439.200 MHz Repeater utrecht

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: 439.200 MHz Repeater utrecht

#31 Bericht door pa5cal »

Hmm, beetje minder mag wel weer.

Ik vind zelf dat het prima is dat er weer eens wat op 70cm gebeurd. Prima zelfs! Maar in vaarwater van anderen komen is met bemande experimenten aan de ene kant makkelijker (je hoort het) maar aan de andere kant door gebrek aan coordinatie veel lastiger van te voren te voorkomen.

Een shift kan niet helemaal lukraak zijn overigens lijkt me, want er is ook nog altijd zoiets als het bandplan... Overigens, plaats eens wat pics en info van de repeater? Ik hoorde geruchten over digitenne sector antenne's 8 stacks hoog blablabla

Geruchten dus :P Feiten zou ik zelf wel leuk en mooi vinden, daarbij, er is nogal wat gezegd over de verhuizing die op hand zou zijn en het gebrek aan info en daar ga je (RJV) even niet op in maar wel verdedig je de repeater. Goed recht daar niet van maar je bent duidelijk de aangewezen persoon om het er over te hebben!

-P

Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: 439.200 MHz Repeater utrecht

#32 Bericht door Lezer »

..
Laatst gewijzigd door Lezer op 02 jan 2012, 12:05, 2 keer totaal gewijzigd.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: 439.200 MHz Repeater utrecht

#33 Bericht door pa5cal »

repeaters, onbemand bijv, in buurlanden. Dat is in iemands vaarwater kunnen zitten als je dezelfde in/uitgang kiest bijv.

-P

PS of ik dit als goed of slecht ervaar laat ik buiten beschouwing

Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: 439.200 MHz Repeater utrecht

#34 Bericht door Lezer »

..
Laatst gewijzigd door Lezer op 02 jan 2012, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

PE1RJV
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 dec 2007, 09:04
Roepletters: PE1RJV
Locatie: Almere

Re: 439.200 MHz Repeater utrecht

#35 Bericht door PE1RJV »

pa5cal schreef:Hmm, beetje minder mag wel weer.

Ik vind zelf dat het prima is dat er weer eens wat op 70cm gebeurd. Prima zelfs! Maar in vaarwater van anderen komen is met bemande experimenten aan de ene kant makkelijker (je hoort het) maar aan de andere kant door gebrek aan coordinatie veel lastiger van te voren te voorkomen.

Een shift kan niet helemaal lukraak zijn overigens lijkt me, want er is ook nog altijd zoiets als het bandplan... Overigens, plaats eens wat pics en info van de repeater? Ik hoorde geruchten over digitenne sector antenne's 8 stacks hoog blablabla

Geruchten dus :P Feiten zou ik zelf wel leuk en mooi vinden, daarbij, er is nogal wat gezegd over de verhuizing die op hand zou zijn en het gebrek aan info en daar ga je (RJV) even niet op in maar wel verdedig je de repeater. Goed recht daar niet van maar je bent duidelijk de aangewezen persoon om het er over te hebben!

-P
De nodige info staat op http://www.pi2utr.nl

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: 439.200 MHz Repeater utrecht

#36 Bericht door PA4JAN »

PD0MV schreef:
PB1SAM schreef:Themperatuurinversie zul je bedoelen.
Mist is niet zo zeer van invloed op VHF en UHF.

Waterdamp wordt ook wel mist genoemd, water glijdt elektriciteit gemakkelijker, dus ook RF straling, komt verder vanwege het vaker op en neer gaan van het RF signaal door vele reflecties op het water 8)

vandaar dat ik denk dat op VHF en UHF wel iets gebeurd, maar dat dat minder goed merkbaar is dan op SHF en EHF

Tempratuur inversies speelt ook een rol, maar mist ontstaat door tempratuur inversies, dus ik denk dat het te samen wel degelijk effect heeft. beide speelt wel een rol neem ik aan. het een heeft het andere nodig anders ontstaat het niet, maar goed het is maar hoe je het ziet, wat ik zie wil niet zeggen dat een ander het net zo ziet als ik :wink: :)

73 de PD0MV
Ben ik met je eens
:D

Plaats reactie