CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#1 Bericht door Randy »

De laatste dagen is er weer veel te horen op 430.2750 Mhz. Nadat Agentschap Telecom onlangs meer ruimte voor repeater experimenten heeft toegestaan is het CoVersity netwerk weer actiever geworden. Momenteel worden een 20-tal repeaters omgebouwd naar de nieuwe frequentie. Door temperatuurinversie en lichte propagaties hoorde ik vanavond activiteit vanuit Den Helder, Katwijk en kon thuis (indoor-antenne) ook goed werken over de repeaters.

Meer informatie: http://www.hamnieuws.nl/2013/09/nieuwe- ... y-project/

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3131
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#2 Bericht door elsinga »

De website van Coversity zelf is http://coversity.muntronde.nl. Maar inderdaad, begint er nu mooi op te lijken:

Afbeelding
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Theo

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#3 Bericht door Theo »

Ik zit in Julianadorp op de camping en hoor wat op de QRG.
Of het van het systeem is weet ik niet.

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#4 Bericht door Randy »

Ik denk het wel, aangezien ik vanuit Alkmaar met de indoor-antenne een QSO kan maken. Hoorde ook een OM uit Den Helder.

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#5 Bericht door PA3JD »

Erik en Dennis: well done! Heel Noord Nederland is weer te werken.

OM's: Steun dit unieke project met een bijdrage. Info op http://coversity.muntronde.nl/in.html

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3131
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#6 Bericht door elsinga »

Ik maak al een tijdje gebruik van dit netwerk en sinds kort is ook op de N381 tussen Beilen en Oosterwolde een aardige verbinding mogelijk met 5W. Tot voor kort was dat stuk huilen met de pet op helaas. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#7 Bericht door PA3BAS »

Ik hoor ook wat activiteit naast de repeater Arnhem. En dat vanuit Velp (bij Arnhem dus).
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#8 Bericht door PA3FS »

Hoop dat ze snel allemaal in de lucht zijn.

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 490
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#9 Bericht door PE9DX »

Jammer is dat er een bepaald heerschap dagelijks van begin werktijd tot einde werktijd deze repeater(s) "bezet" houdt voor zijn praatjes over het rijden van A-B en zijn werk. Vraag je hem iets specifieks aangaande de hobby dan haakt hij af, aangezien de enigste zender die hij hij werkende heeft die in zijn auto is.......

Johan-PE9DX.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3131
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#10 Bericht door elsinga »

Ja, die hoorde ik gisteren ook. ;) Dat is gewoon onderdeel van de hobby, gezellig met anderen kletsen. Voor mij liefst over de hobby, maar ook ik frequenteer PI2NNO 's middags en dan gaat het ook wel over het weer, het verkeer en andere zaken die geen belang hebben. :) Ik denk alleen wel dat gesprekken over de techniek van onze hobby de voorkeur en ook voorrang hebben.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#11 Bericht door PE2AAB »

Ik ben een poosje geleden gebeld door een beheerder van het Coversity netwerk. Het gesprek ging over locaties. Wie was dit of wie weet wie dit zou kunnen zijn? Ik verwachtte een mailtje maar dat is helaas niet aangekomen.

Mvgr,
Rick Wesselink, PE2AAB

Voor goedbedoelde tips; :D

Mail via Coversity.nl:
Hier komt een ingenieus mailformulier die voorkomt dat ons een hoop spam en andere onbedoelde rommel om de ogen zal spatten zodra we onze mailbox openen. Uiteraard is het het mooiste dat u ons via de microfoon op 430.275 MHz even aanroept, want we zijn zend-amateurs, geen mail-amateurs toch? Bij nabaat dank!
Dat wordt hem dus niet

Aanroepen via 430.275 MHz:
Ik woon in Valkenswaard en heb een rondstralertje op 8m hoogte.
kaartje pi2NOS.png
Dat wordt hem helaas ook niet
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3131
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#12 Bericht door elsinga »

PE2AAB schreef:Ik ben een poosje geleden gebeld door een beheerder van het Coversity netwerk. Het gesprek ging over locaties. Wie was dit of wie weet wie dit zou kunnen zijn? Ik verwachtte een mailtje maar dat is helaas niet aangekomen
Beheerders zijn PA1HUE (Erik) en PA4DEN (Dennis). Erik is via call@hotmail.com bereikbaar, Dennis heb ik geen mailadres van.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#13 Bericht door PE2AAB »

elsinga schreef:
PE2AAB schreef:Ik ben een poosje geleden gebeld door een beheerder van het Coversity netwerk. Het gesprek ging over locaties. Wie was dit of wie weet wie dit zou kunnen zijn? Ik verwachtte een mailtje maar dat is helaas niet aangekomen
Beheerders zijn PA1HUE (Erik) en PA4DEN (Dennis). Erik is via call@hotmail.com bereikbaar, Dennis heb ik geen mailadres van.
Tnx! Ga ik even een mailtje opstellen. Indien het iemand anders binnen de club was zal hij deze ongetwijfeld doorzetten. (p.s. Dennis was het niet)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#14 Bericht door PE1PQX »

PE2AAB schreef:Ik ben een poosje geleden gebeld door een beheerder van het Coversity netwerk. Het gesprek ging over locaties. Wie was dit of wie weet wie dit zou kunnen zijn? Ik verwachtte een mailtje maar dat is helaas niet aangekomen.

Mvgr,
Rick Wesselink, PE2AAB

Voor goedbedoelde tips; :D

Mail via Coversity.nl:
Hier komt een ingenieus mailformulier die voorkomt dat ons een hoop spam en andere onbedoelde rommel om de ogen zal spatten zodra we onze mailbox openen. Uiteraard is het het mooiste dat u ons via de microfoon op 430.275 MHz even aanroept, want we zijn zend-amateurs, geen mail-amateurs toch? Bij nabaat dank!
Dat wordt hem dus niet

Aanroepen via 430.275 MHz:

Ik woon in Valkenswaard en heb een rondstralertje op 8m hoogte.
kaartje pi2NOS.png
Dat wordt hem helaas ook niet

'k wist niet dat Valkenswaard ON of LX was of zelfs F? :wink:
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: CoVersity netwerk NO-Nederland weer actief

#15 Bericht door PE2AAB »

PE1PQX schreef:'k wist niet dat Valkenswaard ON of LX was of zelfs F? :wink:
Is ook net geen ON; hoezo dan? ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie