onderzoek DUOMARKET RESEARCH

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#196 Bericht door xxxx »

coolepascal schreef:
PA0LMD schreef:
PD4DX schreef:F Blijft op 100 ???????......

Gr Jelle
F is op de meeste banden 400Watt PEP...
Dat was idd gebaseerd op een Carrier van 100W PEP, wat bij AM idd een resultaat van 400W PEP oplevert
SSB is in essentie gewoon AM dus hoppla ook 400W PEP voor SSB.
Huhhh waar hebben Coole en LMD het nu weer over ? ja...dat is omdat wij wel nog een echt A examen hebben gedaan :twisted:
Zo weten wij bv ook dat wij volgens deze bepaling in CW en FM slechts met 100W mogen maken (voor beide modes ruim voldoende)

Er zijn trouwens zat bakkies die slechts 10W kunnen produceren te koop maar als novice kun je nu eenmaal niet zonder TS2000 (of was het nu FT ik weet het allemaal niet meer)

Ja coole jij bent echt de beste!...... :lol:

Gr Jelle

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#197 Bericht door Aeolus »

zo voelt ie zich wel ja :mrgreen:

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#198 Bericht door pa5cal »

N mag 100 wattjes maken hoor, zolang ik maar full legal limit krijg dan :D (US eh, 1.5kw)

-P

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#199 Bericht door pa3kc »

http://www.agentschaptelecom.nl/onderwe ... ndamateurs

Er valt mij iets op. Ik quote eerst even:
Rol landelijke verenigingen

Bijna tweederde van de radiozendamateurs is lid van één (of beide) van de landelijke verenigingen voor radiozendamateurs; VERON en VRZA. De meerderheid van de radiozendamateurs voelt zich goed vertegenwoordigd door de twee landelijke verenigingen. Ook radiozendamateurs die geen lid zijn, zijn overwegend neutraal of positief over de landelijke verenigingen. Daarmee is bevestigd dat de landelijke verenigingen goede gesprekspartners zijn voor Agentschap Telecom in het Amateuroverleg.
Een klein groepje amateurs was niet zo blij met de verenigingen. Dat hun belangen niet goed behartigd werd en wat niet meer.

Dat moet dan wel een heel klein groepje zeuramateurs geweest zijn.

PA3GOS
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jan 2009, 16:13
Roepletters: PA3GOS
Locatie: Noardburgum

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#200 Bericht door PA3GOS »

pa5cal schreef:N mag 100 wattjes maken hoor, zolang ik maar full legal limit krijg dan :D (US eh, 1.5kw)

-P
Dan doen we het meteen goed.. We maken er de Canadese (Advanced) legal limit van. 2250 watt PEP SSB. :D

Maar ik ben met de Belgische ook tevreden hoor. 1 KW normaal en 2 KW voor een contest.
Laatst gewijzigd door PA3GOS op 14 jun 2013, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Typefouten in bovenstaande tekst zijn bewust gemaakt en puur ter vermaak van de lezer.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#201 Bericht door coolepascal »

Ja goed plan, gebrek aan operating practice compenseren met geweld.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Theo

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#202 Bericht door Theo »

Werkt al jaren goed op de korte golf :mrgreen:
Ze roepen allemaal het zelfde CQ contest.......

Power maakt het jongetje tot man.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#203 Bericht door PA2LAD »

Theo schreef:Werkt al jaren goed op de korte golf :mrgreen:
Ze roepen allemaal het zelfde CQ contest.......

Power maakt het jongetje tot man.
Helaas niet iedereen tot gentleman..... :(

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#204 Bericht door elsinga »

Ik mag nu al 4x zoveel vermogen gebruiken als ik nu doe. Meer mogen is niet direct meer gebruiken. En met 1kW moet je niet midden in een woonwijk bezig gaan, denk ik... komt de halve buurt klagen waarom hun goudvis ineens licht geeft. 8)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

pd9ray
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 nov 2006, 14:39
Locatie: Rotterdam

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#205 Bericht door pd9ray »

Hahahahaha, nou dat hoeft helemaal niet meneer Elsinga.
Ik ken wel wat mensen die flink power kunnen maken, en in een woonwijk wonen.
Alleen gebruiken die wel resonante antennes en geen touwtjes.
Niks geen last, behalve die computernerd met 5 euro speakers, maarja, die gingen bij 50 watt hf al over hun nek.

nightowl
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mar 2013, 00:15

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#206 Bericht door nightowl »

Als ik F-amateur zou zijn zou ik tevreden zijn met maximaal 100 watt. Maar ik ben geen F-amateur.... :?

73's

PA3GOS
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jan 2009, 16:13
Roepletters: PA3GOS
Locatie: Noardburgum

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#207 Bericht door PA3GOS »

Oeps....

Het gebeurt niet zo vaak dat ik hier rondneus. Blijkt dat ik een smiley vergeten ben bij mijn grappig bedoelde post een eindje hierboven.
Excuus voor hen die zich aan mijn post hebben gestoord. Ik zal de smiley alsnog toevoegen.

Voor de duidelijkheid: contests zijn niet mijn ding en mijn versterker heb ik alleen maar omdat ik die ooit heb gekregen.
Erg mooi ding om mee- en aan te knutselen. En die levert echt geen twee Kilowatt. Het gros van de verbindingen die ik al maak doe ik met een watt of 60.
Nee, ik vergeet géén nul.

Wel vind ik dat in het kader van harmonisering het maximaal toegestaan vermogen voor een F-amateur op 1000 watt zou kunnen worden gesteld.
Zo voor een N-amateur 100 watt. Het zal nu ook vast wel eens voorkomen dat, in het heetst van de strijd, iets dergelijks wordt gebruikt.
Typefouten in bovenstaande tekst zijn bewust gemaakt en puur ter vermaak van de lezer.

nightowl
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mar 2013, 00:15

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#208 Bericht door nightowl »

Als je leest wat onlangs een aantal zendamateurs hebben besproken op uitnodiging van Agentschap Telecom in Amersfoort dan waren de onderwerpen "meer vermogen" en "meer frequentieruimte" blijkbaar niet belangrijk genoeg om genoemd te worden...wellicht een gemiste kans of leeft het toch niet zo in de amateurwereld???? :?

73's Nightowl.

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#209 Bericht door PA2LO »

Als je leest wat onlangs een aantal zendamateurs hebben besproken op uitnodiging van Agentschap Telecom in Amersfoort dan waren de onderwerpen "meer vermogen" en "meer frequentieruimte" blijkbaar niet belangrijk genoeg om genoemd te worden...wellicht een gemiste kans of leeft het toch niet zo in de amateurwereld????
Joh, ik heb nu al meer vermogen en frequentieruimte dan de tijd om het te kunnen gebruiken. Ben dan ook meer dan tevreden met wat we hebben. Meer is alleen wenselijk voor die amateurs die nog experimenteren...en die hebben we bijna niet meer in Nederland. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#210 Bericht door Randy »

We willen allemaal meer. Of het nodig is... Er zijn ook landen om ons heen waar minder mag qua vermogen of frequentiespectrum. Maar ik hoor niemand zeggen dat ze de boel geharmoniseerd willen hebben naar minder.

Ben je Novice licentiehouder en wil je meer -> leren
Ben je Full licentiehouder en wil je meer -> emigreren

:)

Gesloten