Uitnodiging voor de 33e HF-Dag op 21 september 2013

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Uitnodiging voor de 33e HF-Dag op 21 september 2013

#76 Bericht door PE9DX »

Kijk aan dat is goed te lezen Steef!
Dan is de discussie waarschijnlijk nu van tafel of er wel of geen prijzen beschikbaar worden gesteld volgend jaar voor de PACC!

De prijzen voor de afdeling Kanaalstreek, zijn het er geen 7 stuks, worden afgehaald op de Dag v/d Amateur zoals haast elke jaar wij dat doen.

Johan-PE9DX.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Uitnodiging voor de 33e HF-Dag op 21 september 2013

#77 Bericht door Steef »

PE9DX schreef:Kijk aan dat is goed te lezen Steef!
Dan is de discussie waarschijnlijk nu van tafel of er wel of geen prijzen beschikbaar worden gesteld volgend jaar voor de PACC!

De prijzen voor de afdeling Kanaalstreek, zijn het er geen 7 stuks, worden afgehaald op de Dag v/d Amateur zoals haast elke jaar wij dat doen.

Johan-PE9DX.

Als je het filmpje had bekeken zou je gezien hebben dat Thomas PA1M het respect heeft opgebracht om de prijzen van Kanaalstreek af te komen halen.
Ik zou zeggen, Thomas nogmaals bedankt! (En tussen jou en mij nogmaals SORRY :oops: :mrgreen: (Hij weet wat ik bedoel :mrgreen: )

En evaluatie van de prijzen is, net als de regels, zoals gezegd in januari.
Daarbij zou je de laatste post van Maarten nog eens goed kunnen lezen.
Wie praat luistert niet

pe1oxp
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 aug 2009, 11:48
Locatie: Stadskanaal

Re: Uitnodiging voor de 33e HF-Dag op 21 september 2013

#78 Bericht door pe1oxp »

Steef schreef: Als je het filmpje had bekeken zou je gezien hebben dat Thomas PA1M het respect heeft opgebracht om de prijzen van Kanaalstreek af te komen halen.
Ik zou zeggen, Thomas nogmaals bedankt! (En tussen jou en mij nogmaals SORRY :oops: :mrgreen: (Hij weet wat ik bedoel :mrgreen: )

En evaluatie van de prijzen is, net als de regels, zoals gezegd in januari.
Daarbij zou je de laatste post van Maarten nog eens goed kunnen lezen.
Op het laatste moment werd me nog een lift aangeboden maar had ondertussen andere verplichtingen vandaar dat ik me al van te voren had afgemeld.

Goed dat het zo is opgelost, Thomas is natuurlijk ook de enige eigenlijk die de beker voor onze afdeling in ontvangst hoort te nemen, al het werk dat hij voor, tijdens en na de PACC voor de afdeling verzet is groot.

Harry PE1OXP/NL9884
*** Life is too short for QRP ***

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Uitnodiging voor de 33e HF-Dag op 21 september 2013

#79 Bericht door PD2R »

De HF dag was leuk en de prijsuitreiking was leuk en uniek. Randy deed het heel erg leuk en de presentatie vooraf, hoewel voor mij niet helemaal nieuw, was zeker interessant.
Een prijsuitreiking op via live video is voor zover bij ons bekend nog niet eerder gedaan in de contest wereld. Top. De opkomst was, voor zover ik heb begrepen, beter dan vorig jaar.

Toch een kantekening met betrekking tot de HF dag en de prijsuitreiking. Het bijwonen van de HF dag en ophalen van de prijs heeft mij €36,25 gekost en dan heb ik het alleen over de brandstof. Daarnaast was ik in totaal een 4,5 uur onderweg. Gelukkig had ik een medereiziger en kunnen we de kosten delen en had ik iemand om tegenaan te kletsen. Hoewel ik het best leuk vond, is de HF dag met de PACC prijsuitreiking voor mij niet interessant genoeg om er volgend jaar weer bij te zijn. Reden, te ver weg en niet interessant genoeg.

Ik ben, zoals ik eerder al gedaan heb, natuurlijk bereid om mee te denken over een oplossing.
Het idee waar ik Paul ook over hoorde om 1 gezamelijk dag van de amateur te houden met een beurs/radiovlooienmarkt en verschillende themazalen, lijkt mij heel erg interessant.
In de themazalen kun je verschillende lezingen houden zoals dat ook bij de afgelopen HF dag is gedaan.
Wanneer je dit ook nog eens wat centraler in Nederland doet, dan zou dat helemaal mooi zijn. Dat gezegd hebbende, ook al zou het wat verder weg zijn, omdat er veel meer te doen en te zien is, is het ook interessant en veel meer de moeite waard om er een flink stuk voor te rijden.

De presentaties tijdens de HF dag waren wisselend. De afsluitende presentatie van Ronald PA3EWP over de 9U4U DXpeditie was goed en zeer interessant. De presentaties van het Duitse echtpaar waren beduidend minder. De beste man had op zich een goed verhaal maar de manier van presenteren was het toch niet helemaal. Vervolgens deed zijn vrouw het nog eens dunnetjes met een identieke presentatie. Jammer. De HF quiz was grappig maar je moet echt een OM DXer zijn om een beetje te kunnen scoren. Desondanks was het wel leuk.

Gelukkig ook weer aardig wat bekenden gesproken en daarnaast ook weer leuke nieuwe mensen ontmoet. Wat dat betreft is een tweedaags evenement ook een leuke optie, dan kun je 's avonds met die mensen nog gezellig een biertje drinken in de bar :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie