Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#16 Bericht door PD2R »

Laat ze eerst maar eens die gene aanpakken welke zich echt misdragen op de banden. Schelden, vloeken, opzettelijk QRM veroorzaken, dat soort zaken. Dat gedrag waar je dus echt last van hebt.
Daarbij vergeleken stelt het onjuist gebruik van de roepletters natuurlijk helemaal niets voor.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#17 Bericht door PD2EDR »

Of van die fijne spetterbakken tijdens contesten van enkele kc breed, altijd fijn.
Quod scripsi, scripsi

73 de PD2EDR

Edward / Spijkenisse

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1252
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#18 Bericht door PA9X »

PD2R schreef:Laat ze eerst maar eens die gene aanpakken welke zich echt misdragen op de banden. Schelden, vloeken, opzettelijk QRM veroorzaken, dat soort zaken. Dat gedrag waar je dus echt last van hebt.
Daarbij vergeleken stelt het onjuist gebruik van de roepletters natuurlijk helemaal niets voor.
Juist! Als je anderen bewudst overlast bezorgd, dan heb je wat mij betreft een gele kaart verdiend.

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#19 Bericht door TomNL »

PD2R schreef:Laat ze eerst maar eens die gene aanpakken welke zich echt misdragen op de banden. Schelden, vloeken, opzettelijk QRM veroorzaken, dat soort zaken. Dat gedrag waar je dus echt last van hebt.
Daarbij vergeleken stelt het onjuist gebruik van de roepletters natuurlijk helemaal niets voor.
Vloeken 'mag' sinds 2011 volgens de gebruikersbepalingen. Of mag...het is niet langer niet toegestaan.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#20 Bericht door PA3DAT »

Gele kaart terug, joepie! :D

Ik moet er nog ergens eentje hebben liggen, van 30 jaar geleden...
Toen had ik aan het eind van FM qso op 2 meter mijn call slechts één keer gespeld
in plaats van twee keer :oops:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#21 Bericht door PA2LO »

Tssss....dat je je licentie (zoals je machtiging....eh...registratie toen nog heette) hebt mogen houden.

Hoop dat je ervan geleerd hebt en je voortaan hebt weten te gedragen, jij vlegel, schavuit, rekel!

Gebruikersavatar
pa8w
Berichten: 948
Lid geworden op: 22 dec 2011, 21:30
Roepletters: PA8W
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#22 Bericht door pa8w »

PD4DX schreef: strakke kruis peiling op poten
Gr Jelle
Verkeerd forum? :wink:

Ben er op zich niet op tegen.
Als je niet raar doet dan valt er ook geen gele kaart in de bus.
Ik zou af en toe wel wat meer discipline willen.
Zowel bij de PA-tjes als bij de PD-tjes.

Groetjes,
Wil
Laatst gewijzigd door pa8w op 25 jun 2013, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Let op: website verhuisd naar: http://www.paluidsprekers.nl/pa8w/index.html

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#23 Bericht door PA3DAT »

:mrgreen:

Ik zal mijn PA3DAT petje opzetten in Friedrichshafen, wellicht zien we elkaar nog.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#24 Bericht door PA2LO »

Doe ik een zwart shirt aan met PA2LO en het VERON-logo erop aan. Tussen die 14.000 andere bezoekers vinden we elkaar dan vast!

Have fun!

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#25 Bericht door elsinga »

Ik denk dat het niet verkeerd zou zijn als AT wat meer actief op zoek gaat naar stations die het voor anderen verpesten. En dan denk ik niet aan je call niet vaak genoeg noemen, maar meer aan helemaal geen call noemen (hoe weet een tegenstation dan dat je een call hebt?), bewust (ver)storen van verbindingen, scheldpartijen en dergelijke. En dan gaan ze die gele kaart wat mij betreft ook niet uitdelen bij een eenmalig incident, maar bij herhaling van het onwenselijke gedrag.

Ik maak me er niet zo druk om, hou me eigenlijk best goed aan de regels.... Tenzij ze ook dopplermetingen gaan doen terwijl ik mobiel QRV ben. :shock: :lol: :lol: 8)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#26 Bericht door PA2LAD »

elsinga schreef: Tenzij ze ook dopplermetingen gaan doen terwijl ik mobiel QRV ben. :shock: :lol: :lol: 8)
Helemaal niet nodig: men kan je op de weg er zo uithalen met dat grote agregaat achter je auto :mrgreen:

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#27 Bericht door Randy »

Wat een negatieve reacties. Agentschap Telecom heeft tijdens de enquête netjes ruimte gehouden voor opmerkingen en aangegeven met een groep zendamateurs verder te willen praten indien er op bepaalde punten toelichting nodig was. Dat is dan ook gebeurd. Aanpassen van bestaand beleid of introduceren van nieuw beleid gaat echter niet in een maand tijd. Geeft Agentschap Telecom dan ook de kans.

Eerder hebben ze laten zien tot constructieve oplossingen te komen. Ik noem het verlangen van de bijdrage voor het verlengen van een ATOF maar even als recent voorbeeld. Ook wanneer zendamateurs storing ondervinden (PI2NOS/PI3UTR) wordt er ingegrepen. Mijn inziens geven recente ervaringen dus zeker aan dat AT een partij is waar je constructief mee samen kunt werken.

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#28 Bericht door pa1bvm »

nee hoor... mijn reactie had zeker geen negatieve intentie...

Ik neem aan dat ze de uitslag van de enquette netjes tegen het licht gehouden hebben
en dan kijken naar de Quick Win's ..(veel effect voor weinig effort).

tja...dan is een gele kaart een inkoppertje ...

maar ook als je dan zo een onderzoek doet .. dan is het wel gebruikelijk dat het niet bij de quick wins blijft.
In ieder geval zou je het lijstje van aanpak ( onstaan door de enquette) dan even terugkoppelen naar de invullers , keurig met een actie plan en een timing .

ook deze post heb ik zonder negatieve intentie getikt ..

Rick

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#29 Bericht door PD2R »

Randy, zoveel negatieve reacties lees ik eigenlijk niet. De meeste zijn juist positief, al dan niet met een knipoog. Wellicht een kwestie van perceptie.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Paul PD0PSB

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#30 Bericht door Paul PD0PSB »

Randy schreef:Wat een negatieve reacties. Agentschap Telecom heeft tijdens de enquête netjes ruimte gehouden voor opmerkingen en aangegeven met een groep zendamateurs verder te willen praten indien er op bepaalde punten toelichting nodig was.

Sorry, de negatieveling ben ik ;-)
Ik zal proberen uit te leggen waarom:

Ik heb bij zo'n enquete al snel het gevoel dat een substantieel bedrag aan een onderzoeksbureau wordt uitgegeven om een "schijn van betrokkenheid" te bewerkstelligen.
In de praktijk heb ik niet het idee dat die betrokkenheid er écht is als het moeilijk wordt.

Met een paar man sterk gaan monitoren om die 3 lastige amateurs eruit te pikken en een gele kaart te geven vind ik persoonlijk niet heel boeiend.
Ik hoor ook regelmatig wangedrag op de band, maar vind dan al gauw legio andere frequenties of banden waar wel te werken is.

Als diezelfde ambtenaren die nu aan werk gaan als "gele kaarten politie" nu eens een paar weken met een goed peilsysteem door willekeurige straten gaan rijden om storingsniveaus te meten,
vervolgens eens af en toe ergens aanbellen en in kaart brengen van welk type apparatuur de meeste QRM ellende afkomstig is en passende maatregelen nemen naar fabrikanten,distributeurs of (illegale) importkanalen.

Persoonlijk lijkt mij dit veel zinvoller en urgenter werk om betrokkenheid te tonen naar onze hobby.
Maar ja, dat roep ik al jaren, tot grote ergernis aan toe ;-)

73
Paul
PD0PSB

Plaats reactie