Wijkwerkplaat Zwolle Zuid zoekt vrijwillige talenten..

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA7HS
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:43
Roepletters: PA7HS
Locatie: Zwolle

Wijkwerkplaat Zwolle Zuid zoekt vrijwillige talenten..

#1 Bericht door PA7HS »

Beste OM's,

Zwolle Zuid heeft een (in NL vrij unieke) wijkwerkplaats en wij onderzoeken of we onze vleugels verder kunnen uitslaan door handige radioamateurs aan te trekken.

De reden:
Nu bestaan de activiteiten vooral uit reparatie van fietsen en hout- en schilderwerk maar het repareren van allerlei apparatuur kan ook heel goed passen bij de duurzame doelstelling van dit project.
We doen dat nu op zeer beperkte basis maar we denken na over een meer uitgebreide invulling.
De doelstelling is om niet meteen alles maar weg te gooien maar te kijken of er reparatie mogelijk is.

Wie er in de regio woont en wat tijd kan vrijmaken wordt van harte uitgenodigd om te reageren!
(zelf ben ik ook vrijwilliger)
73's, PA7HS Hans

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wijkwerkplaat Zwolle Zuid zoekt vrijwillige talenten..

#2 Bericht door pe5jw »

Wat leuk zeg, heb je een linkje naar meer informatie Hans ?
Ik denk dat er al eens iets over gelezen heb het is denk ik in "de Pol" ?
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Wijkwerkplaat Zwolle Zuid zoekt vrijwillige talenten..

#3 Bericht door PE9DX »

In de stad Groningen kwam ik zo'n soortgelijk initiatief, tegen opgezet vanuit een werkvoorzieningsschap.
Wat men daar o.a deed, en wat een zeer groot succes is, men heeft daar een groot computercentrum opgezet waar mensen hun pc kunnen laten opschonen, upgraden, voorzien van software etc.
Ook werden er computers gerepareerd en kregen mensen uit de wijk computerles in allerhande programma's o.a office, internet, moderne media etc
Verder heeft men er een werkplaats waar pc's worden opgeknapt en voor voor weinig geld aan de man worden gebracht, men heeft er een klein winkeltje bij waar allerhande bruikbaar pc spul voor weinig wordt verkocht.
Hobbymatig heb ik nogal eens een pctje nodig voor weinig, zoeken op internet levert altijd wel resultaat op. Maar zo'n centrum is ook handig om daar eens binnen te stappen.

Johan-PE9DX.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

PA7HS
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:43
Roepletters: PA7HS
Locatie: Zwolle

Re: Wijkwerkplaat Zwolle Zuid zoekt vrijwillige talenten..

#4 Bericht door PA7HS »

Dank voor de al zo snelle positieve reacties!
Het is inderdaad in Wijkcentrum De Pol.
(een directe link heb ik niet maar als je even zoekt op Het Schuurtje van Zuid kom je al aardig wat tegen)

Voor wat betreft de uitbreiding van de huidige activiteiten staat dit stukje nog niet eens echt in de steigers maar er wordt wel over nagedacht.
We komen nu al ruimte tekort en de huidige werkplaats is vooral ingericht op (eenvoudige) houtbewerking, wat schilderwerk, fietsreparatie etc.
Voor het werken met elektra en elektronica is geen echte werkplaats noodzakelijk en is er in het wijkcentrum misschien wel een aparte ruimte te regelen. Dat moeten we nog uitzoeken.

De eventuele uitbreiding van werkzaamheden is nog erg pril maar vooraf meedenkende zendamateurs worden zeer op prijs gesteld.
We hebben met een aantal instanties te maken die hun goedkeuring er aan moeten geven en dat zal mogelijk ook enige tijd kosten.

Als we ideeën en input binnen krijgen dan kunnen we een zo concreet mogelijk plan bij de organisatie neerleggen.
Hetgeen we eventueel kunnen presenteren is mede afhankelijk van de kennis die er in huis is/komt.

We werken ook met clienten in de dagbesteding (werkzoekenden, mensen met een bepaalde beperking en/of achtergrond).
In geval van de omgang met elektra zal dat zeer voorzichtig moeten worden ingevuld; veiligheid staat uiteraard voorop.

Meer reacties zijn van harte welkom!

73's
Hans
PD0IKV
73's, PA7HS Hans

Plaats reactie