HERZIENING intrekking registraties AT

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
HenkDeBoer
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 jul 2013, 13:27

Re: HERZIENING intrekking registraties AT

#1 Bericht door HenkDeBoer »

Bedankt VERON/VRZA en al de amateurs die een bezwaarschrift hebben ingediend. Het siert het AT om toe te geven dat dit een slecht uitgevoerde actie was op verkeerde gronden. Eind goed al goed.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: HERZIENING intrekking registraties AT

#2 Bericht door PA2LAD »

Het is inderdaad netjes van AT om een gemaakte fout te corrigeren. Ik vraag me ook af of het met het systeem van registratie al mogelijk is om je zonder meer uit dat register te mogen verwijderen. Inschrijving in het register is n.l. het bewijs dat je aan de exameneisen hebt voldaan. Het is een officieel bewijs dat je bevoegd bent. Dat er automatisch gratis gebruik van voor zendamateurs bestemde frekwentiebanden bijgedaan wordt is een ander verhaal. Ook bij bepaalde beroepen kennen we registers van bekwame mensen. Iemand daar uit wippen gaat niet zomaar. Als de handelingen van AT bedoeld waren om kostendekkend te kunnen werken en er eigenlijk betaald zou moeten worden voor het gebruik van frekwentieruimte, dan denk ik dat de meeste zendamateurs daar niet eens zo veel moeite mee zouden hebben. De terugkeer van de vergunning dus.

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: HERZIENING intrekking registraties AT

#3 Bericht door pa1bvm »

Keurig opgelost !!

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

Re: HERZIENING intrekking registraties AT

#4 Bericht door vk2gwk »

In de "excuus brief" maken ze nog steeds de fout de inschrijving in het register te koppelen aan "gebruik van de frequentie ruimte in Nederland". Dit is een onterechte beperking die niet in de wettelijke regeling voorkomt.
Een registratie in Nederland geeft nl. het recht tot gebrik van de frequentie ruimte in alle CEPT landen en andere lander waar Nederland een reciproke regeling mee heeft afgesproken. Dat hebben ze in Groningen kennelijk nog niet door.... :)
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

nightowl
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mar 2013, 00:15

Re: HERZIENING intrekking registraties AT

#5 Bericht door nightowl »

Gebruik van frequentieruimte in Nederland....inderdaad. Je denkt toch niet dat de Nederlandse regels ook van toepassing zijn in VK-land? Zouden ze nu in de hele wereld ook rechts moeten gaan rijden omdat de wegenverkeerswet dat hier bepaald. :lol:

En wat in CEPT landen mag is bepaald door internationale regels!

73,
Nightowl

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: HERZIENING intrekking registraties AT

#6 Bericht door PA2REH »

Helaas, maar ik denk toch het minder rigide is zoals nu wordt voorgesteld. De Conférence Europeénne des Administrations des Postes et Télécommunications is een vrijwillig samenwerkingsverband tussen de Europese overheden op het gebied van telecommunicatie en post. Hierin nemen thans 45 landen deel. In dit kader worden afspraken gemaakt over gemeenschappelijk beleid op het gebied van telecommunicatie en post. De telecommunicatie aangelegenheden worden besproken in de ECC en de post aangelegenheden in CERP. De CEPT kan zowel aanbevelingen doen (Recommendations) als besluiten (Decisions) nemen. Omdat de CEPT niet de status van een internationaal verdrag heeft zijn de afspraken niet bindend. Doorgaans worden dergelijke beslissingen wel ondertekend, omdat het belang van Europees geharmoniseerd telecommunicatie- en postbeleid wordt onderkend. Dit alles betekent dat AT nationaal beleid kan én mag voeren.

Neemt niet weg dat het een vreemd initiatief is van AT. Overigens zijn niet alle NL amateurs die zich permanent in het buitenland hebben gevestigd door het AT benaderd. Zo is een bevriende ham die én zich in het buitenland heeft gevestigd én ook de Nederlandse nationaliteit heeft ingewisseld, maar nog wel een Nederlands roepnaam heeft (al heeeel veel jaren) niet benaderd. Het heeft dus de schijn van willekeur.

Op zich kan ik me nog wel iets voorstellen bij een vraag in de trant van "heeft u nog belangstelling" of "kunt u aangeven dat u nog gebruik wenst te maken van uw NL roepnaam". Maar dan wel aan alle hams met een adres buiten Nederland.

73 all en gd dx
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: HERZIENING intrekking registraties AT

#7 Bericht door Vertrokken »

sjaak afhaak schreef:BREAKING NEWS:

AT heeft ons het volgende laten weten:

Zoals in het laatste Amateuroverleg gemeld heeft het agentschap brieven uitgestuurd naar Nederlandse zendamateurs die langdurig in het buitenland wonen. Deze actie had meerdere doelen, het belangrijkste doel was echter het opschonen van het register. Een excuus voor deze actie is op zijn plaats. Het versturen van de brieven is niet gegaan zoals is afgesproken. Er is geen voorafgaand overleg gepleegd met de verenigingen, maar ook intern is deze actie niet afgestemd.
Terecht heeft dit geleid tot een stroom aan reacties en bezwaarschriften. Daarop heeft het agentschap intern nader onderzoek gedaan en is tot de conclusie gekomen dat er onvoldoende in overeenstemming met de huidige regelgeving voor het verwijderen van registraties is gehandeld.Er wordt een herstelbrief gestuurd aan alle betrokken zendamateurs, waarin excuses worden aangeboden, en wordt aangegeven dat de eerder gestuurde brief wordt ingetrokken. De intrekking van de registraties wordt ongedaan gemaakt, de eerder verstrekte registratiepapieren blijven geldig. Daarnaast wordt er in de excuusbrief wel op gewezen dat als de zendamateur Nederland niet meer bezoek of vanwege een andere reden geen frequentieruimte in Nederland meer gebruikt, de zendamateur zelf kan verzoeken om intrekking van de registratie, waarbij uiteraard geldt dat het examen wel geldig blijft.

vy 73
sjaak afhaak
Secretaris VERON HB
Nooit een brief gezien en ik was wel ingetrokken.

Plaats reactie