PE5EDW SK

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

PE5EDW SK

#1 Bericht door PE2AAB »

Op 3 februari j.l. is helaas overleden, Edwin, PE5EDW.
Hij is 54 jaar oud geworden en is 3 dagen voor zijn 55e verjaardag overleden.
Hieronder een passend stuk namens Wim Hoek, PA3AKK


Beste vossenjacht enthousiasten,

Zo begon Edwin, PE5EDW, steeds de VOSSENJACHT INFO die hij 481 keer verzorgd heeft. Vandaar dat ik, Wim Hoek, PA3AKK, als voorlopig redacteur, op dezelfde wijze open en als afsluiting van deze inleiding ook op dezelfde wijze, zoals Edwin deed, nl. met het wensen van "73 en veel plezier", deze inleiding afsluit.


Nadat wij zo plotseling afscheid hebben moeten nemen van onze enthousiaste redacteur, websitebeheerder, wedstrijdsecretaris te velde, vossenjachtcommissielid en veelvuldig winnaar Edwin Verburg, PE5EDW, rust op ons de taak om het gat, dat hierdoor gevallen is, op te gaan vullen. Of dat geheel gaat gelukken, is nog ongewis maar we doen ons best en hopen op verdere hulp in deze.


Om te beginnen wil ik stilstaan bij de uitvaartplechtigheid welke op 10 februari 2018 om 14 uur in het crematorium te Zaandam gehouden werd. De aanwezigen kregen middels foto's op beeldschermen een terugblik op het leven van Edwin. Tussendoor de favoriete muziek van Edwin en toespraken door zijn echtgenote Lena, twee broers van Edwin, een ruime delegatie van zijn werkgever, de KLM, PA0JNH, Jan Hoek, namens de VERON afdeling Zaanstreek en PA0DFN, Dick Fijlstra, namens de radiovossenjagers uit binnen- en buitenland.


Uit de groep radiovossenjagers bleken, inclusief meegereisde levenspartners, 37 personen uit binnen- en buitenland aan Edwin de laatste eer te bewijzen. Een teken van grote waardering voor hetgeen Edwin voor het radiovossenjagen heeft betekend. Niet alle radiovossenjagers konden aanwezig zijn en daarom wordt als bijlage bij deze VOSSENJACHT INFO de toespraak van Dick Fijlstra meegezonden. Tevens is onder deze inleiding de link naar het bericht over het overlijden van Edwin op de website van de VERON afdeling Zaanstreek opgenomen.


De VOSSENJACHT INFO wordt gezonden aan zo veel mogelijk enthousiasten voor deze tak van de radiohobby. Edwin heeft daartoe een e-mail adressenbestand samen gesteld. Elke week maakte hij daarvan gebruik om ons te informeren. Over dit e-mail adressenbestand heb ik donderdag 15 februari de beschikking gekregen zodat ik nu iedere belangstellende kan informeren. Daarvoor had ik alleen de keuze uit bij mij bekende e-mailadressen van radiovossenjagers. Het is dus mogelijk dat niet iedereen, die de berichten van Edwin ontving, de berichten omtrent zijn plotseling overlijden heeft ontvangen. Daarom hoop ik op clementie in deze. Onze oprechte dank zijn wij verschuldigd aan Lena, die zo snel na het overlijden van haar geliefde de e-mailadressen aan ons ter beschikking heeft gesteld. Ook veel dank zijn wij verschuldigd aan PA1IVO, Ivo Klinkert van de afdeling Zaanstreek. Hij heeft met Lena omtrent het, voor o.a. de nieuwsbrief, verkrijgen van de e-mail adressen overleg gepleegd. Vervolgens heb ik van Ivo de e-mailadressen ontvangen.


Tussen Lena, de VERON afdeling Zaanstreek, waar Edwin voorzitter van was, en de vossenjachtcommissie zijn verdere afspraken gemaakt omtrent de voortgang van de overdracht van de websites en gegevens die Edwin heeft gemaakt en verzameld.


De website zal voorlopig niet bijgewerkt worden maar wel "in de lucht" blijven. Er zal eerst een nieuwe beheerder met voldoende kennis van zaken gevonden moeten worden. Dat zal er zeer waarschijnlijk ook toe leiden dat de vormgeving van de website aangepast gaat worden of dat er een nieuwe website opgetuigd gaat worden zodat het beheer ook door iemand, met minder ICT kennis dan Edwin had, uitgevoerd kan worden. Dat zal geruime tijd in beslag nemen.


Ook voor de registraties van de wedstrijden middels Sport Ident chips en het FjwW programma wordt een nieuwe wedstrijdsecretaris te velde gezocht. Vergeet echter niet om de Sport Ident chip mee te nemen want het is mogelijk dat, zolang er nog geen nieuwe wedstrijdsecretaris te velde is aangesteld en ingewerkt, er assistentie uit Duitsland verleend wordt. De eerste afspraak daarvoor is inmiddels gemaakt.


Verder bestaat de VERON vossenjachtcommissie nu uit een lid minder.


Samenvattend zijn er, door het 3 dagen voor zijn 55ste verjaardag onverwacht overlijden van Edwin, vacatures ontstaan voor:


redacteur vossenjachtinfo

websitebeheerder

wedstrijdsecretaris te velde

lid VERON vossenjachtcommissie


Al deze functies waren bij Edwin in 1 persoon verenigd maar kunnen natuurlijk ook over meerdere personen verdeeld worden. Aanmeldingen graag via de voorzitter: Dick Fijlstra, pa0dfn@veron.nl


Op zondag 25 februari 2018 zal nabij de A28 afrit 22 in Wegrestaurant de Lichtmis, na de afloop en het opruimen van de vossenjacht in het Staphorsterbos, om 18 uur een bijeenkomst zijn om de voortgang na het overlijden van Edwin te gaan bespreken. Daarbij staat niet alleen het overnemen van de digitale activiteiten van Edwin op de agenda. Ook de door Edwin georganiseerde radiovossenjachten, zoals de Noordzeetrofee die in april gepland is, staan op de agenda. Wij hopen op veel belangstellenden die daarvoor de tijd willen nemen en vooraf in het Staphorsterbos willen helpen bij het opruimen zodat we eventueel eerder in het restaurant bijeen kunnen komen.

 

Tot zo ver de terugblik op de afgelopen 2 weken en de wensen voor de nabije toekomst.


73,

Wim Hoek, PA3AKK, namens

ARDF Team Nederland

 
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pa1ivo
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2014, 07:25
Roepletters: pa1ivo
Locatie: JO22JL
Contacteer:

Re: PE5EDW SK

#2 Bericht door pa1ivo »


pe5ed
Berichten: 280
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:13
Locatie: Haarlem

Re: PE5EDW SK

#3 Bericht door pe5ed »

Dat doet me schrikken !
Sorry Edwin, maar je moet nog maar even wachten tot ik je weer tegenkom.

PE5ED

Plaats reactie