onderzoek DUOMARKET RESEARCH

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#1 Bericht door Pd0hdf »

MEDE ZEND-EN LUISTERAMATEURS.

Zojuist kreeg ik een op familienaam gestelde email binnen van een

onderzoeks bureau, die door het Agentschap Telecom was ingehuurd een onderzoek onder de amateurs uit te voeren en gaven een link door waarmee een vragenlijst kan worden gedownload

Het bericht werd vergezeld van de mededeling door mijn computerbeveiliging dat het een spambericht zou betreffen


Zijn er meer Om's die hedenmorgen verblijd.....werden met deze gang van zaken

Gaarne uw aandacht voor het bovenstaande

Wellicht kunnen er ongeregeldheden worden uitgesloten
Laatst gewijzigd door Pd0hdf op 26 feb 2013, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: onderzoek DUOMARKTRESEARCH

#2 Bericht door pa3kc »

Ik heb hem ook gehad.

Dan neem ik aan dat dit de enquete is waar Agentschap Telecom het over had.

Gebruikersavatar
PD0RAF
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 mar 2011, 15:20
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKTRESEARCH

#3 Bericht door PD0RAF »

Ik heb net alle vragen (waren er behoorlijk wat) beantwoord.
Positief aan de vragenlijst vond ik dat er veel mogelijkheid werd geboden om de vraag toe te lichten, dus om je verhaal te doen.

Het zou leuk zijn als het resultaat naar ons terug gecommuniceerd gaat worden.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2557
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: onderzoek DUOMARKTRESEARCH

#4 Bericht door PA5COR »

Net een discussie over op 160 meter, meerderen hebben hem gehad en vullen hem in, ook op de site van Agentschap Telecom vind je daar een stukje over de enquete.
Voor mij en vele anderen is onder andere de uitbreiding voor 160 meter van belang om net als al de omringende landen van 1.810 tot 2.000 Mhz te mogen uitkomen, we zijn een van de laatsten die dat nog niet hebben, terwijl de Engelsen Duitsers etc allemaal dat wel kunnen en radiogolven niet ophouden bij de grens is dit toch wat vreemd, gaarne voor de invullers dit mee nemen onze dank van een vaste ploeg op 160 meter. ;)
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKTRESEARCH

#5 Bericht door Aeolus »

ook ontvangen en inderdaad verblijd met dit onderzoek. Fijn om direct richting at te kunnen zeggen hoe je over bepaalde zaken denkt. Hopelijk komen er mooie dingen uit!

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: onderzoek DUOMARKTRESEARCH

#6 Bericht door PE1LGW »

Zal bezwaar maken bij AT, dat er weer prive gegevens worden door gegeven aan derde.

Opdracht komt mogelijk van AT maar de uitkonst gaat niet naar AT, citaat

"Het onderzoek is anoniem. DUO Market Research zorgt ervoor dat uw persoonlijke antwoorden en meningen niet terechtkomen bij Agentschap Telecom. De antwoorden van alle radiozendamateurs worden door DUO Market Research samengevoegd tot één groot bestand. In de rapportage worden alleen uitspraken gedaan over groepen en niet over individuele radiozendamateurs."

elke antwoordt op een vraag is persoonlijk dus krijgt AT de antwoorden nooit te zien naar wie dan wel ?

Heeft iemand toestemming gegeven om adres gegevens door de spelen aan derde ?

PE1LGW
Laatst gewijzigd door PE1LGW op 26 feb 2013, 12:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4508
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKTRESEARCH

#7 Bericht door PE1PQX »

Die 160m zal vast niet de enigste reden zijn voor deze enquête.
Ook ik heb die mail gekregen en ga er na de lunch mee aan de slag.

Natuurlijk hoop ik dat er ook een duidelijke terugkoppeling is van wat er uit deze enquête komt. Best wel nieuwsgierig naar.

PE1LGW schreef:Zal bezwaar maken bij AT, dat er weer prive gegevens worden door gegeven aan derde.

Opdracht komt mogelijk van AT maar de uitkonst gaat niet naar AT, naar wie dan wel ?

Heeft iemand toestemming gegeven om adres gegevens door de spelen aan derde ?

PE1LGW
Daar zou je ook bij het enquête bureau naar kunnen vragen, deze voeren in opdracht van het AT dit alles uit.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA3GOS
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jan 2009, 16:13
Roepletters: PA3GOS
Locatie: Noardburgum

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#8 Bericht door PA3GOS »

Hedenmorgen ook deze email ontvangen. Het eerste wat ik deed was op dit forum kijken of er (al) meer waren...
Zal er straks eens naar kijken.

Het toestemming verlenen om gegevens aan derden te verstrekken hebben de meesten van ons destijds gedaan bij het aanvragen van de roepletters. Dat is ook de reden dat die gegevens op hamqth.com en qrz.com staan. Om er maar een paar te noemen...
Typefouten in bovenstaande tekst zijn bewust gemaakt en puur ter vermaak van de lezer.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#9 Bericht door pa3kc »

PA3GOS schreef: Het toestemming verlenen om gegevens aan derden te verstrekken hebben de meesten van ons destijds gedaan bij het aanvragen van de roepletters. Dat is ook de reden dat die gegevens op hamqth.com en qrz.com staan. Om er maar een paar te noemen...
Ik denk dat je in de war bent. Het AT zou nooit jouw gegevens doorspelen aan bijvoorbeeld qrz.com.


//edit typo
Laatst gewijzigd door pa3kc op 26 feb 2013, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PD0RAF
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 mar 2011, 15:20
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKTRESEARCH

#10 Bericht door PD0RAF »

PE1LGW schreef:Zal bezwaar maken bij AT, dat er weer prive gegevens worden door gegeven aan derde.

[...]
Ze treden ´namens´ het AT op. Net als jij een advocaat namens jou laat spreken. Of er namens Ziggo een monteur van een installatiebedrijf word gestuurd ect ect.
En blijkbaar heeft het AT de opdracht voor de uitvoering en de verwerking van dit onderzoek gegund aan DUO Market Reseach. Allemaal al jaren gebruikelijk en volledig volgens de regels. Deze constructie waarborgt nu juist jouw anonieme deelname (richting de overheid) dus je stelling dat het AT jouw gegevens te grabbel gooit is nu net het tegenovergestelde. Ben je het niet eens met de wetgeving dan ben je bij het AT ook nog eens aan het verkeerde loket. Soep word iig niet zo heet gegeten als jij hem opdient. En is behoorlijk offtopic.

Leuk om te zien dat mensen deze mogelijkheid direct aangrijpen om een hiaat in de 160M band aan de kaak te stellen.
Mij viel de vraagstelling rond de harmonisering van novice amateurs op. En of ik blij verrast was door een actie van het AT.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4508
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#11 Bericht door PE1PQX »

Bij het uitbesteden van een opdracht kan en mag er (beperkt) persoonsgegevens worden doorgegeven.
Denk bijvoorbeeld bij de aanbesteding van het (speciaal) onderwijs vervoer dat door de taxi-bedrijven wordt uitgevoerd. (ben zelf chauffer dat een school-route rijdt)
De gemeenten moeten de aanvragen die de ouders doen doorgeven aan de hoofd-aanbesteder.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: onderzoek DUOMARKTRESEARCH

#12 Bericht door PE1LGW »

PE1PQX schreef:Die 160m zal vast niet de enigste reden zijn voor deze enquête.
Ook ik heb die mail gekregen en ga er na de lunch mee aan de slag.

Natuurlijk hoop ik dat er ook een duidelijke terugkoppeling is van wat er uit deze enquête komt. Best wel nieuwsgierig naar.

PE1LGW schreef:Zal bezwaar maken bij AT, dat er weer prive gegevens worden door gegeven aan derde.

Opdracht komt mogelijk van AT maar de uitkonst gaat niet naar AT, naar wie dan wel ?

Heeft iemand toestemming gegeven om adres gegevens door de spelen aan derde ?

PE1LGW
Daar zou je ook bij het enquête bureau naar kunnen vragen, deze voeren in opdracht van het AT dit alles uit.

Is bij deze gedaan en gevraagd of ze op de hoogte waren dat de adres gegevens zonder toestemming van de zendamateur zijn toe gespeeld.
Deden ze eerst of hun neus bloeden, toen ik aan gaf dat dit strafbaar is, en in de hoop dat het buro hier naar handeld, sloeg het gesprek om en werd er opgelegd aan de anderkant.

Best netjes van ze, ook AT gebeld gevraagd, netjes te woordt gestaan ( geen wacht rij ) en of ik het op email wilde zetten.
At geeft wel aan dat dit inderdaad anders is gegaan dan ze hoopt hadden.

PE1LGW
PS
In de aanvraag van roep leters is mij nooit gevraagd of de gevens door gespeeld mogen worden, bij wie wel ?
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4508
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKTRESEARCH

#13 Bericht door PE1PQX »

PE1LGW schreef:
PE1LGW
PS
In de aanvraag van roep leters is mij nooit gevraagd of de gevens door gespeeld mogen worden, bij wie wel ?
Destijds, begin '90 van de vorige eeuw, kon ik alleen per papieren post mijn call aanvragen (om vervolgens na het examen 6 weken te wachten ofzo), dus dat was lang niet aan de orde. Had toen ook nog geen e-mail adres, laat staan internet.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: onderzoek DUOMARKTRESEARCH

#14 Bericht door PE1LGW »

PD0RAF schreef:
PE1LGW schreef:Zal bezwaar maken bij AT, dat er weer prive gegevens worden door gegeven aan derde.

[...]
Ze treden ´namens´ het AT op. Net als jij een advocaat namens jou laat spreken. Of er namens Ziggo een monteur van een installatiebedrijf word gestuurd ect ect.
En blijkbaar heeft het AT de opdracht voor de uitvoering en de verwerking van dit onderzoek gegund aan DUO Market Reseach. Allemaal al jaren gebruikelijk en volledig volgens de regels. Deze constructie waarborgt nu juist jouw anonieme deelname (richting de overheid) dus je stelling dat het AT jouw gegevens te grabbel gooit is nu net het tegenovergestelde. Ben je het niet eens met de wetgeving dan ben je bij het AT ook nog eens aan het verkeerde loket. Soep word iig niet zo heet gegeten als jij hem opdient. En is behoorlijk offtopic.

Leuk om te zien dat mensen deze mogelijkheid direct aangrijpen om een hiaat in de 160M band aan de kaak te stellen.
Mij viel de vraagstelling rond de harmonisering van novice amateurs op. En of ik blij verrast was door een actie van het AT.
Een monteur bestel je zelf en belt aan, en vraagt of deze binnen mag komen.
Een advocaat wordt voor tijding aangemeld dat deze een bezoek bengt in opdracht van.

Het door geven van prive gegevens is per wet duidelijk zonder onduidelijkheden geregeld.
Hoe het zouw moeten gaan, een mail van AT met het verzoek om mee te doen aan een vragen lijst, met een link naar een onderzoek buro, met een duidelijke melding dat de gegevens niet openbaar worden gemaakt, dan worden een ook geen prive gegevens door gespeeld.

Hoe moeilijk kan het zijn.

Elke buro kan wel aangeven dat ze werken voor bv AT, heeft iemand van AT een oficieele melding gehad dat dit er aan kwam.
ik ken geen enkele amateur die deze melding heeft gehad.

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#15 Bericht door PE0SAT »

Ik heb eerst eens een email berichtje naar AT gedaan om na te vragen of het hier niet om SPAM of andere illegale
praktijken gaat. Ik wacht eerst hun antwoord eens even af voor ik op een rare link ga klikken die via een heel vreemd
email path in mijn inbox beland.

73 Jan PE0SAT
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

Gesloten