PI3YSS

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

PI3YSS

#1 Bericht door Aeolus »

Zojuist tijdens het scannen op de 2m band hier kwam ik een signaal tegen op 145,7625Mhz. Het was dusdanig sterk dat het de repeater in kampen niet kon zijn, evenals diverse repeaters in belgie die op deze frequentie zitten. Na gebruik van een morse decoder kwam ik er achter dat het PI3YSS betreft, die ik o.a. op de iarl site niet terug vind. Een beetje googlen leverde dit draadje uit alt.nl.radio.zendamateur.gelicentieerd op. Klopt het wat hier staat dat deze officieel niet meer bestaat, en waar kun je zoiets controleren? Het callbook van agentschap slikt geen repeatercalls namelijk. Daarnaast, er vanuitgaande dat deze repeater dus feitelijk illegaal zou zijn, ben je dan als amateur in overtreding als je via deze repeater zendt?

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: PI3YSS

#2 Bericht door elsinga »

Je kunt de relais met beschikking wel terugvinden bij AT, maar inderdaad zonder call. PI3YSS zal IJsselstein/Lopik wel zijn, dus op die plaats zoeken zou kunnen helpen.

Verder mag een *bemand* relaisstation volgens mij alles wat de bediener ook mag. Onbemand alleen met beschikking.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: PI3YSS

#3 Bericht door PF1JM »

PI3YSS zit in Zutphen. Is het persoonlijke project/troetelkind/bron van frustratie (doorhalen wat niet van toepassing is) van Johan PA0JAZ. Hij kan je er ongetwijfeld veel meer over vertellen, maar ik zie in zijn profiel dat hij zich al een klein jaar niet meer heeft laten zien op dit forum.
Smile.... Tomorrow will be worse!

PA0JAZ
Berichten: 67
Lid geworden op: 13 aug 2007, 19:49

Re: PI3YSS

#4 Bericht door PA0JAZ »

PC5E heeft volgens mij gelijk. Maar pas op er zitten gefrustreerde verraders tussen de zendamateurs die bij AT klagen, maar zelf niet weten hoeveel schade ze de amateurwereld aandoen. PI3YSS is als naam niet beschermd en iedereen die morse kan lezen hoort dat het een legale uitzending is van PA0JAZ en is actief binnen de 2 meter band, dus legaal.
Gebruik dat woord illegaal niet in de amteurwereld onder erkaar. Brengt alleen schade aan de hobbiy. De zender is vanaf 2001 actief op die frequentie en in Kampen is alleen een 70cm relais met een ATOF. (dus ook illegaal volgens de schrijver?)

PA0JAZ
Berichten: 67
Lid geworden op: 13 aug 2007, 19:49

Re: PI3YSS

#5 Bericht door PA0JAZ »

Sorry,maar PF1JM praat te veel. Heeft de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Er lezen meer mensen dan zendamateurs dit forum!

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: PI3YSS

#6 Bericht door PF1JM »

PA0JAZ schreef:Sorry,maar PF1JM praat te veel. Heeft de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Er lezen meer mensen dan zendamateurs dit forum!
Ha Johan!
En wat precies klopt er dan niet in mijn berichtje? Ik laat me graag verbeteren als ik het mis heb.
Smile.... Tomorrow will be worse!

Plaats reactie