De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#16 Bericht door pa3kc »

Hoi Max,

Nogmaals thanks voor die mooie kaarten die je voor mij gemaakt hebt, en voor de kaarten van PI4AA!

Tot een volgende bestelling.

ON2TD
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 jan 2007, 01:29
Roepletters: ON2TD
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#17 Bericht door ON2TD »

Wel, dat was net mijn punt, dat bij de vraag voor 5000 stuks het WEL goedkoper kan, alleen kijkt iedereen over de discussie en vergelijkt men alles door elkaar :(
J-UBA - Manager UBA Jongerenwerking
QTH: FT2000 - Tower 18m - 6m 4 element - Logperiodic 30m <-> 10m - Vertical 40 meter - double G5RV 160m - 80m
MOBILE: TS480sat + mobile whips per band

dc2dc

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#18 Bericht door dc2dc »

Hallo allen,

Leuk topic !

@ ON2UR Is een tijdje stil geweest hier met de hobby (m'n vrouw heeft vorig jaar zomer een beroerte gehad, vandaar), maar binnenkort kun je mij ook weer op je verzendlijst vinden, haha.
Reden voor mij om bij jou te bestellen is de kwaliteit van de kaarten, en van de expertise van je team.
Waar anderen hun kaarten bestellen is hun zaak, maakt mij niet uit.
Men zal zelf de gevolgen uiteindelijk ondervinden, denk ik.

Naar mijn mening is er het volgende aan de hand: men wil hoe dan ook 1 europa zien te creeren; dit kun je door de "arme" landen financieel flink te steunen met -tig miljarden, en als dat goed gaat zal men op den duur op ongeveer hetzelfde niveau komen als in west-europa.(overigens dus ook op onze kosten,he)
Probleem is alleen dat west-europa zich in zwaar (financieel) weer bevindt, dus kan men oost-europa niet op niveau krijgen; dan maar de andere kant op, hoe krijg je oost en west op hetzelfde niveau ? Simpel, west-europa langzaam maar zeker leegbloeden, tot onze economieen op hetzelfde (lage) niveau zijn als in het oosten. Dat Jan met de pet straks niet meer te eten heeft laat ze koud. Klaar ben je ermee.
Men is niet voor niets overal aan het graaien; was fraude voorheen een schande, een smet op je blazoen, vandaag de dag lijkt het wel een volkssport geworden, ik word er echt onpasselijk van.

Dan China en Europa; ja, wat zal ik erover zeggen ?
Ik ben regelmatig te vinden geweest in New Zealand, en kon je voorheen allerlei produkten vinden van diverse kwaliteit tegen even diverse prijzen, vandaag de dag is het toch moeilijk om iets te vinden wat NIET uit China komt.(auto's, die komen -en masse- uit Japan)
In 1e instantie waren het Chinese produkten NAAST de anderen. Verschil was dat de Chinese veel goedkoper waren, en het duurde niet lang voor de andere produkten uit de markt waren verdreven. Nadat de Chinese artikelen de markt "veroverd" hadden, vlogen de prijzen omhoog. En de regering vond het prima (heel andere belangen !!) En de kwaliteit is inmiddels kl***n.
Het meeste flikkert in de verpakking al uit elkaar. Joepie, daar wordt je echt blij van ! Even ter illustratie van de belangen van bepaalde personen en groepen; een bedrijf als b.v. IKEA komt er NIET in, stof tot nadenken.
En de doorsnee kiwi is de klos; kia ora !
(een kiwi is een heerlijke vrucht, een inheemse nachtvogel, en een bewoner van New Zealand)

Maar genoeg gezeverd, we zullen het zien ende beleven !

72 de dc2dc (ex ph4u), Daniel.

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#19 Bericht door xxxx »

Duidelijk verhaal Max. Denk dat je er goed aan hebt gedaan om een en ander uit te leggen hier.

Het grote publiek op dit forum zal geen eigen onderneming draaien, en daarom ook geen of weinig inzicht hebben wat er allemaal bij komt kijken en wat er nou werkelijk onder aan de streep over blijft. Dat is niemand ook te verwijten maar het is soms wel heel erg jammer net als commentaar hebben op politiek dat 90% van de mensen maar wat roept zonder werkelijk te weten wat er achter zit.

Suc6 met de business ik zal zeker weer een bestelling bij jou doen want voor mij is kwaliteit belangrijker dan de prijs.

Gr Jelle

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#20 Bericht door paul »

Met alle respect voor iedereen,

UX5UO draagt ook gewoon (20%) BTW af, dus dat is niks anders.
En voor hem, net als voor anderen, is het een hobby, wat erbij wordt gedaan.
Er zijn ook diverse “vertegenwoordigers” (amateurs) in verschillende landen die belangeloos helpen met de bemiddeling.
Juist omdat het een hobby is.

Met veel zaken doen is "het gunnen" een belangrijke factor.
En bekende van mij, is goed bevriend met UX5UO.
En daarbij is hij ook een bemiddelaar voor hem.
Dan is het (voor mij) vanzelfsprekend dat de opdracht daar "gegund" wordt.

Net als, "in de Benelux zaken doen" een rede kan zijn om het Max te "gunnen".

Maar als iemand het niet breed heeft, om welke reden dan ook, is het vanzelfsprekend dat hij of zij rond kijkt, en het goedkoopste adres op zoekt. Dan kan je dan die persoon niet verwijten.

En daarmee is een vicieuze cirkel rond, waardoor het waarschijnlijk in Europa wat minder snel zal groeien.

Max ON5UR
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2010, 21:04

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#21 Bericht door Max ON5UR »

@ Paul: Ik heb alle respect voor je mening, maar sommige dingen die je schrijft zijn totaal fout.

Ik begeef mij nu op glad ijs en dat is zeker niet mijn bedoeling...
Iedereen doet dat alles normaal en correct is, maar dat is niet zo.
Ik heb zeker geen slechte bedoelingen tegenover andere drukkers, voor mij zijn het collega's en geen concurrenten.
Ook al zijn sommige soms hard en spelen ze het niet altijd even fair. (daar zijn DX team in Nederland die nu dadelijk zouden kunnen reageren)
Maar daar gaat het hier niet over... met andere wissel ik soms zelfs logo's uit.

Het ging over appels met appels vergelijken en niet met peren.

Deze brave man betaald waarschijnlijk in Rusland BTW wat niet meer dan normaal is.
Maar als er iemand foute bedoelingen heeft, dan heeft je vriend in Nederland dikke problemen.
Iemand die in Nederland betalingen ontvangt, moet ook in Nederland geregistreerd zijn als firma en een btw nr hebben.
Van al de inkomsten die hij ontvangt, moet hij alle BTW afdragen in Nederland.
Ik heb alle respect dat die brave man in Nederland dit doet voor zijn vriend in Rusland.
Maar dat moet jij maar eens uitleggen aan de belastingsdienst, dat je dit puur uit vriendschap doet.
Voor deze mensen doe je nooit iets uit vriendschap, geld ontvangen voor producten is btw betalen zo simpel is dat.

Om een voorbeeld te geven: Wij bezoeken de beurs Ham Radio in Duitsland met een stand.
Om dit te verwezenlijken hebben wij een speciaal Duits BTW nr, ieder jaar na de beurs moeten wij al onze verkochte producten melden
aan de BTW dienst in Duitsland en ook de BTW doorstorten aan Nederland. Dan zitten we nog binnen de EU landen.

Waarom is er zo vaak sprake van concurrentie vervalsing denk ?

Nogmaals ik hoop dat je vriend dit nog jaren mag doen en hij nooit problemen krijgt, want als ze dan zijn rekening natrekken.
Dan wil ik echt niet in zijn schoenen staan... Dan zijn het wel de regels van het harde West Europa en niet van het Oost blok
waar je met wat dollars nog veel gedaan krijgt.

73' Max ON5UR

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#22 Bericht door paul »

Sorry Max, maar het gemeenschappelijke btw-stelsel is van toepassing op de productie en distributie van goederen en de verlening van diensten die in de Europese Unie (EU) voor verbruiksdoeleinden worden gekocht en verkocht/verleend. Om de belastingneutraliteit – ongeacht het aantal handelingen – te garanderen, mogen de btw-plichtigen het bedrag aan belasting dat zij aan andere btw-plichtigen hebben betaald, in mindering brengen. Uiteindelijk is het de eindverbruiker die wordt belast in de vorm van een percentage van de eindprijs van het product of de dienst.

Als jij beweert dat je 2 x BTW afdraagt, heb je het of niet goed begrepen, of je verteld niet de waarheid.

Max ON5UR
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2010, 21:04

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#23 Bericht door Max ON5UR »

Waarschijnlijk verkeerd begrepen Paul... email of tekst berichten zijn snel verkeerd begrepen.

Ieder product dat in het buitenland verkocht is... zoals bij bv doen op de beurs in Duitsland.
Dan moet die BTW (in Duitsland 19 %) naar de Duitse BTW dienst. Omdat de producten daar verhandeld zijn.
Dit gaat zo de boekhouding in, en in België hoeft er geen tweede x btw afgedragen te worden omdat dit reeds via je BTW nr in Duitsland deed.

Ik vertel je 100 % de waarheid, want iedere buitenlandse standhouder (op Ham Radio) in de commerciële hal, krijgt ieder jaar controle van de Duitse BTW.

Nogmaals, ik hoop dat je vriend er nooit ellende mee krijgt, ik ben zelf radioamateur en van mij mag de zon in ieders ogen schijnen.

73' Max ON5UR

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#24 Bericht door PA2LAD »

paul schreef:Om de belastingneutraliteit – ongeacht het aantal handelingen – te garanderen, mogen de btw-plichtigen het bedrag aan belasting dat zij aan andere btw-plichtigen hebben betaald, in mindering brengen
Mooi verhaal, maar een zendamateur of groep DXers zijn particulieren en elke handelaar binnen Europa is verplicht om je btw in rekening te brengen. Ben je een bedrijf, dan moet je eerst je BTW/VAT nummer overleggen aan je leverancier voordat hij je goederen en diensten kan leveren tegen nul tarief.
Max levert aan zendamateurs, dus particulieren en is dus verplicht om je de btw in rekening te brengen. Particulieren kunnen ook geen btw terug vragen

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#25 Bericht door PA0RAB »

Max,
het is net of ik dat beetje kromgebogen oudere mannetje vol vuur bij de pers zijn werk weer hoor uitleggen.Het is alsof we weer overleggen wat wel kan en wat beter niet Zo snel zonder die druktoets Japanse boekhouder een kosten plaatje hoor maken.
Dat is die vent met hart voor zijn werk
Die vent levert een stukkie werk, daar kom je terug. Jammer dat dat oude manneke er niet meer is.
Hij moest de zaak verkopen .Het standaard familiewerk werd elders goedkoper gemaakt. Daar zit dan ook geen druppel gevoel of zeggingskracht bij.
Ik hoop dat je nog lang in goede gezondheid mag drukken
55 en 73 de Ruud PA0RABB

Max ON5UR
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2010, 21:04

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#26 Bericht door Max ON5UR »

Bedankt PA2LAD !

@ Ruud: ik wil zeker geen oud zeurend mannetje zijn. ,o)
En wij hebben werk zat, dus "Don't worry".
Maar sommige mensen doen precies of wij veel te duur zijn.
Het is niet fijn dat de vinger steeds in de zelfde richting gaat (andere hebben daar weer plezier in)
Terwijl we het doen volgens de regels.
Ze moeten het dan ook durven bekijken zoals het is.

We horen hier in West Europa wekelijks dat bedrijven vertrekken naar goedkopere landen.
De families die getroffen zijn denken vaak wel anders dan...

73' Max ON5UR

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#27 Bericht door PA0RAB »

Max,
Ik zag in jouw weerwoorden dat oude kereltje terug van het jeux des boules verhaal.Heerlijke vakverhalen zijn uitleg . enz heeft bij mij inzicht gebracht.
In een aantal discussies mis ik helaas dit inzicht. daar gaat het om de centen.
Een lokale drukker hanteert twee prijsklassen voor affiche drukwerk. De levertijden zijn duidelijk verschillend en het papier voelt krakerig en stugger aan. Dit zal je meer dan genoeg zeggen Ik ruik de inkt in jouw weerwoord.
Groet Ruud PAoRAB

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#28 Bericht door Vertrokken »

Uiteindelijk beland je kaart gewoon in een kaartenbak tussen de rest.
Ook ik heb eerst bij Max gekeken om dan maar in het Oostblok te kopen, 2000 kaarten met glans aan 75 euro inclusief verzendkosten.
In het Oosten moet je ook BTW betalen, dus dat BTW het probleem is klopt niet, overal moet BTW betaald worden.
Verder Max, QSL kaarten worden in grote hoeveelheden en massa's gedrukt, en je bent niet een klein beetje duurder maar heel veel duurder.

Misschien een tip voor je, neem wat lagere kwaliteit papier en verlaag je prijs met de helft, krijg je meer werk en kan je goedkoper drukken.
Uurloon en BTW maar een klein deel van de kosten om kaarten te drukken waarvan het ontwerp kant en klaar op de pers kan.

Jij hebt het voordeel van goedkoper te kunnen verzenden, maar het verschil in prijs was voor mij veel te groot om bij je te bestellen.
75 euro of 148 euro bij jou, dat is wel een enorm groot verschil, hoe je het ook bekijkt.
Kreeg Luxury voor dezelfde prijs omdat hij die toevallig aan het drukken was, terwijl ik Economy gevraagd had omdat die kwaliteit doorgaans meer dan genoeg is.

Sorry Max, maar mijn reden is simpel, je bent 2x zo duur als een ander, dat verschil is veel te groot.

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#29 Bericht door PA1LH »

Ik zag dit topic een tijdje geleden voorbij komen en moest hier meteen aan denken toen ik het volgende tegenkwam op facebook:

Voorjaars aanbieding:
1000 QSL kaarten full color front (glossy) + full color back side ( of B&W) (Type C1 glossy per 1000) Voor maar 35 EUR, de volgende 1000 kaarten voor 30 eur. Deze aanbieding geld tot 15 april. Dus wees er snel bij...
Kijk voor meer informatie bij: http://www.qslcards.nl

Misschien een aanrader?
Leon - PA1LH.

PA9A
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jan 2011, 21:44
Roepletters: PA9A
Locatie: Voeren (B)
Contacteer:

Re: De QSL prijzenoorlog , nader bekeken

#30 Bericht door PA9A »

Voor zover ik kan zien op de site van QSLcards.nl is dat digitaal geprint en niet gedrukt ... dat is wel een verschil in kwaliteit en dus prijs ...
CW4EVER

Gesloten