onderzoek DUOMARKET RESEARCH

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
nightowl
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mar 2013, 00:15

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#181 Bericht door nightowl »

Dan wil ik toch nog het volgende opmerken en bij het onderwerp, de enquête, blijven:

Wat mij opvalt bij de enquête is dat de antwoorden vaak worden uitgesplitst in de mening van de n-registratiehouder en de mening van de f-registratiehouder.Dan weet je hoe de F-er erover denkt en de N-er. Als dan de vraag wordt gesteld welke banden, modes en vermogen je toewenst aan F en N (beleid voor de amateur) wordt de mening niet uitgesplitst per F en N maar wordt het over het totaal bekeken. Resultaat, slechts zo'n 28% is voor meer banden, modes etc. voor de N. Aan m'n hoela, een minderheid denk je dan. :twisted: Zoals je uit de enquête leest komt het percentage geënquêteerden N/F overeen met het percentage N/F in de amateurwereld in Nederland; 25% is N en 75% is F dus zal hier bij deze vraag hooguit een percentage van rond de 25% uit kunnen komen als de N-ers voor meer mogelijkheden pleiten maar trekken bij deze totaalberekening wel aan het kortste eind! Dat het nog 28% zijn is dankzij die F-amateurs die de N-amateur ook nog iets toewensen. :)

73,
Nightowl.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#182 Bericht door coolepascal »

Ik begrijp het ook niet.
De PTT doet een onderzoekje in het belang van de amateur
en het enige wat blijkt, we zijn allemaal amazeur.
Ik heb geen last van gekrakeel op 40M, maar ja mijn bakkie kan van freq veranderen.
Onderin de band waar N amateurs niet mogen komen en waar F amazeurs niet willen komen maak ik regelmatig leuke verbindingen.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#183 Bericht door xxxx »

Ja op 45 meter band kun je mooie verbindingen maken , heb je zeker ook geen last van het ABCDEF gedoe. :lol:

Gr Jelle

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#184 Bericht door pe5jw »

Onderzoek wordt gedaan om een onderbouwing ergens voor te krijgen.
Ik denk in dit geval dat het vooral om de voor AT als organisatie relevantie aandachts punten gaat.
En is ook wel te zien aan de manier waarop het onderzoek gepresenteerd wordt.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

nightowl
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mar 2013, 00:15

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#185 Bericht door nightowl »

Meer als de helft van de geënquêteerden is voor Europese harmonisatie voor de N. Kwestie van (veel) tijd en overleg denk ik. Zal dan toch wel uitkomen op een soort algemene deler. Daar moet je nu al wat mee doen. Nederland kan nu alvast wat stapjes die kant op doen. In de Benelux heeft Nederland helaas de laagste vermogens toegestaan voor de N. De N-amateur kan dan weer wat nieuwe setjes/antennes kopen (of zelf maken..) en werken op een stukje 80m band en digimodes/cw onderin de 40m band wat dan moet worden vrijgegeven want veel N-ers in Europa mogen daar al op werken. Veelal daar met 50 en 100 watt. Dat is goed voor ons amateurs, de amateurwinkels en de economie. Zeker in deze crisistijd lijkt me dat een goed plan. :)

73, Nightowl.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#186 Bericht door coolepascal »

nightowl schreef:Meer als de helft van de geënquêteerden is voor Europese harmonisatie voor de N. Kwestie van (veel) tijd en overleg denk ik. Zal dan toch wel uitkomen op een soort algemene deler. Daar moet je nu al wat mee doen. Nederland kan nu alvast wat stapjes die kant op doen.
Ja mee eens, vermogen voor de Nederlandse N licentiehouder inderdaad terug draaien naar 10W net als in Belgie.
nightowl schreef:Dat is goed voor ons amateurs, de amateurwinkels en de economie. Zeker in deze crisistijd lijkt me
Geen geld voor joh, ik moet van onze premier eerst een nieuwe auto kopen :roll:

Ofwel kom eens met een goede onderbouwing zodat je wensen ook enige kans maken.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#187 Bericht door elsinga »

De Novice mag in België al weer een tijdje 50W gebruiken, Coole. ;) En er zijn voldoende landen in Europa waar een Novice nog meer mag: Croatie 100W of deel HF, Denemarken zo ongeveer 100W overal op HF, Finland zo ongeveer overal 150W op HF, Duitsland maar een klein deel HF maar wel 75/100W, IJsland vrijwel overal op HF 100W, Polen 50W op HF, Slovenie 100W op deel HF en Zwitserland 100W op deel HF. En dat zijn alleen nog maar de landen waar je nu al met je CEPT Novice licentie mag uitkomen. ;)

Als er hier enige harmonisatie uit voortkomt, dan ben ik benieuwd wat dat wordt...
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#188 Bericht door PD2R »

coolepascal schreef:Ja mee eens, vermogen voor de Nederlandse N licentiehouder inderdaad terug draaien naar 10W net als in Belgie.
Beetje bij de les blijven hoor, in België zijn ze daar inmiddels ook vanaf gestapt. Daar mogen ze nu 50W maken en mogen zij een zender in bezit hebben welke het dubbele kan leveren.
De reden hiervoor was dat er onder de oude regelgeving bijna geen transceivers mee te koop waren welke aan de regels voldeden.

Ik zie net dat Elsinga me voor was.

Verder weet ik het nog niet met die harmonisatie. Het kan twee kanten opgaan, we worden er beter van of het pakt minder gunstig voor ons uit. De meeste Novice amateurs lijken er van overtuigd te zijn dat ze er met een eventuele Europese harmonisatie er op vooruit aan. Waarop die overtuiging gebaseerd is, is mij niet helemaal duidelijk.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Theo

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#189 Bericht door Theo »

Ik lees net humor :mrgreen:
De N krijgt 150 Watt na harmonisatie en de F blijft op 100 Watt.
Voor mij mag het hoor, maar ik zou graag de commotie horen, wat er gaat komen :mrgreen:
Ja ik heb een vreemd soort van humor.
Heerlijk zo een gedachten gang :wink:

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#190 Bericht door PA0LMD »

PA3HMP schreef:
Aeolus schreef:Dank voor de link... soms opvallende zaken die naar voren komen:

ontevredenheid over roepletterbeleid: er zijn te veel verschillende roepletters (wildgroei), dat veroorzaakt verwarring

Ehm... hoe dan?

of: Er is geen uniformiteit in de roepletters: niet te herkennen welke registratie iemand heeft

Dat is toch juist heel erg duidelijk? heb je PD ben je novice, heb je iets anders dan ben je full...
En vertel eens dan wat voor licentie heeft een PAo station ?

Mark
Eh....... volgens mij heb ik een F-machtiging........
Meten is (z)weten

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#191 Bericht door xxxx »

F Blijft op 100 ???????......

Gr Jelle

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#192 Bericht door PE1PQX »

PA0LMD schreef:
Eh....... volgens mij heb ik een F-machtiging........
Ow ja??? :wink:


Is tegenwoordig een registratie
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#193 Bericht door PA0LMD »

PD4DX schreef:F Blijft op 100 ???????......

Gr Jelle
F is op de meeste banden 400Watt PEP...
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#194 Bericht door coolepascal »

PA0LMD schreef:
PD4DX schreef:F Blijft op 100 ???????......

Gr Jelle
F is op de meeste banden 400Watt PEP...
Dat was idd gebaseerd op een Carrier van 100W PEP, wat bij AM idd een resultaat van 400W PEP oplevert
SSB is in essentie gewoon AM dus hoppla ook 400W PEP voor SSB.
Huhhh waar hebben Coole en LMD het nu weer over ? ja...dat is omdat wij wel nog een echt A examen hebben gedaan :twisted:
Zo weten wij bv ook dat wij volgens deze bepaling in CW en FM slechts met 100W mogen maken (voor beide modes ruim voldoende)

Er zijn trouwens zat bakkies die slechts 10W kunnen produceren te koop maar als novice kun je nu eenmaal niet zonder TS2000 (of was het nu FT ik weet het allemaal niet meer)
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#195 Bericht door PA0LMD »

coolepascal schreef:
PA0LMD schreef:
PD4DX schreef:F Blijft op 100 ???????......

Gr Jelle
F is op de meeste banden 400Watt PEP...
Dat was idd gebaseerd op een Carrier van 100W PEP, wat bij AM idd een resultaat van 400W PEP oplevert
SSB is in essentie gewoon AM dus hoppla ook 400W PEP voor SSB.
Huhhh waar hebben Coole en LMD het nu weer over ? ja...dat is omdat wij wel nog een echt A examen hebben gedaan :twisted:
Zo weten wij bv ook dat wij volgens deze bepaling in CW en FM slechts met 100W mogen maken (voor beide modes ruim voldoende)

Er zijn trouwens zat bakkies die slechts 10W kunnen produceren te koop maar als novice kun je nu eenmaal niet zonder TS2000 (of was het nu FT ik weet het allemaal niet meer)
..en wij zijn ook al beknibbeld, ooit was het 600W PEP en dus 150W FM/CW....
Meten is (z)weten

Gesloten