onderzoek DUOMARKET RESEARCH

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#166 Bericht door PA2REH »

PA4DHG schreef:Ben het met je eens over het feit dat er veel mensen in verenigings- en afdelingsbesturen zitten die starre conservatieve standpunten blijven innemen. Opmerkelijk is dan het feit dat er zoveel onvrede heerst onder de leden, maar tegelijk ook dat er niemand opstaat zodra er bestuursverkiezingen zijn waarvoor je kunt opgeven... Tsja, wel zeuren dat het anders moet maar zelf aan de zijlijn blijven staan. Ik ben van mening dat je dan ook het lef moet hebben om je aan te melden als kandidaat zodra er bestuursverkiezingen zijn.
Broodje aap verhaal, want wat je stelt komt niet overeen met de bevindingen uit het representatieve Duo onderzoek:

Rol landelijke verenigingen.
Bijna tweederde van de radiozendamateurs is lid van één (of beide) van de landelijke verenigingen
voor radiozendamateurs; VERON en VRZA. Tweederde van de leden is (heel erg) tevreden over de
wijze waarop de verenigingen hun belangen behartigen in het Amateuroverleg.
Van zendamateurs
die geen lid zijn is een derde (heel erg) tevreden over de wijze waarop hun belangen in het
Amateuroverleg behartigd worden door de landelijke verenigingen.
De helft van de radiozendamateurs vindt dat er in het Amateuroverleg (ruim) voldoende aandacht
besteed wordt aan belangen, meningen en wensen van radiozendamateurs.
Gezien het aandeel radiozendamateurs dat lid is van een landelijke vereniging en de tevredenheid
over het behartigen van de belangen van radiozendamateurs door de verenigingen, zijn de landelijke
verenigingen goede gesprekspartners voor Agentschap Telecom in het Amateuroverleg.
Laatst gewijzigd door PA2REH op 03 mei 2013, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#167 Bericht door Aeolus »

PA3HMP schreef:En vertel eens dan wat voor licentie heeft een PAo station ?
Een PAo station? je bedoelt een PA0 station (p a nul)?? Die heeft gewoon een Full license. Wellicht dat je doelt op het feit of morse included is, maar dat is al enige tijd niet meer relevant in dit land, daar je dezelfde rechten hebt, of je nu wel of geen morse included hebt.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#168 Bericht door PE1PQX »

Simpel Mark: F, morse included.
Het is alleen bij de PI-stations niet te herleiden of er een F-registratie achter zit of een N, misschien wordt daar op gedoeld?
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#169 Bericht door PF1JM »

Er zijn ook PA-nullers die nooit een CW examen gedaan hebben, laat staan gehaald. Vroegâh kregen de C-amateurs ook een PA-nul.
Smile.... Tomorrow will be worse!

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#170 Bericht door PA3HMP »

Aeolus schreef:
PA3HMP schreef:En vertel eens dan wat voor licentie heeft een PAo station ?
Een PAo station? je bedoelt een PA0 station (p a nul)?? Die heeft gewoon een Full license. Wellicht dat je doelt op het feit of morse included is, maar dat is al enige tijd niet meer relevant in dit land, daar je dezelfde rechten hebt, of je nu wel of geen morse included hebt.
niet in Nederland maar in het buitenland vaak nog steeds wel

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#171 Bericht door PA3HMP »

PE1PQX schreef:Simpel Mark: F, morse included.
Het is alleen bij de PI-stations niet te herleiden of er een F-registratie achter zit of een N, misschien wordt daar op gedoeld?
fout als sinds de invoering van de PAo stations waren er die wel op HF mochten omdat ze hun morse examen gehaald hadden maar ook die enkel C amateur waren (en stiekum toch voor het merendeel op HF uitkwamen), allemaal PAo.

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#172 Bericht door Aeolus »

PA3HMP schreef:
niet in Nederland maar in het buitenland vaak nog steeds wel
Heb je helemaal gelijk in, echter in het buitenland gebruik je nog een extra prefix van dat land, die (als het goed is, maar correct me if i'm wrong) op dat moment de aanduiding heeft van wat de amateur mag. Zolang je in nederland blijft (en dat lijkt me het enigste relevante in deze specifieke discussie) is het simpel. Heb je PD dan ben je novice, heb je iets anders dan ben je full.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#173 Bericht door PE1PQX »

PA3HMP schreef:
PE1PQX schreef:Simpel Mark: F, morse included.
Het is alleen bij de PI-stations niet te herleiden of er een F-registratie achter zit of een N, misschien wordt daar op gedoeld?
fout als sinds de invoering van de PAo stations waren er die wel op HF mochten omdat ze hun morse examen gehaald hadden maar ook die enkel C amateur waren (en stiekum toch voor het merendeel op HF uitkwamen), allemaal PAo.
Klopt, je hebt gelijk!
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pe1br
Berichten: 618
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#174 Bericht door pe1br »

Op de VR van de Veron was deze discussie er ook al.
Daar was iemand die in het leden bestand terug wil kunnen vinden welke vergunning iemand heeft.
Volgens mij kun je dat prima filteren aan de hand van de call maar dat was niet voldoende zei de beste man ??

Nou heb ik zelf die tijd niet meegemaakt want toen ik examen deed in 2004 heb ik netjes mijn F gehaald.
Maar wat zou hier de reden voor kunnen zijn:
willen ze iemand in het buitenland vertellen dat hij daar niet zenden mag (alsof ze dat zelf niet weten) ?
Of zien ze dit als een soort status symbool ?

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#175 Bericht door PD2R »

Aeolus schreef: Heb je helemaal gelijk in, echter in het buitenland gebruik je nog een extra prefix van dat land, die (als het goed is, maar correct me if i'm wrong) op dat moment de aanduiding heeft van wat de amateur mag.
Bij deze: In veel landen kun je aan de call helemaal niet zien wat voor machtiging zij hebben. Kijk bijvoorbeeld maar naar de US. Ook in Denemarken maakt het niets uit en zo zullen er vast nog veel meer zijn.
Verder, wanneer je als Novice naar Denemarken gaat dan gebruik je net als de Full amateurs gewoon OZ/ voor de eigen call.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#176 Bericht door johnvdpas »

De uitslagen van de enquetes zijn dus bekend, mooi boekwerk ook op de site van AT.

Wat mij opvalt: De meeste zendamateurs zijn erg tevreden over de dienstverlening van AT. Willen wel wat meer toezicht op de amateurbanden, f amateurs iets meer dan n amateurs.

De meeste amateurs zijn voor N cept regeling, ook nog 53% met een f machteging.

Wat ook opvalt: Welke banden sommige amateurs voor de N papiertje willen: Geen enkele, en 10% vind dat ze nu al een te hoog zendvermogen gebruiken, en als ik dit ook nog eens koppel aan de vraag dat er relatief veel amateurs weer willen dat men van de call de oude machteging kan zien (zoals PE= c ect) wat nu dus alleen nog maar kan met de novice, dan is er nog een hele weg voor ons als amateurs om de boel bij elkaar te houden.

Overigens, heb ik geen bezwaar dat de meeste weer een PE call krijgen, wat sommige amateurs dus blijkbaar willen alleen dat zullen ze bij AT nooit doen, veel te duur en veel te veel werk, compleet niet reeël. Dat had dus of nooit moeten gebeuren, maar je kunt dat nu niet meer terugdraaien.

Met het argument geen enkele band voor de N amateur, wat veel gezegd werd zie pagina 59 het staat er letterlijk en niet eens als keuzemogelijkheid werd gegeven, maak je de n amateur ook morsdood, en zeg je eigenlijk dat je hem niet wilt. (dat is wat anders als je zegt geen hf, dus alleen 70cm en 2 meter, dat kan ik me namelijk wel voorstellen dat je dat denkt) Dat andere vindt ik eigenlijk niet zo netjes om te zeggen, maar goed wie ben ik. Aangezien de helft een n papiertje heeft, is dat wel een beetje raar om dan te zeggen, eigenlijk wil ik helemaal niet dat je op de band zit.... Dat is een logische conclusie als je de n amateur 0 banden wilt geven....

Ik weet niet maar als ik deze gegevens selectief bij elkaar gooi, dan zie ik nog een hoop klasse strijd. Dus, aan de call kunnen zien welke oude machteging je had terwijl ze niet eens meer bestaan, n amateurs geen enkele band toewensen en dergelijke.

Ik zit overigens wel ergens op aan te sturen, merken jullie dat. Ik wil dus ook laten zien, dat je gegevens kunt gebruiken om je eigen standpunten waar te maken. En let wel op, wat ik hierboven zeg is wel waar volgens het rapport. Het is alleen in een selectief sausje gegooid...

Het is inderdaad bij een PI station niet te achterhalen. Je kunt het wel overigens vragen he, wat is jou eigen call. Stel dat je op 14.300 zit en er blijkt achter de PI call een n amateur te zitten, zeg dat nog niets! Immers, zit er naast een f amateur dan doet de n amateur niets fout!

Dus moeten we dan ook vragen of de f amateur zich dan even op de band wil melden? Dat is toch idioot!

Overigens denk ik, dat het gaat om de oude vergunningen en niet om een pi station.

SWL-Ricardo
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mar 2013, 18:00

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#177 Bericht door SWL-Ricardo »

Goeden middag beste RadioZENDamateurs.

Wat eens begon met een topic over de enquete heeft in de voorbije tijdspanne de nodige reacties opgeleverd.
Nu de beginselen met betrekking tot wederzijds begrip, respect en beleefdheid
is verworden tot opvatting en uitingen van ieders mening, wel of niet gestoeld op de burgerlijke omgangsvormen, tevens luisterend naar de 7070 en andere hf frequenties waarop veel krakeel is waar te nemen, heeft mij doen besluiten de ijdele hoop, ooit eens een zendmachtiging te behalen, te laten varen.
De uitslag van het A.T. vraag- en antwoord rapport is mede debet eraan. :!:
Succes met de N- en F getalenteerden.
Bedankt voor het afkraken van het instituut Novices !!!
Luister uit, dan hoor je het een en ander......... :) :)
Luisteren betekent voor velen;
wachten totdat de ander is uitgesproken......

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#178 Bericht door PA5COR »

Met alle respect voor je mening, maar het is wat kort door de bocht.
Zendamateurs zijn gewoon een afspiegeling van de samenleving met ongeveer net zoveel meningen als zendamateurs.

Als je je leven laat bepalen door negatieve aspecten is daar ook niet veel aan, de grote meerderheid die geen probleem heeft met N amateurs hoor je meestal niet, alleen diegenen die menen hun mening telkens weer te moeten ventileren op 7077 en daar zo'n beetje de frequentie als huisfrequentie hebben gemaakt, dat lokt uiteraard weer negativisme aan.
Sta er boven als je ook een Novice machtiging wilt, ga ervoor en laat zien hoe het wel kan.
Als novice heb ik het nodige tegen heilige huisjes aan getrapt in de vereniging voor de novice en C amateur.
Al heb ik F mijn hobby begon als luister amateur en dat doe ik nog steeds 99.9% van de tijd, mijn uitzendingen zijn beperkt tot een paar qso's per dag, meestal op 160 meter.

Als verse D machtiginghouder net na de invoering was de mentaliteit onder de A gelicenseerden nog heel wat anders, daar heb ik me niks van aangetrokken, niemand bepaalt wat en hoe ik wat doe als ik alleen.
Uiteraard waren er toen ook genoeg A licentie houders die wel goed met je omgingen.
Succes,
Cor

SWL schreef:Goeden middag beste RadioZENDamateurs.

Wat eens begon met een topic over de enquete heeft in de voorbije tijdspanne de nodige reacties opgeleverd.
Nu de beginselen met betrekking tot wederzijds begrip, respect en beleefdheid
is verworden tot opvatting en uitingen van ieders mening, wel of niet gestoeld op de burgerlijke omgangsvormen, tevens luisterend naar de 7070 en andere hf frequenties waarop veel krakeel is waar te nemen, heeft mij doen besluiten de ijdele hoop, ooit eens een zendmachtiging te behalen, te laten varen.
De uitslag van het A.T. vraag- en antwoord rapport is mede debet eraan. :!:
Succes met de N- en F getalenteerden.
Bedankt voor het afkraken van het instituut Novices !!!
Luister uit, dan hoor je het een en ander......... :) :)
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Gebruikersavatar
maarten_c
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 nov 2010, 23:07
Roepletters: pa5mc

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#179 Bericht door maarten_c »

SWL schreef:Goeden middag beste RadioZENDamateurs.

Wat eens begon met een topic over de enquete heeft in de voorbije tijdspanne de nodige reacties opgeleverd.
Nu de beginselen met betrekking tot wederzijds begrip, respect en beleefdheid
is verworden tot opvatting en uitingen van ieders mening, wel of niet gestoeld op de burgerlijke omgangsvormen, tevens luisterend naar de 7070 en andere hf frequenties waarop veel krakeel is waar te nemen, heeft mij doen besluiten de ijdele hoop, ooit eens een zendmachtiging te behalen, te laten varen.
:) :)
Alsof de amateurwereld stopt bij het gekrakeel op met name 40m.
Als dat het enige doel is om je machtiging te halen, dan kan ik je niets dan gelijk geven.

Maar om je te laten leiden door het gekakreel terwijl je met de radiohobby iets totaal anders wilt,
vindt ik erg jammer.

De hobby is nl veel meer dan het gekrakeel op 40m.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#180 Bericht door PE2AAB »

Raar dat het wel elke keer weer wordt terugherleid naar de N, F discussie.

We zijn allemaal radioamateurs. Luisterend, zendend, N, F of SWL.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gesloten