De lancering van de iarl

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: De lancering van de iarl

#46 Bericht door Aeolus »

in IE lijkt ie inderdaad niet fijn te werken. In firefox daarentegen werkt ie perfect :)

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: De lancering van de iarl

#47 Bericht door Aeolus »

Er is nu e.e.a. veranderd op de site? Als ik nu een lokatie invoer krijg ik alleen maar de 2m repeaters op de kaart te zien, en niet de overigen. Kan ik die weergave ergens aanpassen?

Gebruikersavatar
pd0mz
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2011, 02:11
Roepletters: PD0MZ
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: De lancering van de iarl

#48 Bericht door pd0mz »

Aeolus schreef:Er is nu e.e.a. veranderd op de site?
Klopt, de website heeft net een remake gekregen en werkt nu ook correct in IE8+9 en op de iPad en iPhone. De website is nogsteeds in ontwikkelfase, maar we ontvangen graag jullie terugkoppeling.

Wat er bij gekomen is:
- http://iarl.org/beacon/ (nog niet vanaf de voorpagina gelinked), wordt via DX spider gefeed
- repeaters worden automatisch bijgewerkt met berichtverkeer uit APRS
Veel grootse resultaten zijn meer tot stand gekomen door wilde ideeën en blinde moed, dan door kennis van zaken

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: De lancering van de iarl

#49 Bericht door pc1mb »

Ik geloof niet dat ik de nieuwe layout een verbetering vind. Kan geen bandkeuze meer vinden, als je Nederland invult krijg je de hele wereld... superkleine Google Maps kaartjes in plaats van die mooie grote kaart uit de vorige versie.... (geschikt maken voor mobiele devices is leuk, maar geschikt maken voor 'echte' computers ook ;) )

De dekkingcirkels zijn een leuke toevoeging! Maar semi-transparant was nog mooier geweest. Dat je kan zien wat er in die cirkel zit.

Duidelijk nog in de steigers dus, de nieuwe versie. Maar omdat-ie op deze manier eigenlijk nog niet bruikbaar lijkt (behalve voor 2m repeaters), had ik zelf de oude versie laten staan tot de nieuwe af was...

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: De lancering van de iarl

#50 Bericht door Apae »

Welke browser gebruik je? Als ik nederland invul, krijg ik 'the Netherlands" als alternatief aangeboden. Die levert wel Nederland op, en niet de wereldkaart (met firefox 11.0 in dit geval).
Kaartje is initieel ongeveer de helft van m'n scherm groot. Dekkingscirkels krijg ik niet bij elke repeater.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: De lancering van de iarl

#51 Bericht door pc1mb »

Ook hier FF11. En na een shift-reload krijg ik inderdaad ook alternatieven aangeboden en dat werkt.

Je MOET echter op het alternatief klikken. Tik je Duitsland in en klik je op Germany dan krijg je Duitsland. Tik je echter direct Germany in en druk je op "Show", dan krijg je de wereldkaart.

Ok, zo kan ik in elk geval een land kiezen. Nu nog een band ! In de vorige versie is dat ook nooit helemaal opgelost geweest (je kon 2m niet uitzetten) maar in elk geval konden de andere banden wel aan.

Het is grappig dat de kaart min of meer centreert, als je op het lijstje rechts met je muis boven een callsign gaat hangen. Maar er zit nauwelijks "delay" op, dus dat geeft een nogal nerveus heen en weer springende kaart als je muis toevallig langs het lijstje komt.

Probeer je vervolgens de kaart weer naar de normale ("overzicht van mijn omgeving") stand te slepen, dan merk je dat dezelfde mouse-over functie ook aan de markers op de kaart gekoppeld is! De kaart springt alle kanten op zodra je met de muis zo'n marker raakt. Om stapelgek van te worden.

Goed, nu even een station zoeken op de kaart. Linksboven een vlaggetje bij Heerhugowaard. Muis erboven om de info te zien... floep daar gaat de kaart weer, staat nu in het midden van de kaart. Zo moet je met de muis het station wat je hebben wil achtervolgen (en daarbij andere stations ontwijken!) om uiteindelijk de tekstballon stabiel in beeld te krijgen. Natuurlijk heb je rechts een lijst callsigns waarmee je in 1x de tekstballon in beeld kan krijgen, maar die kun je pas gebruiken als je het callsign van die lokatie al weet.

En ik mis het mooie overzicht van de omgeving wat je had met de grote kaart van de oude versie. Dat ie elke keer vanzelf heen en weer springt helpt niet echt - sleep 'm elke keer weer terug zodat m'n QTH weer in het midden staat.

PA0RPA
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2006, 23:37
Locatie: Bergen op Zoom

Re: De lancering van de iarl

#52 Bericht door PA0RPA »

Beste websitemakers,

Ook ik vindt de "nieuwe" websitevorm helaas geen verbetering.
Ben het met de vorige sprekers heeeeel ver eens.
Dit werkt in de praktijk echt niet........

Corrigeer s.v.p. meteen even bij PI3BOZ en PI2BOZ de "fouten"

Beheerder is PA0RPA en NIET PA3RPA........

De 2M repeater GEEFT EN ONTVANGT Subaudio, dus niet alleen ontvangst, maar ook zenden ! ( om van F1ZFM verlost te kunnen blijven.... )

De 70 cm repeater GEEFT alleen subaudio, op de ontvangst bij de repeater is nog geen subaudio nodig, daar er nog geen "storende" repeaters binnen een paar honderd kilometer zitten.

Graag even een ( prive ? ) E-Mail adres waar ik wijzigingen ( ook van andere "foute" invoeren van repeaters om ons heen toe kan sturen.

Dit allemaal via deze website te moeten communiceren is niet erg handig................

Groeten,

Rob PA0RPA
Bye en 73's van Rob.

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: De lancering van de iarl

#53 Bericht door ----- »

Ik heb dit topic gevolgd toen er nog activiteit was en vandaag was ik opzoek naar een bepaalde repeater en dacht opeens aan dit project, alleen ik kon me de exacte naam (iarl) niet meer herinneren. Dus ik dacht ik tiep "repeater database" in bij google, niks te zien, probeer ik "2 meter repeaters" niks, "internationale repeaters, "amateur repeaters" "vhf repeaters", niks, niks en nog eens niks.

De site is volkomen onvindbaar in google met gangbare zoek termen. Ik denk om deze verder prima site zo nooit bekend word, eigenlijk zou bij al deze bovenstaande zoek termen de site bovenaan moeten staan.

Wellicht dat het team daar ook wat aandacht aan kan schenken.

73 Marcel

pe1br
Berichten: 618
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: De lancering van de iarl

#54 Bericht door pe1br »

PI3TWE en PI2TWE staan op dezelfde locatie.
iets rechts van waar PI2TWE nu staat, staat een watertoren.
Daar staan de antennes van beide repeaters

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: De lancering van de iarl

#55 Bericht door pa5cal »

SEO noemen we dat, search engine optimalisation. Het kan inderdaad een idee zijn ;)

-P

Gebruikersavatar
pd0mz
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2011, 02:11
Roepletters: PD0MZ
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: De lancering van de iarl

#56 Bericht door pd0mz »

De app is zeer binnenkort beschikbaar via de Google Play store voor Android apparaten, https://play.google.com/store/apps/details?id=org.iarl

Eventuele bugs en/of opmerkingen horen we graag!
Veel grootse resultaten zijn meer tot stand gekomen door wilde ideeën en blinde moed, dan door kennis van zaken

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: De lancering van de iarl

#57 Bericht door ----- »

Ik heb de app geïnstalleerd (HTC Sensation, Android 4.0.3) maar een ondervind wel wat issues

ik heb mijn call (PA3GGI) ingevoerd maar in mapview blijft NOCALL staan.
in mapview zie ik alle repeaters geplot, maar ik zie geen kaart materiaal, alleen een grijze achtergrond met een raster.
in carview valt het niet mee een station te selecteren voor detail informatie, dit heeft misschien te maken met het schijnbaar continue updaten van de lijst, om batterijen te sparen en het programma wellicht wat responsiever te maken zal een iets minder vaak updaten misschien helpen, bv. 1 maal in de 5 a 10 sec levert nog een heel actueel lijstje op tijdens het rijden en maakt het wat minder zenuwachtig.

Voor de rest complimenten, zie er strak en doeltreffend uit

73 Marcel

pe5ed
Berichten: 280
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:13
Locatie: Haarlem

Re: De lancering van de iarl

#58 Bericht door pe5ed »

Even een simpele vraag,

vind je het prettig om : en de ingangs en uitgangsfrequentie te zien, plus de shift ?

pe5ed
Berichten: 280
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:13
Locatie: Haarlem

Re: De lancering van de iarl

#59 Bericht door pe5ed »

oh ja, no-call moeten we inderdaad nog even iets aan doen, staat op de kever-lijst

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: De lancering van de iarl

#60 Bericht door Aeolus »

Ik heb hem geinstalleerd op de Sony Xperia S, android 4.0.4, en ik loop tegen dezelfde zaken aan als Marcel.
vind je het prettig om : en de ingangs en uitgangsfrequentie te zien, plus de shift ?
Als je de uitgangsfrequentie plus shift plaatst, dan hoef je de ingangsfrequentie er niet bij te zetten. CTCSS of burst tone info is daarentegen wel weer enorm wenselijk.

Plaats reactie