Examen Maart N

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Examen Maart N

#556 Bericht door PH2LB »

Vandaag alle officiële papieren en pasje op de QTH mat en heb ik me vandaag maar de koe bij de horen gepakt.

Het was mooi weer en dus vandaag de zelfgebouwde 2m/70cm J-pole gemonteerd aan de dak kapel (helaas geen echte schoorsteen in dit CV huis). Naar een aantal afstellingen om het onderste uit de SWR kan te krijgen, een lokaal regelmatig gebruikte simplex frequentie ingesteld en met dank aan PE2DFA en PD0MS de eerste QSO's op de 2 meter gemaakt :D

Misschien een kleine stap voor de geroutineerde amateurs onder ons, maar voor mij was het een behoorlijke grote stap 8)
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PD0MS
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 apr 2009, 20:00
Roepletters: pd0ms
Locatie: Twente

Re: Examen Maart N

#557 Bericht door PD0MS »

PD2LB schreef:Vandaag alle officiële papieren en pasje op de QTH mat en heb ik me vandaag maar de koe bij de horen gepakt.

Het was mooi weer en dus vandaag de zelfgebouwde 2m/70cm J-pole gemonteerd aan de dak kapel (helaas geen echte schoorsteen in dit CV huis). Naar een aantal afstellingen om het onderste uit de SWR kan te krijgen, een lokaal regelmatig gebruikte simplex frequentie ingesteld en met dank aan PE2DFA en PD0MS de eerste QSO's op de 2 meter gemaakt :D

Misschien een kleine stap voor de geroutineerde amateurs onder ons, maar voor mij was het een behoorlijke grote stap 8)


Hallo PD2LB Dankje voor de korte qso .

OOk hier vandaag de antenne in de mast gehangen x300
Kan zelfs pi3utr hier in Twente goed mee krijgen ondanks dat mijn mast ingeschoven staat. :)
Een goede antenne en audio hebben meer effect dan een hoog vermogen

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Examen Maart N

#558 Bericht door PH2LB »

PD0MS schreef: Hallo PD2LB Dankje voor de korte qso . OOk hier vandaag de antenne in de mast gehangen x300
Kan zelfs pi3utr hier in Twente goed mee krijgen ondanks dat mijn mast ingeschoven staat. :)
Jij ook dank voor de korte qso.

Even de specs van de x300 bekeken, dat is een mooie antenne. Ben benieuwd wat je nog meer kunt pakken als de mast is uitgeschoven.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PD0MS
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 apr 2009, 20:00
Roepletters: pd0ms
Locatie: Twente

Re: Examen Maart N

#559 Bericht door PD0MS »

PD2LB schreef:
PD0MS schreef: Hallo PD2LB Dankje voor de korte qso . OOk hier vandaag de antenne in de mast gehangen x300
Kan zelfs pi3utr hier in Twente goed mee krijgen ondanks dat mijn mast ingeschoven staat. :)
Jij ook dank voor de korte qso.

Even de specs van de x300 bekeken, dat is een mooie antenne. Ben benieuwd wat je nog meer kunt pakken als de mast is uitgeschoven.

Ja mij ook maar heb maar 10 watt draai met een condor 16 ( om mee te beginnen)
En heb buiten nog een bos coax er bij aan hangen vindt het jammer om zo maar af te knippen (aircom plus)
Een goede antenne en audio hebben meer effect dan een hoog vermogen

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Examen Maart N

#560 Bericht door PH2LB »

PD0MS schreef:Ja mij ook maar heb maar 10 watt draai met een condor 16 ( om mee te beginnen)
En heb buiten nog een bos coax er bij aan hangen vindt het jammer om zo maar af te knippen (aircom plus)
Vanmiddag heb ik het eerste stuk van de QSO met PE2DFA ook op een condor 16 gewerkt. Ging prima, ik kwam daar ook mooi binnen.

Maar voor het uitwisselen van de rapporten ben ik, i.v.m. afwezigheid S meter op de condor, over geschakeld op mijn Trio TS-700 . Misschien toch maar even de condor 16 onderhanden nemen en een (externe??) S-meter er bij op maken.

Je hebt gelijk, zonde om een flinke bos aircom plus te verknippen, zekers als je nog wijzigingen in je antenne park wilt brengen. 8)

Maar misschien een idee om de admin te vragen een thread af te splitsen vanaf bericht p120491 om deze verolgens in de QSO-hoek te plaatsen als een soort van new-bee topic ;-)
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Examen Maart N

#561 Bericht door PE1PQX »

Heren, gefeliciteerd met jullie eerste QSO's op de amateurbanden!!
De eerste QSO's lijken niet veel voor te stellen, maar het idee dat het toch je eerste is... kan ik me de kriebels wel voorstellen.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PD0MS
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 apr 2009, 20:00
Roepletters: pd0ms
Locatie: Twente

Re: Examen Maart N

#562 Bericht door PD0MS »

Net nog even op de repeater van Nijmegen ging zeer makkelijk valt me niet tegen met die 10watt :)

(antenne nog steeds ingedraaid)
Een goede antenne en audio hebben meer effect dan een hoog vermogen

Gebruikersavatar
PD0MS
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 apr 2009, 20:00
Roepletters: pd0ms
Locatie: Twente

Re: Examen Maart N

#563 Bericht door PD0MS »

PD2LB schreef:
PD0MS schreef:Ja mij ook maar heb maar 10 watt draai met een condor 16 ( om mee te beginnen)
En heb buiten nog een bos coax er bij aan hangen vindt het jammer om zo maar af te knippen (aircom plus)
Vanmiddag heb ik het eerste stuk van de QSO met PE2DFA ook op een condor 16 gewerkt. Ging prima, ik kwam daar ook mooi binnen.

Maar voor het uitwisselen van de rapporten ben ik, i.v.m. afwezigheid S meter op de condor, over geschakeld op mijn Trio TS-700 . Misschien toch maar even de condor 16 onderhanden nemen en een (externe??) S-meter er bij op maken.

Je hebt gelijk, zonde om een flinke bos aircom plus te verknippen, zekers als je nog wijzigingen in je antenne park wilt brengen. 8)

Maar misschien een idee om de admin te vragen een thread af te splitsen vanaf bericht p120491 om deze verolgens in de QSO-hoek te plaatsen als een soort van new-bee topic ;-)
<---- lijkt me goed idee
Een goede antenne en audio hebben meer effect dan een hoog vermogen

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Examen Maart N

#564 Bericht door PD7H »

Hoorde je net op de repeater van Nijmegen, maar was net te laat ;)
73, Hans
PD7H

Gebruikersavatar
PD0MS
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 apr 2009, 20:00
Roepletters: pd0ms
Locatie: Twente

Re: Examen Maart N

#565 Bericht door PD0MS »

HansGSX-R schreef:Hoorde je net op de repeater van Nijmegen, maar was net te laat ;)
He Hans


Ja kan Nijmegen makkelijk werken.

En Ijselstein kan ik ook wel goed horen maar kan hem toch niet los rukken met mijn mobi heb de goede toon niet
Dit alles met de antenne op laagste stand.. :)

Vandaag werken we elkaar wel..
Een goede antenne en audio hebben meer effect dan een hoog vermogen

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Examen Maart N

#566 Bericht door PD7H »

Zat te luisteren op mijn Icom die ook geen subtone heeft, maar wist niet dat je Nijmegen zo open kon krijgen. Tegen de tijd dat ik de X300 aan de Kenwood geknoopt had was je weg.

Maar zal zondag nog wel even luisteren ;)
73, Hans
PD7H

Gebruikersavatar
PA7ES
Berichten: 171
Lid geworden op: 01 mar 2010, 22:39
Roepletters: PA7ES
Locatie: veenendaal
Contacteer:

Re: Examen Maart N

#567 Bericht door PA7ES »

Tot gauw op de banden Hans, succes met de licentie
50MHz/70Mhz: Icom 7610 voor 70mhz een Kuhne tr-70H transverter 6+7 elementen
144Mhz/430/1200mhz: Icom 9700 in aantocht 11/23/36 elementen

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Examen Maart N

#568 Bericht door PD7H »

Komt goed Erik, jij succes met je nieuw verworven rechten ;)
73, Hans
PD7H

Gebruikersavatar
PD0MS
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 apr 2009, 20:00
Roepletters: pd0ms
Locatie: Twente

Re: Examen Maart N

#569 Bericht door PD0MS »

Net nog even op de repeater van Heerenveen zefls op de ingaan wordt ik ontvangen in Wolvega en dat met 10 watt :)


En wat een duiters pfffffffff man man ben zeer tevreden hoe het toto nu toe werkt zal me benieuwen wat het gaat doen met lichte openingen op vhf.


( alles gewerkt met de ingeschoven mast)
Een goede antenne en audio hebben meer effect dan een hoog vermogen

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Examen Maart N

#570 Bericht door PH2LB »

Goed bezig, ik ga zo ook nog ff naar zolder als hier beneden alles klaar is (iets met mooi weer en tuin :( ).

Maar idd valt me op dat er toch nog hier in de regio veel duitsers binnen komen.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Plaats reactie