Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#1 Bericht door Randy »

Vandaag ontving ik een lezersbijdrage van Remko, PE1MEW, die in navolging van de enquête bij Agentschap Telecom uitgenodigd was om samen met een 20-tal andere zendamateurs een dialoogsessie bij te wonen. Het verslag is op Hamnieuws.nl te lezen. Een interessante passage is echter dat Agentschap Telecom aangeeft per 1 augustus a.s. de gele kaart weer in wil voeren.
Het Agentschap Telecom heeft gemeld dat ze voorbereidingen treft om de zogenaamde “gele kaart” te herintroduceren. Dit betekend dat de inspecteurs die zich bezig houden met het toezicht meer en actiever gaan luisteren op de banden. Naar verwachting zal dit starten vanaf 1 augustus.
Het hele verslag is hier te lezen: http://www.hamnieuws.nl/2013/06/dialoog ... p-telecom/

Paul PD0PSB

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#2 Bericht door Paul PD0PSB »

Ik hoop dat ze ook gele kaarten gaan uitdelen aan niet gemachtigde stoorzenders zoals PLC Homeplugs, led verlichting, solar inverters, geschakelde voedingen,etc,etc.

73
Paul
PD0PSB

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#3 Bericht door pa1bvm »

zou dat een " eenrichtings " kaart zijn ??
of kunnen wij dan ook die kaarten sturen naar de leveranciers van plasma schermen,homepluggen, opgevoerde routers etc etc

of krijg ik als ik mijn call niet volgens het nato-spellingsalphabet kenbaar maak dan een kaart ..
zouden die jongens met 10 kilowatt in de FM band nou zitten te bibberen ??

misschien voor de award verzamelaars weer een opsteker ..
aantal DXCC per band , aantal grid locators ..en als bonus nog twee gele kaarten ..

mooie actie ..
ik heb die vraag niet in die beroemde enquette gezien , wie weet wat voor moois er nog meer komt ..

PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#4 Bericht door PD2EDR »

pa1bvm schreef: mooie actie ..
ik heb die vraag niet in die beroemde enquette gezien , wie weet wat voor moois er nog meer komt ..
Volgens mij was er een open vraag waarop een hoop mensen hebben geantwoord meer toezicht te willen. Dit is hun reactie daarop. An sich geen bezwaar tegen, maar zullen zien wat het in de praktijk gaat inhouden.
Quod scripsi, scripsi

73 de PD2EDR

Edward / Spijkenisse

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#5 Bericht door PA2LAD »

pa1bvm schreef:zou dat een " eenrichtings " kaart zijn ??
of kunnen wij dan ook die kaarten sturen naar de leveranciers van plasma schermen,homepluggen, opgevoerde routers..
Nee, helaas en niet van ons alleen. Ook het AT staat machteloos. De Europese lat voor het storingsniveau wat nog geaccepteerd moet worden is dusdanig hoog gelegd, dat AT vrijwel niks eraan kan doen en dat een taxicentrale zijn wagens amper kan horen. Bizar gewoon.

Paul PD0PSB

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#6 Bericht door Paul PD0PSB »

PA2LAD schreef:
pa1bvm schreef:Ook het AT staat machteloos.
Het AT staat machteloos omdat het Economische Zaken dient.
Wij en onze storing zijn geen interessante economische zaak.

Bovendien heeft de overheid veel liever dat wij volledig controleerbaar via IP en telefoon communiceren ;-)

73
Paul
PD0PSB

PTSS
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 feb 2013, 22:08
Roepletters: PDoPI

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#7 Bericht door PTSS »

Mijns inzien is dit het begin van een hoop frust en ergenis.......

Wie behartigt nu de belangen van de radio amateurs? :roll: :roll:

Waar is die goede tijd gebleven toen de vriendelijke medewerkers van de toenmalige RCD met hun controleapparatuur onder het genot van een versnapering de zelfbouw -en andere zendapparatuur aan de keuring onderwierpen?

Toen was er nog een persoonlijk contact thans gaat het volgens uitgekozen gremium collega's die de hoofdzaken die bij veel radio zendamateurs leven zoals vermogens en andere uitbreidingen van de faciliteiten en verruiming van frequenties, even vergeten zijn te memoreren.

Verder moeten wij maar niet zeuren..... economisch gezien schort er veel aan onze beleving van deze hobby.

:!: :!: :!:
Laatst gewijzigd door PTSS op 25 jun 2013, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een schone kunst te ervaren
hoe anderen zich profileren.......

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#8 Bericht door TomNL »

De VERON en VRZA toch? Die gele kaart is naar mijn idee een prima zaak.

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#9 Bericht door xxxx »

En hoe gaan ze dat ik de praktijk uitvoeren?....Komen ze de gele kaart persoonlijk brengen, een heterdaadje zeg maar?.
Anders krijg je altijd de discussie, dat was ik niet mijn call werd misbruikt door een piraat etc etc etc.

Goed bedoeld, maar denk dat het in de praktijk lastig te handhaven is.....net als zoveel goede idee'n

Gr Jelle

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#10 Bericht door TomNL »

Ze kunnen aardig peilen he? Recent is nog een piraat die regelmatig vervelend was op op de repeater van Utrecht door het AT opgespoord.

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#11 Bericht door xxxx »

Tom.

Ik weet dat ze aardig kunnen peilen tot de voordeur nauwkeurig. Maar ik geloof er niks van dat als een zendamateur net een beetje teveel vermogen maakt, of een beetje buiten zijn bandje zit zij gelijk een strakke kruis peiling op poten zetten.

Gr Jelle

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#12 Bericht door coolepascal »

Afgelopen week, in een vlaag van onbezonnenheid eens even geluisterd op 7077 :roll:
Laat het AT maar alvast wat gele kaarten bij drukken :twisted:
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#13 Bericht door PA2LO »

Wat zijn de spelregels: wanneer krijg je een gele kaart?

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#14 Bericht door Randy »

PA2LO schreef:Wat zijn de spelregels: wanneer krijg je een gele kaart?
Die vraag heb ik momenteel uit staan.

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#15 Bericht door TomNL »

PD4DX schreef:Tom.

Ik weet dat ze aardig kunnen peilen tot de voordeur nauwkeurig. Maar ik geloof er niks van dat als een zendamateur net een beetje teveel vermogen maakt, of een beetje buiten zijn bandje zit zij gelijk een strakke kruis peiling op poten zetten.

Gr Jelle
Teveel vermogen is ook lastig na te gaan, behalve dan door op locatie te gaan kijken naar welke antennes je gebruikt. Ik zou eerder gele kaarten verwachten voor dingen als het niet, nauwelijks of onjuist gebruiken van de roepletters. Lange QSO's die worden afgesloten met 0ABC 1XYZ, u kent ze wel. Maar of een inspecteur echt een uur gaat luisteren om zoiets te constateren, dat is ook zonde van tijd en geld.

Plaats reactie