gehandicapten

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
h.r
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2010, 12:20
Roepletters: PA3OPA
Locatie: Le chêne du Tiers

gehandicapten

#1 Bericht door h.r »

er is op dit moment een mogelijkheid voor mensen met een handicap om zendamateur te worden
De Heer Wim Koppelaar een begrip voor veel van ons geeft les bij de Whiky Oscar via team speak ook verzorgd hij een cw curcus
Groeten
Henk PA3OPA / F4VQJ

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: gehandicapten

#2 Bericht door PA0RAB »

OM's
Met een groepje bezig zijn een "gehandicapte " een machtiging te geven. Ik denk er met gemengde gevoelens aan.
Enerzijds het is leuk werk anderzijds de OM is helaas SK
Zo denk ik wel eens aan de ondersteunende cross band QSO's tijdens de opleiding. en de vele babbels via m'n uitgeleende set na het behalen van
Echter wel een aantal opmerkingen
In de eerste plaats een gehandicapte is niet zielig. En mag rustig aangesproken worden op "gebruik" van de handicap met respect voor de persoon Moet je eens letten op de"OHjee je hebt me door" reactie
De aard van de handicap is een grote factor maar vooral hoe gaat hij zij er mee om.
Niet wij normalen zorgen voor de invulling maar de gehandicapte zelf. De begeleiding vraagt zo heel veel van je eigen persoon.
belangstelling vasthouden en doorzetting steunen
Ik heb daardoor diep respect voor hen die deze persoonlijke belasting voor een ander accepteren
73 de Ruud PA0RAB

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: gehandicapten

#3 Bericht door PA3BAS »

Als echtgenoot van "een gehandicapte" kan ik zeggen dat je het beste kan doen alsof de persoon in kwestie net eenngewoon mens is. Wel in ogenschouw nemen dat de zin 'dat kan ik niet' er ineens kan zijn en wel serieus moet worden genomen. Vervolgens samen een oplossing zoeken.

En ja, in deze post ben ik licht cynisch...;)
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
pino
Berichten: 191
Lid geworden op: 13 jun 2013, 11:44
Locatie: Rotterdam (JO21FV)

Re: gehandicapten

#4 Bericht door pino »

mooi initiatief en met examen kan er een bijzondere examen afgenomen worden.
kijk hier maar >>>>http://www.radio-examen.nl/speciale-examens/
73`s
Pino

PS, ben lichtelijk deselekties. Wouw dat het anders was,
hier alvast een paar letters om eventuele taalfouten te verbeteren
A; B; C; D; E; F; G; H; I; J; K; L; M; N; O; P; Q; R; S; T; U; V; W; X; Y; Z. ©

h.r
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2010, 12:20
Roepletters: PA3OPA
Locatie: Le chêne du Tiers

Re: gehandicapten

#5 Bericht door h.r »

zelf heb ik ook een probleempje na een hersenbloeding en twee tia,s toch m,n f gehaald door middel van een mondeling examen,het heeft wel een paar jaar geduurd ook erg veel steun gehad van mijn vrouw
Groeten
Henk PA3OPA / F1VNL ja zelfs een franse call :D

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: gehandicapten

#6 Bericht door PE1PQX »

Een handicap... liever gebruik ik de term 'beperkingen'. Waarom? Omdat dit de lading i.m.h.o. beter dekt en een beperking op zich een uitdaging kan zijn om toch het beoogde resultaat te kunnen halen. (en omdat de kreet 'handicap' vaak iemand in een hokje drukt waar ik geen liefhebber van ben). Maar goed, dit terzijde....

Een beperking hoeft totaal geen probleem te zijn bij het behalen van een registratie (N of F maakt niet uit), en het uitoefenen van de hobby.
Wel kan ik me voorstellen dat er uitgebreide hulp nodig is bij het opzetten van een eventueel antennepark, maar ook daar is veelal een oplossing voor te vinden (sterker nog, iedereen kan hulp gebruiken bij het opzetten van antenne's, ik ben daar geen uitzondering in).


Dus waarom zou je je tegen (laten) houden bij een beperking?? Ik zie daar geen noodzaak in...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

h.r
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2010, 12:20
Roepletters: PA3OPA
Locatie: Le chêne du Tiers

Re: gehandicapten

#7 Bericht door h.r »

PE1PQX schreef:Een handicap... liever gebruik ik de term 'beperkingen'. Waarom? Omdat dit de lading i.m.h.o. beter dekt en een beperking op zich een uitdaging kan zijn om toch het beoogde resultaat te kunnen halen. (en omdat de kreet 'handicap' vaak iemand in een hokje drukt waar ik geen liefhebber van ben). Maar goed, dit terzijde....

Een beperking hoeft totaal geen probleem te zijn bij het behalen van een registratie (N of F maakt niet uit), en het uitoefenen van de hobby.
Wel kan ik me voorstellen dat er uitgebreide hulp nodig is bij het opzetten van een eventueel antennepark, maar ook daar is veelal een oplossing voor te vinden (sterker nog, iedereen kan hulp gebruiken bij het opzetten van antenne's, ik ben daar geen uitzondering in).


Dus waarom zou je je tegen (laten) houden bij een beperking?? Ik zie daar geen noodzaak in...
Bijlagen
ben het met je eens ,maar als je de stempel gehandicapt heb dan denken vele dat je zielig bent maar dat is totaal niet het geval,ook denken vele dat als je een mondeling examen doet dat dat makkelijker is dan het reguliere examen dat is ook niet waar.<br />Daarom is het zo fijn dat bij de Whisky Oscar zo leuk gaat onder de mensen met een beperking en zeker de manier van les geven daar bij Wim Koppelaar.<br />Ik heb m,n F maar op de maandagavond en dinsdagavond ben ik er altijd bij het is gewoon een feestje.<br />Zeker ook het programma Teamspeak wat gebruikt wordt door de WO werkt prima.<br />Wij hebben een lier en kantelbare mast dus ik hoef niet meer te klimmen ,alleen de hf beam daar heb ik nog een laddertje voor nodig voor de rest kunnen we het allemaal zelf.<br />Je leert omgaan met je handicap en je wordt inventief in het bedenken van hulpmiddelen<br />Groeten<br />            Henk   PA3OPA
ben het met je eens ,maar als je de stempel gehandicapt heb dan denken vele dat je zielig bent maar dat is totaal niet het geval,ook denken vele dat als je een mondeling examen doet dat dat makkelijker is dan het reguliere examen dat is ook niet waar.
Daarom is het zo fijn dat bij de Whisky Oscar zo leuk gaat onder de mensen met een beperking en zeker de manier van les geven daar bij Wim Koppelaar.
Ik heb m,n F maar op de maandagavond en dinsdagavond ben ik er altijd bij het is gewoon een feestje.
Zeker ook het programma Teamspeak wat gebruikt wordt door de WO werkt prima.
Wij hebben een lier en kantelbare mast dus ik hoef niet meer te klimmen ,alleen de hf beam daar heb ik nog een laddertje voor nodig voor de rest kunnen we het allemaal zelf.
Je leert omgaan met je handicap en je wordt inventief in het bedenken van hulpmiddelen
Groeten
Henk PA3OPA

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: gehandicapten

#8 Bericht door PE1PQX »

Dat bedoel ik dus... een beperking hoeft helemaal geen beperking te zijn.
Mooi dat het voor jou perfect loopt!
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

h.r
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2010, 12:20
Roepletters: PA3OPA
Locatie: Le chêne du Tiers

Re: gehandicapten

#9 Bericht door h.r »

PE1PQX schreef:Dat bedoel ik dus... een beperking hoeft helemaal geen beperking te zijn.
Mooi dat het voor jou perfect loopt!

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: gehandicapten

#10 Bericht door PA3HMP »

Vaak is het ook hoe goed de leermeester iets uit kan leggen, en Wim is daar heel erg goed in (zijn vrouw trouwens ook).

h.r
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2010, 12:20
Roepletters: PA3OPA
Locatie: Le chêne du Tiers

Re: gehandicapten

#11 Bericht door h.r »

PA3HMP schreef:Vaak is het ook hoe goed de leermeester iets uit kan leggen, en Wim is daar heel erg goed in (zijn vrouw trouwens ook).



en Wim heeft het geduld van 100 olifanten ,hij is niet voor niets geridderd en heeft de gouden speld,ook Adrie een schat van een vrouw ook zei heeft de gouden speld.
Ze zijn beide geen lid meer van de Veron ,Wim heeft nu zijn gehandicapten weer terug bij de Wo.
Het heeft ze erg veel zeer gedaan wat er is gebeurd , maar ze gaan er weer als van ouds tegen aan
Iedere maandag en dinsdagavond

Plaats reactie