Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#31 Bericht door PA4JAN »

Ik vind het een goede zaak En het is een start van een aanpak :D Daar gillen wij tocht om het AT doet niks
Ik denk hier bij aan mensen die het voor de anderen verzieken
Die nu aan gepakt gaan worden Dat is toch een een goede zaak
Als iemand 10 keer door rood rijd raak je toch ook iets kwijt Ik denk nog wel eerder

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#32 Bericht door PA2LAD »

Bij sommige mensen redden ze het niet met 1 gele kaart: dat gaat net als bij een loterij met een boekje tegelijk :wink:

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#33 Bericht door pe5t »

De zogenaamde herintroductie ''gele kaart'' maakt nogal wat los.

Kan iemand uitleggen wat met die kaart wordt bedoeld?
Is het een toezichtinstrument?
Met een wettelijke basis?
En waar is dat dan geregeld?
Is er bezwaar en beroep mogelijk?
Is twee keer geel rood?
Is het dan misschien overgenomen van het tuchtrecht van de KNVB?

Ik snap er echt niets van!

Kees

Theo

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#34 Bericht door Theo »

Das dezelfde kaart, lees brief, die ook in jou tijd er was Kees.
Ik vermoed met dezelfde voorwaarden en spelregels.

Ik heb ook zo een brief, met daarin uitgelegd welke spelregels ik had overtreden.
Een duplex verbinding met een niet toe gestaande tegenstation.
Ha ha dat waren nog tijden, de ambtenaar kwam nog aan je deur om je de overtreding te melden. :D
Kom daar nog maar eens om.

PTSS
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 feb 2013, 22:08
Roepletters: PDoPI

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#35 Bericht door PTSS »

PD2R schreef:Randy, zoveel negatieve reacties lees ik eigenlijk niet. De meeste zijn juist positief, al dan niet met een knipoog. Wellicht een kwestie van perceptie.


Maarten wacht maar een paar dagen af..

Er komt zeker nog meer respons

Wellicht moet de hitte...van de strijd met een schuimdeken worden bedekt.

Veel plezier met de hobby in welke vorm dan ook :roll: :roll: :roll:
Het is een schone kunst te ervaren
hoe anderen zich profileren.......

PTSS
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 feb 2013, 22:08
Roepletters: PDoPI

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#36 Bericht door PTSS »

Randy schreef:Wat een negatieve reacties. Agentschap Telecom heeft tijdens de enquête netjes ruimte gehouden voor opmerkingen en aangegeven met een groep zendamateurs verder te willen praten indien er op bepaalde punten toelichting nodig was. Dat is dan ook gebeurd. Aanpassen van bestaand beleid of introduceren van nieuw beleid gaat echter niet in een maand tijd. Geeft Agentschap Telecom dan ook de kans.

Eerder hebben ze laten zien tot constructieve oplossingen te komen. Ik noem het verlangen van de bijdrage voor het verlengen van een ATOF maar even als recent voorbeeld. Ook wanneer zendamateurs storing ondervinden (PI2NOS/PI3UTR) wordt er ingegrepen. Mijn inziens geven recente ervaringen dus zeker aan dat AT een partij is waar je constructief mee samen kunt werken.


ja ja Randy het is een log lichaam die club binnen het A.T
Binnen afzienbare tijd is er zoveel reactie vanuit de zendamateur wereld dat economische zaken vacatures in de openbaarheid brengt voor de ontevreden OM's die meer verlangen dan "Groningen kan bieden".
In de vaart der volkeren blijven wensen ten over.
Dat er niet adequaat op de ingevulde enquete vragen- en antwoorden wordt gereageerd is een onmissie die geheel voor "rekening" van het genoemde controle apparaat komt
Persoonlijk ben ik de mening toegedaan dat er binnen het Agentschap Telecom hartelijk wordt gelachen bij het==aldaar== aanschouwen van de commotie die wederom toeslaat.
:roll: :roll: :roll:
Het is een schone kunst te ervaren
hoe anderen zich profileren.......

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#37 Bericht door pa3kc »

Wat een voorbarige reacties allemaal :?

Laten we het Agentschap Telecom de tijd/kans geven dit uit te voeren. Nu al conclusies trekken zonder dat we er iets van gezien hebben is stom.

PTSS
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 feb 2013, 22:08
Roepletters: PDoPI

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#38 Bericht door PTSS »

pa3kc schreef:Wat een voorbarige reacties allemaal :?

Laten we het Agentschap Telecom de tijd/kans geven dit uit te voeren. Nu al conclusies trekken zonder dat we er iets van gezien hebben is stom.

ach brave borst..........

stomme zendamateurs?

hooguit een beetje dom


maar dat gaat ook wel weer over

zijn de splinter en de balk een positief gegeven?


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Het is een schone kunst te ervaren
hoe anderen zich profileren.......

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#39 Bericht door PE1LGW »

Naar mijn idee is de gele kaart nooit weg geweest, AT had alleen geen personeel om dit te handhaven.
De vraag blijf nu of ze dit nu wel hebben.

Ik heb mijn twijfels, is er dan ook een klik lijn.
Of gaat AT weer zelf luisteren, ik denk van niet.

maar wie hem verdient krijgt hem ook, op zich niets mis mee.

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#40 Bericht door Aeolus »

pe5t schreef:De zogenaamde herintroductie ''gele kaart'' maakt nogal wat los.

Kan iemand uitleggen wat met die kaart wordt bedoeld?
Is het een toezichtinstrument?
Met een wettelijke basis?
En waar is dat dan geregeld?
Is er bezwaar en beroep mogelijk?
Is twee keer geel rood?
Is het dan misschien overgenomen van het tuchtrecht van de KNVB?

Ik snap er echt niets van!

Kees
Kees,

Dat is nu het allermooiste er aan... niemand weet hoe het precies vormgegeven gaat worden, maar ondertussen heeft wel iedereen zijn mening al klaar liggen. Leuk he? :)

Behalve theo dan... die weet het wel exact. Die heeft denk ik connecties met het at :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#41 Bericht door PA2RU »

Om eerlijk te zijn vind ik die gele kaarten niet eens zo'n slecht idee...weet niet eens waarom die ooit is verdwenen van het strijdtoneel..
Aan 1 kant zal het mij een pond worst zijn of een N-amateur met 100 watt zit : zolang die zich naar mijn inzien zich er mee niet misdraagt vind ik dat persoonlijk allemaal wel best...
Ik was als N-amateur op dat punt ook in overtreding en heb er nooit last mee gehad..zelfs niet toen AT op de stoep stond om het zaakje te gaan meten ;)

Aan de andere kant heeft AT en de overheid het zelf in de hand gehad : om de handel in zendapperatuur te bevorderen werd het bezit er van niet langer strafbaar en zag je een explosieve groei van etherpiraten..
Zal wel in het kader van de werkverschaffing zijn geweest :lol: hoewel dat dweilen is met de kraan open.

Om een lang verhaal kort te houden : van mij mag de toezicht wel verscherpt worden op 'hamspirit' en gedrag zoals bijvoorbeeld op 7077 en illegaal gebruik van zenders op frequentie's door lieden die daar niks te zoeken hebben..
73 René PA2RU

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#42 Bericht door pe5t »

Om je direct maar uit de droom te helpen: toezicht op ''hamspirit" zullen de amateurs toch echt zelf moeten doen. AT heeft hier geen bevoegdheden. AT houdt toezicht op het voldoen aan de telecomwet. Wat dat voor amateurs inhoudt vind je in hoofdzaak in art. 9 en 11 en bijlage 10 van de "regeling gebruik van frequentieruimte zonder vergunning 2008"
Uiteraard staat daarin niets over vloeken en schelden en ander a-sociaal gedrag.

Die ''gele kaart'' is niets anders dan een zgn ''informatieve waarschuwingsbrief''. Wordt nog steeds gebruikt, m.n tegen lieden met een 3 meter antenne prominent op het erf.

Juridisch is zo'n brief van weinig waarde. Het is geen beschikking, dus bezwaar en beroep zijn niet mogelijk.

Kees
Laatst gewijzigd door pe5t op 27 jun 2013, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#43 Bericht door PA2RU »

pe5t schreef:Om je direct maar uit de droom te helpen: toezicht op ''hamspirit" zullen de amateurs toch echt zelf moeten doen. AT heeft hier geen bevoegdheden. AT houdt toezicht op het voldoen aan de telecomwet. Wat dat voor amateurs inhoudt vind je in hoofdzaak in art. 9 en 11 en bijlage 10 van de "regeling gebruik van frequentieruimte zonder vergunning 2008"
Uiteraard staat daarin niets over vloeken en schelden en ander a-sociaal gedrag.

Die ''gele kaart'' is niets anders dan een zgn ''informatieve waarschuwingsbrief''. Wordt nog steeds gebruikt, m.n tegen leden met een 3 meter antenne prominent op het erf.

Juridisch is zo'n brief van weinig waarde. Het is geen beschikking, dus bezwaar en beroep zijn niet mogelijk.

Kees
Heb geen ervaringen met gele kaarten , weet wel dat mijn ouwe heer ooit eens 1 heeft gehad maar dan praat ik over zo'n 25 jaar terug in de tijd...
Wat hamspirit aangaat : op de diverse media word daar aandacht aan besteed en blijkbaar trekt men zich daar niks van aan...wat er op 7077 met regelmaat voorkomt is een heel goed voorbeeld van..
Alleen daarom al zou het toezicht wel wat verhoogd mogen worden..

Als je in de andere landen kijkt om ons heen dan zul je zien dat piraterij op bv de fm band vele malen minder is dan in ons land.
Kan zijn dat de sanctie's daar nog strenger zijn dan hier..
73 René PA2RU

Paul PD0PSB

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#44 Bericht door Paul PD0PSB »

PE1LGW schreef:Naar mijn idee is de gele kaart nooit weg geweest, AT had alleen geen personeel om dit te handhaven.
De vraag blijf nu of ze dit nu wel hebben.PE1LGW
Voor mij valt of staat zo'n gele kaart een beetje met de autoriteit van de instantie die hem uitdeelt.

Als ik splatter veroorzaak met mijn HF zender en ik krijg een gele kaart, accepteer ik die dan van een instantie die het wél toelaat dat er 20 HF "jammers" in mijn straat staan opgesteld, die niet voldoen aan de normen?

73
Paul
PD0PSB

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Agentschap Telecom: "De gele kaart komt terug"

#45 Bericht door pe5t »

Lezen Paul: zo'n gele kaart is niets. En als het niets is dan is de acceptatievraag niet relevant.

Kees

Plaats reactie