Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call's

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#151 Bericht door PA0RAB »

Jinny,
Naast PA0 bestaan/bestonden ( juiste info kwijt door het administratieve gerommel) er in het verleden specifieke groepen Buitenlander in Nederland/gast pa9 Gelegenheids PA7 een een groepje RCDers.Weer wat later zeg gereviseerd enz.
OM's
Het heeft m.i.geen zin om in herhalingen te vervallen en standpunten te verharden.
Met een beetje inleving en pieteit wordt het probleem door de loop der dingen vanzelf opgelost.

Het een en ander heb ik enige maanden geleden reeds verwoord.
73 de Ruud PA0RAB

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#152 Bericht door PA2LAD »

PA0RAB schreef:Gelegenheids PA7 een een groepje RCDers
Die konden een PA1 prefix krijgen van de baas, maar niet iedereen had daar zin in. :wink:

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#153 Bericht door PA0RAB »

OM's
Om niet opnieuw in allerlei al uitgeplozen discussies te verzanden rond status e.d verwijs ik naar m'n inbreng van 19 mei l.l.
73 de Ruud PA0RAB

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#154 Bericht door PA0RAB »

Of topic foei!
@PA2LAD
Door een samenwerking met een toenmalige Radiokamer/luisterpost was me de call van de baas bekend.. Wist niet meer de prefix.
Meerderen waren echt niet geplezierd met hun Call van de baas en het stempel daarop.
Een gewoon gesprek werd meermalen onmogelijk gemaakt.
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#155 Bericht door PA2RU »

In het amateuroverleg van 29 oktober 2014 is men het eindelijk eens geworden..
Doordat enkele elitaire oldtimers voet bij stuk hielden is het AT er voor gezwicht geen enkele call opnieuw uit te geven..

http://www.hamnieuws.nl/verslag-amateur ... 9-10-2014/

Dat het 10 jaar heeft moeten duren vind ik te triest voor woorden..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6272
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#156 Bericht door PA3DAT »

Er zijn wel meer zaken waar lang over wordt gewikt en gewogen...

In het verslag op Hamradio, dat voor de bron verwijst naar de website van de VRZA en verder logo's viert van het Agentschap Telecom,
lees ik: "Zendamateurs moeten zich kapot schamen dat zo’n non-issue zo lang op de agenda (en emoties) heeft gestaan."
Deze zin kom ik in het verslag van de VRZA niet tegen. Is het "ergens onderweg" door iemand toegevoegd? W|ie heeft dit gezegd, in die
vergadering waarvan het stuk een verslag is (volgens de titel)?

Is het nu een verslag of gewoon een opinie-stuk? Lees ik nu de "Hamradio" of is het meer "PowNed-radio"? :wink: :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#157 Bericht door PA2RU »

Ik denk dat de schrijver van het stuk er zijn eigen draai aan heeft gegeven..
Feit blijft dat eigenlijk niks verandert , alleen dat calls niet meer opnieuw worden uitgegeven..
Lijkt me een lastige zaak voor de her-intredende amateur..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6272
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#158 Bericht door PA3DAT »

Ja, wordt er niet beter op.
Van die PAo-calls kan ik het nog begrijpen (mijn persoonlijke mening) maar om nou van
álles calls te zeggen dat ze niet meer opnieuw worden uitgegeven... Er zijn amateurs die
wisselen regelmatig van roepnaam. Al die gebruikte roepnamen zijn nu dus voorgoed weg.

Zo komen we nog wel een keer door onze roepnamen heen! :D
Krijgen we dan straks roepnamen met 2 cijfers in het midden? Of een 4-letterige suffix? :wink:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#159 Bericht door PF9ZX »

Als ik dood en verbrand ben dan verwacht ik gewoon dat iemand mijn call in ere kan verder dragen. Lijkt me heel normaal. De zeikerds moeten niet zo moeilijk doen hoor.

PA0 is tenslotte ook maar gewoon een identificatiedingetje. Niets meer en niets minder :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#160 Bericht door elsinga »

Tja, daar zijn de meningen dus over verdeeld. ;) Als we een tekort aan roepletters krijgen, komt er vast een vervolg of wijziging op deze afspraak. Calls ouder dan x jaar weer hergebruiken of zo. Tegen die tijd zijn alle huidige PA0'ers al zo lang dood dat niemand zich er meer druk om maakt. Of wel. Want we blijven mensen. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#161 Bericht door PA2LO »

Er is nog geen besluit of het "gedragen voorstel" ook uitgevoerd gaat worden. Het puntje is nog gewoon een actiepunt.

Persoonlijk vind ik het jammer als mijn belastingcentjes besteed moeten worden aan een systeem waarin roepletters geblokkeerd kunnen worden als die eenmaal ooit eens uitgegeven zijn. Ik zie liever dat die centjes aan nuttigere zaken uitgegeven worden.

Ik vraag me ook af waaruit afgeleid kan worden dat dit voorstel 'gedragen' is. In de enquete (2013) onder zendamateurs waar massaal aan deelgenomen is, is hier geen vraag over gesteld. Wel weet ik dat in de regiovergaderingen (VERON) is gepolst hoe er over het heruitgeven van PA0-roepletters werd gedacht. Daarbij is niet gesproken over of eenmaal uitgegeven roepletters (niet PA0-call) ook geblokkeerd zouden moeten worden. Dus 'gedragen'? Hmmmm....

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#162 Bericht door PA3BAS »

Het kan ook heel rustig gaan. Ik heb een call die eerder aan Carel uitgegeven was. Hij is een CW-contester en wilde een kortere call. Ik heb een email van hem gekregen om me veel plezier met zijn oude call tevwensen. Ook ken ik iemand die de call van z'n overleden neef heeft aangenomen zodat die call in de familie blijft.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#163 Bericht door PA2RU »

PA3DAT schreef:Ja, wordt er niet beter op.
Inderdaad , dan te bedenken dat de OTC geen enkele binding heeft met welke vereniging dan ook : dat schrijven ze op hun website..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PD0AC
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 jun 2011, 09:00
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#164 Bericht door PD0AC »

PA3DAT schreef:Er zijn wel meer zaken waar lang over wordt gewikt en gewogen...

In het verslag op Hamradio, dat voor de bron verwijst naar de website van de VRZA en verder logo's viert van het Agentschap Telecom,
lees ik: "Zendamateurs moeten zich kapot schamen dat zo’n non-issue zo lang op de agenda (en emoties) heeft gestaan."
Deze zin kom ik in het verslag van de VRZA niet tegen. Is het "ergens onderweg" door iemand toegevoegd? W|ie heeft dit gezegd, in die
vergadering waarvan het stuk een verslag is (volgens de titel)?

Is het nu een verslag of gewoon een opinie-stuk? Lees ik nu de "Hamradio" of is het meer "PowNed-radio"? :wink: :mrgreen:
Het in cursief geschreven deel is een aanvulling/mening van de schrijver en op Hamnieuws als zodanig herkenbaar. In de uitgeverijwereld wordt er doorgaans de afkorting (red.) (=redactie) aan toegevoegd, om het onderscheid tussen droge feiten en een redactionele kijk op de zaak duidelijk te maken.

Hans
Windows assumes that I'm stupid, Linux demands proof of it.

http://hamgear.wordpress.com/

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#165 Bericht door Aeolus »

elsinga schreef:Als we een tekort aan roepletters krijgen
Ergens heb ik het gevoel dat we dat moment niet meer mee gaan maken.

Plaats reactie