdcoördinator IARU R1 maken geen deel uit van de VERON delegatie.
Niet in de VERON delegatie, maar wel goed dat je er bent Lisa! Keep up the good work!

Plaats reactie