Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Apae
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#1 Bericht door Apae »

Of Lelystad de enige plaats is weet ik niet, maar ik kreeg bij het invullen van het antenneregister steeds de melding "Uw locatie kan niet worden bepaald". En dat bij elk adres dat ik in Lelystad probeerde...
Geen locatie, geen coordinaten, en dus geen mogelijkheid om je antenne te registreren. Nu had ik er ook nog geen hangen, dus dat kon, maar dat wil ik binnenkort toch wel graag :)

Met een telefoontje naar het AT is het via een omweg gelukt, dus bij deze voor degenen die ook tegen die melding aanlopen:

Kies een plaats in je omgeving, en een straat in die plaats (plaatsnaam invullen en kiezen uti de keuzelijst, straatnaam idem), dan krijg je vervolgens wel een kaartje. Op dat kaartje kan je naar je eigen locatie scrollen, en dan aanklikken. Vervolgens selecteer je de lokatie, en kom je terug in het plaatsnaam/straat/adres scherm. Daar staan nog de foute plaats- en straatnaam (en de juiste coordinaten!), maar die kan je nu overschrijven. Door nu opnieuw plaatsnaam en straatnaam te kiezen uit de lijst, en de postcode toe te voegen werkte het bij mij, en kon ik netjes de registratie doen.

PD1RJV
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 feb 2011, 16:24
Locatie: Einhoven

Re: Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#2 Bericht door PD1RJV »

Melding komt mij wel bekend voor. Waarschijnlijk gebruik je Internet Explorer om je aan te melden. Probeer het eens met Firefox of Chrome, waarschijnlijk lukt het dan wel (was bij mij iig de oplossing).

73, Ronald, de PD1RJV

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#3 Bericht door PA4JAN »

Je moet gewoon een bekende straat uit je omgeving pakken
dan ga je van daar naar je eigen straat
Er is altijd wel een straat uit jou omgeving die het progam ziet

Apae
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#4 Bericht door Apae »

Elke willekeurige browser, elk willekeurig besturingssysteem, en elke willekeurige straat in Lelystad (die ik heb geprobeerd) gaf dit resultaat.
Het is mijn vak als softwaretester om (onder andere) verschillen tussen browsers inzichtelijk te maken, dus dat kan je als oorzaak gerust uitsluiten...
Voor de duidelijkheid: zowel plaatsnaam als straatnaam had ik wel uit de keuzelijst geselecteerd, maar toch werd geen kaartje getoond.

En nee, ik heb 't niet op IE voor elkaar gekregen, dat draait wat rottig op een linux machine.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#5 Bericht door PA3BAS »

Apae schreef:En nee, ik heb 't niet op IE voor elkaar gekregen, dat draait wat rottig op een linux machine.

Ook niet onder Wine?
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#6 Bericht door PE2AAB »

Vaag eigenlijk dat er van de c.a 13000 zendamateurs er nog maar 253 amateurs zijn die zich nog niet hebben geregistreerd.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#7 Bericht door PA2OLD »

Misschien overleden en de gegevens nog niet verwerkt, of langere tijd in het buitenland.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3346
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#8 Bericht door Juul - PE0GJG »

PE2AAB schreef:Vaag eigenlijk dat er van de c.a 13000 zendamateurs er nog maar 253 amateurs zijn die zich nog niet hebben geregistreerd.

Er zijn ook een hele hoop mensen die (nog) geen basis ziektekosten verzekering hebben. Ook verplicht.........


Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Apae
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#9 Bericht door Apae »

Wine valt onder rottig...

Inderdaad, ik vond het ook maar een heel klein percentage. In de Electron stond overigens iets in de 400 genoemd dacht ik.
Kennelijk heeft bijna iedereen wel iets aangegeven, of zou er bij een heel groot gedeelte gewoon automatisch "geen" gezet zijn?

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#10 Bericht door pc1mb »

Er is dan ook flink campagne gevoerd om iedereen ertoe te bewegen.

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#11 Bericht door xxxx »

Persoonlijk vond ik het antenne register eerst maar helemaal niks.
Maar het kan ook in je voordeel werken. Als mensen de nodige vragen over je antenne's hebben en je het standaard verhaal doet en ook verwijst naar de website dat je antennes geregistreerd staan en dus heel duidelijk kan maken dat het om een serieuze hobby gaat en net als commerciële antennes wij ook aan diverse voorwaarden moeten voldoen, kan het ook zeer zeker in je voordeel werken.

Gr Jelle

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#12 Bericht door PA2OLD »

Zo heb ik het nog nooit bekeken, misschien heb je gelijk.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Apae
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#13 Bericht door Apae »

Ik kwam met een zoektocht of dit probleem al op het forum stond, de discussies tegen rond oprichting van het register. Inclusief iemand die stelde, dat het geregistreerd staan al had geholpen bij zijn vergunningsaanvraag voor een grotere antennemast.

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#14 Bericht door PA4JAN »

PD4DX schreef:Persoonlijk vond ik het antenne register eerst maar helemaal niks.
Maar het kan ook in je voordeel werken. Als mensen de nodige vragen over je antenne's hebben en je het standaard verhaal doet en ook verwijst naar de website dat je antennes geregistreerd staan en dus heel duidelijk kan maken dat het om een serieuze hobby gaat en net als commerciële antennes wij ook aan diverse voorwaarden moeten voldoen, kan het ook zeer zeker in je voordeel werken.

Gr Jelle
Dat klopt Jelle ik heb dat in een zaak al naar voren gebracht in Ede
deze zaak is gewonnen
En het zal best mee gewogen hebben

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Antenneregister: "Uw lokatie kan niet worden bepaald"

#15 Bericht door PA2LAD »

PE2AAB schreef:Vaag eigenlijk dat er van de c.a 13000 zendamateurs er nog maar 253 amateurs zijn die zich nog niet hebben geregistreerd.
Er zijn ook amateurs in ruste. Die hebben de call nog steeds, maar doen vrijwel niks aan de hobby en hebben zelf ook geen antenne`s. Een verhuizing naar een seniorenwoning kan b.v. zo`n reden zijn.
Met de call kunnen ze zo nog wel ergens anders werken. Als iemand geen antenne`s heeft, heb je ook niks te melden. Hebben ze daar wel eens over nagedacht?

Plaats reactie