SK Roel van Dijk

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Theo

SK Roel van Dijk

#1 Bericht door Theo »

Ik las onderstaand bericht op Freds forum.



In Memoriam



Op 5 april 2013 is overleden in de leeftijd van 53 jaar:



Roel van Dijk PA1DYK



Roel was sinds 1978 radiozendamateur. Vanaf de 70’er jaren was hij actief met luisteren op de HF en 2 meterband. Roel had een enorme fascinatie voor techniek en communicatie en is sindsdien altijd zeer actief gebleven met de radiohobby. De laatste jaren was Roel bezig met amateurtelevisie (ATV), voornamelijk op de microgolfbanden. Hij slaagde er met zijn enorm enthousiasmerend en inspirerend vermogen in om veel ATV activiteit in de rest van Nederland van de grond te krijgen. Hij maakte deel uit van de VERON VHF Commissie waar hij de functie van ATV contestmanager vervulde. Elke maand schreef Roel een rubriek in Electron over ATV. Bij Roel stond de soldeerbout altijd aan en was druk bezig met nieuwe ideeën. In bijna 40 jaar bezochten we talloze radiovlooienmarkten in binnen- en buitenland, vaak vergezeld van onze echtgenotes. Traditioneel hadden we al vele jaren een gezamenlijke stand op de Radiovlooienmarkt in Rosmalen waar Roel ook dit jaar ondanks zijn ziekte nog veel actieve medeamateurs heeft gesproken. We wisten dat het de laatste keer zou zijn.

Onze gedachten gaan uit naar de familie, wij wensen hen sterkte met het onvoorstelbare verlies.

Eric-Jan Wösten PA3CEV
Algemeen secretaris VERON HB

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: SK Roel van Dijk

#2 Bericht door elsinga »

Ik ken(de) Roel niet, maar 53 is in elk geval veel te jong... Gecondoleerd aan eenider die hem kende...
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3DZA
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 nov 2007, 22:18
Locatie: Lottum

Re: SK Roel van Dijk

#3 Bericht door PA3DZA »

Hoi,

Ik kende Roel wel, als een zeer gedreven ATV amateur, en heb hem in Rosmalen nog de hand gegeven, niet wetende dat hij ziek was.
Veel te jong, en alle bekenden veel sterkte met dit verlies.

Martien, PA3DZA.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: SK Roel van Dijk

#4 Bericht door PE2AAB »

Ik kreeg vrijdag het bericht. Daar werd ik stil van!

In Rosmalen nog gezien. Een groot gemis!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: SK Roel van Dijk

#5 Bericht door PE5PVB »

Ik kreeg ook afgelopen weekend dit bericht. Toch nog onverwacht erg snel gegaan....

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: SK Roel van Dijk

#6 Bericht door PE7EB »

Ik kende Roel alleen van een aantal mailwisselingen over starten met ATV een aantal jaren geleden.
Ook daarin was zijn enthousiasme en gedrevenheid in terug te vinden.

Sterkte voor alle betrokkenen, bij dit grote verlies.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Re: SK Roel van Dijk

#7 Bericht door PA3OZB »

Ik kon Roel niet. Maar ik wens zijn familie en vrienden veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Het is gewoon te jong om heen te gaan.
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

Plaats reactie