CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#16 Bericht door PE1PQX »

Stipje is wel erg ver zuidelijk getekend....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#17 Bericht door PA3BAS »

Op z'n minst Parijs... :wink:
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#18 Bericht door elsinga »

Ik denk dat Erik en Dennis vast wel even die kant uit willen om de mogelijkheden te bekijken. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#19 Bericht door PE1PQX »

Het begin van Coversity Europe?
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#20 Bericht door elsinga »

Ik gok dat 19 steunzenders en bijbehorende ontvangers wel richting het maximale aantal zit dat mogelijk is. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7090
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#21 Bericht door PE2AAB »

PE1PQX schreef:Stipje is wel erg ver zuidelijk getekend....
Hihi. Noord ON dan :-). Ja wellicht een beetje te ver zuid. Paint he.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PE1CYM
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 dec 2007, 13:33

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#22 Bericht door PE1CYM »

elsinga schreef:Ik gok dat 19 steunzenders en bijbehorende ontvangers wel richting het maximale aantal zit dat mogelijk is. :)
Theoretisch is het nog veel verder uit te breiden, echter is het dan geen hobby meer om het systeem te onderhouden.
Als je alle posten 3 keer per jaar bezoekt voor storingen onderhoud heb je het al over een paar duizend kilometer, los van alle vrije tijd die de mannen investeren in dit systeem.
Ik denk dat er weinigen onder ons zijn die zo ver gaan (of mogen gaan :lol: ) qua hobby :!:

Petje af voor de beheerders :wink:

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#23 Bericht door PF9ZX »

@PE1CYM

Als ik in de situatie zou zitten en het nog zou kunnen, zou ik het er wel voor over hebben :wink:

Ik reed voorheen ook zo'n 15.000 - 17.0000km p/jr puur hobbymatig (vossenjachten op 11mtr)
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

bubbe
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:38
Locatie: den ham (ov)

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#24 Bericht door bubbe »

PE1CYM schreef:
elsinga schreef:Ik gok dat 19 steunzenders en bijbehorende ontvangers wel richting het maximale aantal zit dat mogelijk is. :)
Theoretisch is het nog veel verder uit te breiden, echter is het dan geen hobby meer om het systeem te onderhouden.
Als je alle posten 3 keer per jaar bezoekt voor storingen onderhoud heb je het al over een paar duizend kilometer, los van alle vrije tijd die de mannen investeren in dit systeem.
Ik denk dat er weinigen onder ons zijn die zo ver gaan (of mogen gaan :lol: ) qua hobby :!:

Petje af voor de beheerders :wink:
Misschien op zoek naar meer vrijwilligers in het land zo dat je altijd iemand in de buurt van een repeater hebt wonen .
Ook misschien een idee voor de problemen van de repeater in Apeldoorn . Ik luister bijna elke dag na 430.2750 mhz . Maar heb het idee dat als er amateurs die via de repeater Apeldoorn binnen komen. En als ze een harde modulatie hebben dat ze dan steeds van die onderbrekingen hebben en iemand die met een zachtere modulatie die hebben die storinkjes niet . Ook zie ik op de app van coversity ook steeds dat de repeater Apeldoorn steeds dat i om de zoveel tijd een keer open gaat zonder dat er iemand praat .

Maar ondanks alles luister ik er graag na .

jan
anytone at-5555 tyt th-9800 baofeng uv-5r 2x baofeng bf-888s uniden ubc125xlt president grand handic 0080 Gpa 27 1/2 daimond X30 daimond X200 7 elements 70cm yagi 3 meter dipole

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#25 Bericht door PA2LAD »

Je moet een vrijwilliger hebben met de nodige kennis EN de juiste meetinstrumenten om een storing op te lossen. Kom je toch weer terecht in een selecte groep mensen die dit als beroep doen. Overigens zet ik bij 3 keer per jaar een site bezoeken wel wat vraagtekens. Is de apparatuur zo slecht dat je er een trimsleutel erbij in de aanslag moet houden? Het meest kritische element: de frequentie is gelockt aan de GPS. Wat Apeldoorn betreft: denk dat die repeater afgesteld staat op het 12,5 KHz raster en dus een smal ontvangerfilter gebruikt. Het wegvallen komt door gebruik van een te hoge deviatie bij het mobile station en niet door de repeater zelf. Die gebruiker moet je er dus op aanspreken en niet de repeaterbeheerder.

PA0LMD
Berichten: 2264
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#26 Bericht door PA0LMD »

Probleem in Apeldoorn is inmiddels opgelost, een slechte netwerk verbinding was de oorzaak.
Meten is (z)weten

PE1CYM
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 dec 2007, 13:33

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#27 Bericht door PE1CYM »

< Is de apparatuur zo slecht dat je er een trimsleutel erbij in de aanslag moet houden?>

Nee gelukkig niet, het is meestal de netwerkverbinding die in storing gaat en slecht te traceren Klik aan Klik uit systemen die roet in het eten gooien. :oops:

Maar we mogen niet klagen, toch?

bubbe
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:38
Locatie: den ham (ov)

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#28 Bericht door bubbe »

PE1CYM schreef:< Is de apparatuur zo slecht dat je er een trimsleutel erbij in de aanslag moet houden?>

Nee gelukkig niet, het is meestal de netwerkverbinding die in storing gaat en slecht te traceren Klik aan Klik uit systemen die roet in het eten gooien. :oops:

Maar we mogen niet klagen, toch?
Zeker niet het coversity doet het wel goed volgens mij en gewoon overal in een groot gedeelte van Nederland te horen . nu een vraagje ik las dat toen de brandweer nog met analoge porto's werkte ze ook co-Chanel systeem gebruikte maar dan zonder het gebruik van internet misschien een idee om daar na te kijken of dit ook niet te gebruiken is voor dit . Zo als er eens wat gebeurt zoals stroom uitval dan werkt het internet ook niet meer denk ik toch dan kun je nog steeds gebruik maken tijdens stroomuitval van deze mooie netwerk .
anytone at-5555 tyt th-9800 baofeng uv-5r 2x baofeng bf-888s uniden ubc125xlt president grand handic 0080 Gpa 27 1/2 daimond X30 daimond X200 7 elements 70cm yagi 3 meter dipole

PA0LMD
Berichten: 2264
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#29 Bericht door PA0LMD »

bubbe schreef:
PE1CYM schreef:< Is de apparatuur zo slecht dat je er een trimsleutel erbij in de aanslag moet houden?>

Nee gelukkig niet, het is meestal de netwerkverbinding die in storing gaat en slecht te traceren Klik aan Klik uit systemen die roet in het eten gooien. :oops:

Maar we mogen niet klagen, toch?
Zeker niet het coversity doet het wel goed volgens mij en gewoon overal in een groot gedeelte van Nederland te horen . nu een vraagje ik las dat toen de brandweer nog met analoge porto's werkte ze ook co-Chanel systeem gebruikte maar dan zonder het gebruik van internet misschien een idee om daar na te kijken of dit ook niet te gebruiken is voor dit . Zo als er eens wat gebeurt zoals stroom uitval dan werkt het internet ook niet meer denk ik toch dan kun je nog steeds gebruik maken tijdens stroomuitval van deze mooie netwerk .
ja, de brandweer koppelde de audio via telefoon/huurlijnen, niet echt voordelig en uit de tijd.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#30 Bericht door PA1PDB »

PA0LMD schreef: ja, de brandweer koppelde de audio via telefoon/huurlijnen, niet echt voordelig en uit de tijd.
Uit de tijd vanwege de kosten. Naar mijn mening nog steeds betrouwbaarder dan via Internet.
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

Plaats reactie