Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

#16 Bericht door pc1mb »

Gerard - OUD schreef:Natuurlijk hebben wij een ijzeren zelfbeheersing, maar peilen en aanbellen is niet verboden.
Ik denk dat IK persoonlijk héél snel eieren voor mijn geld zou kiezen als er een man of drie ( heel vriendelijk, natuurlijk ) voor de deur staan.
Dat lijkt me inderdaad de manier. Wel heel zeker weten dat je aan het goeie huis staat natuurlijk :lol:
Gerard - OUD schreef:Van het AT moeten wij het niet hebben, zoveel is zeker.
Neem je dat zomaar aan, of heb je dat werkelijk serieus geprobeerd?

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

#17 Bericht door pc1mb »

PA2RUS schreef:Zolang het AT de beheerders van repeaters aanspreekt op het wangedrag op deze repeaters verwacht ik weinig medewerking van het AT.
Hoezo? Dit is gewoon een piraat op een bepaalde frequentie, klaar als een klontje. Heeft verder niets te maken met de repeater die daar toevallig ook zit.

En als jij je op internet misdraagt (spam verstuurt ofzo), wordt jouw provider daar ook in eerste instantie op aangesproken... nu snap ik ook wel dat een repeater geen individuele gebruikers kan afsluiten en een ISP wel, maar de repeater zendt het wel uit... dus de beheerders aansporen tot een beetje sociale controle "het netjes houden" op de paal is niet raar.

Gebruikersavatar
Gerard - OUD
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011, 17:26
Roepletters: PE1OUD
Locatie: Zaandam, Noord Holland, Nederland

Re: Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

#18 Bericht door Gerard - OUD »

Hoezo niet? Lees je niet mee of zo?

Prio '0' , dus die stoorder kan al dood en begraven zijn voor het AT er iets aan doet.
Met vriendelijke groet,

Gerard - PE1OUD

Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

#19 Bericht door Lezer »

..
Laatst gewijzigd door Lezer op 02 jan 2012, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

#20 Bericht door PA2RUS »

lloyd schreef:
Gerard - OUD schreef:Van het AT moeten wij het niet hebben, zoveel is zeker.
hoezo niet?
Ik schreef al eerder: Zolang het AT de beheerders van repeaters aanspreekt op het wangedrag op deze repeaters verwacht ik weinig medewerking van het AT. Het heeft geen prioriteit voor hun, het aanspreken van de BT-houder op wangedrag is eenvoudiger.

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

#21 Bericht door PA2RUS »

pc1mb schreef:
PA2RUS schreef:Zolang het AT de beheerders van repeaters aanspreekt op het wangedrag op deze repeaters verwacht ik weinig medewerking van het AT.
Hoezo? Dit is gewoon een piraat op een bepaalde frequentie, klaar als een klontje. Heeft verder niets te maken met de repeater die daar toevallig ook zit.

En als jij je op internet misdraagt (spam verstuurt ofzo), wordt jouw provider daar ook in eerste instantie op aangesproken... nu snap ik ook wel dat een repeater geen individuele gebruikers kan afsluiten en een ISP wel, maar de repeater zendt het wel uit... dus de beheerders aansporen tot een beetje sociale controle "het netjes houden" op de paal is niet raar.
Je vergelijking met een ISP gaat niet op, en blijkbaar ben jij niet helemaal op de hoogte van recente acties van het AT naar BT-houders (lees repeater beheerders). Reeds meerdere malen heeft het AT bevolen repeaters tijdelijk uit te schakelen ivm herhaaldelijk misbruik van bepaalde lieden (piraten of vervelende zendamateurs). De orde op een repeater dient klaarblijkelijk door de BT-houder te worden nageleefd, het AT doet hier niets aan!

PI2FLD is net als PI3RTD het zwijgen opgelegd door het AT. de verklaring van het AT staat hier ook bij vermeld, gemakshalve doe ik even een copy-paste:

"De medewerkers van AT deelde ons mede dat het gedrag op de repeater PI2FLD ontoelaatbaar is en uitnodigt tot wangedrag.
De volgende punten zijn naar voren gebracht:
Het niet conform de voorschriften uitzenden van de Call (begin, einde en tussentijds om de vijf minuten (gesprekstijd) van een reeks aaneengesloten uitzendingen.
Het taalgebruik op de repeater heeft in een aantal gevallen alle fatsoensnormen ver overschreden en wordt dan ook niet getolereerd.
Het verstoren van een uitzending van een collega zendamateur door er dwars overheen uit te zenden. Het excuus dat deze amateur eindeloos lang en nutteloze onzin uitkraamt geeft u geen enkel recht en wordt dan ook in deze beslissing meegenomen.
Bovendien treft het geen enkel doel omdat deze amateur u toch niet hoort om het simpele feit dat hij gebruikt maakt van een tranceiver die slechts een functie tegelijk aankan. (zenden of ontvangen)
Ook het uit de tent lokken (voeren) van deze amateur word door velen als niet prettig ervaren en de gevolgen hiervan geven aanleiding tot wangedrag. (Bewijs hieromtrent in overvloed)
Zoals al eerder is aangegeven kan een organisatie als AT bij het negeren van het onder het eerste punt aangegeven nimmer bepalen of zij met een piraat of een amateur van doen hebben. Ook het onder het tweede punt aangegeven taalgebruik draagt hier niet aan bij.
hierbij hindert u deze bevoegde instantie in de uitvoeren van hun taak, hetgeen als zeer hinderlijk wordt ervaren en bovendien strijdig is met de wetgeving. (hinderen van een ambtenaar in functie tijdens de uitvoering van zijn taak en opsporingsbevoegdheid).
Agentschap Telecom laat ons terecht twee keuzes, te weten; in te gaan op hun verzoek de repeater vrijwillig een maand uit de lucht te halen of een formeel verzoek af te wachten zoals in Rotterdam het geval was. Dit formele verzoek betreft een formeel zendverbod van drie maanden. Na enig overleg is door ons tot een vrijwillige periode van tenminste drie weken besloten.
Wij als repeaterbeheerders zijn het volledig eens met de door Agentschap Telecom naar voren gebrachte argumenten en zullen ons dan ook conformeren aan hun verzoek.
Agentschap Telecom heeft ons toegezegd extra aandacht te besteden aan de activiteiten in en rond de Randstad en Flevopolder. Ook zullen zij indien nodig sancties opleggen aan amateurs die zich niet conformeren aan de wettelijke bepalingen en voorschriften die zijn vastgelegd.
PI2FLD zal dan ook op donderdag 16 oktober op een nader te bepalen tijdstip uit de lucht worden gehaald. De repeater zal nog wel zijn baken blijven uitzenden.
Ik hoop dat het u (die het aangaat) doorgedrongen is van het feit dat u dit zelf heeft veroorzaakt.
Verder kan het geen kwaad indien u een ander wijst op zijn gedrag.
Ook vinden wij het als beheerder een kwalijke zaak dat wij genoodzaakt zijn om voor de tweede keer deze maatregelen te moeten treffen. Ook voor ons is het een hobby.
Houd daar een beetje rekening mee.
PA3HGQ en PE1NSL"

Dit probleem speelt overigens al veel langer, reeds in 2004 is er in het amateuroverleg al over gesproken:

"een Uittreksel uit het Amateur Overleg 13okt2004

Gedrag radiozendamateurs

AT geeft een korte samenvatting van het aantal klachten over het gedrag van enkele radiozendamateurs. Het gaat bijvoorbeeld om het bewust verstoren van zendamateurverkeer, vindt in hoofdzaak op repeaters plaats, en het moedwillig verstoren van SRD-toepassingen middels radioamateurzenders met groot zendvermogen. Volgens AT is hier duidelijk sprake van wangedrag van een betrekkelijk kleine groep radiozendamateurs. Deze negatieve ontwikkelingen moeten worden gekeerd en daarin hebben de amateurverenigingen naast AT ook een duidelijke rol. De voorzitter vraagt de amateurverenigingen om in verenigingsverband hier meer aandacht aan te schenken. VERON vraagt of het mogelijk is om als voorbeeld meer duidelijkheid te geven welke sancties in het nabije verleden voor dit soort vergrijpen zijn opgelegd. Dit kan zonder vermelding van naam en woonplaats, het gaat alleen om de sancties zelf. In reactie daarop geeft AT aan dat, gelet op de privacywetgeving, dit verzoek niet kan worden gehonoreerd. VERON wijst daarbij ook op de openheid van AT bij het bekend maken van de resultaten van de actie Etherflits in landelijke- en regionale pers. VRZA geeft aan dat in het verleden de verenigingen overzichten ontvingen met namen van personen die 'over de schreef' gingen. Echter, door de komst van eerdergenoemde wet is dele vorm van service komen te vervallen. De verenigingen vragen AT te onderzoeken of er andere mogelijkheden zijn voor het geven van feedback. Actiepunt: AT zal onderzoeken welke mogelijkheden er zijn."

lloyd
Berichten: 320
Lid geworden op: 24 jan 2011, 21:28

Re: Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

#22 Bericht door lloyd »

als beheerders aangesproken worden over wangedrag dan heeft het bij het at kennelijk toch enige prioriteit

ik lees verder nergens dat er in dit geval contact geweest is met het at

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

#23 Bericht door PA3JMS »

Zie onderstaande beleidsnotitie van begin dit jaar:

http://www.agentschaptelecom.nl/binarie ... ebruik.pdf

Paragraaf 3.8
Verantwoordelijkheid

Van de vergunninghouder wordt verwacht dat hij bij geconstateerd herhaald en/of langdurig
misbruik van het onbemande station, hij het station uitschakelt. Onderzoek van misbruik kan
door het agentschap worden uitgevoerd. Bij constatering van misbruik, kunnen op directe
aanwijzing van het agentschap de uitzendingen van het onbemande station gedurende een
periode van minimaal vier weken worden stilgelegd.
73 Jan

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

#24 Bericht door PA2RUS »

pa3jms schreef:Zie onderstaande beleidsnotitie van begin dit jaar:

http://www.agentschaptelecom.nl/binarie ... ebruik.pdf

Paragraaf 3.8
Verantwoordelijkheid

Van de vergunninghouder wordt verwacht dat hij bij geconstateerd herhaald en/of langdurig
misbruik van het onbemande station, hij het station uitschakelt. Onderzoek van misbruik kan
door het agentschap worden uitgevoerd. Bij constatering van misbruik, kunnen op directe
aanwijzing van het agentschap de uitzendingen van het onbemande station gedurende een
periode van minimaal vier weken worden stilgelegd.
"Onderzoek van misbruik kan door het agentschap worden uitgevoerd"

Veel duidelijker kan ik het niet opschrijven.

Martin

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

#25 Bericht door PE7EB »

Daar zou horen te staan "Onderzoek van misbruik wordt door het agentschap uitgevoerd"
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

pd2ez
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 jun 2009, 16:44

Re: Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

#26 Bericht door pd2ez »

beste om,s ik zie geen meel meer over de storingsbron is de beste schavuit gepakt of toch gestopt door AT of vanzelf? ja dat zijn geen prettige dingen maar ja iedereen kan een rtx kopen op het grote net dus.... maar ook vroeger waren die er een "sport"van hebben gemaakt om mede amateurs te pesten zie 14.195 mhz onze Nino it9ryh soms stopt het vanzelf en geen reaktie aandacht geven is altijd beter dan kommentaar geven je maakt je zelf dan ook schuldig aan onamteurgedrag .hier inn de buurt zit iemand met een echte roepnaam!! met een soort bakentje op 2 mtr met een unless repeatercall is bekend bij AT maar mag rustig doorgaan ....... jammer ook dat hoort niet thuis op de band , maar ja.....
suk6 met zoeken en we zien wel hoe het verloopt.
73 pd2ez :x

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

#27 Bericht door Steef »

Verdeel en heers....




Het is eeuwig triest dat er mensen zijn die een ander zijn plezier niet gunnen.
Maar als men ooit van de zendamateurs af zou willen, dan is dit wel een heel best handvat.

Aan de ene kant, opsporen en bestraffen van vervelende amateurs zal heus geen kerntaak zijn van het AT (begrijpelijk).
Aan de andere kant, niet handhaven werkt zelfhandhaving in de hand, wat waarschijnlijk ook niet de bedoeling is.

Maar nu lijkt het er toch op dat het zo moet zijn.
Ben benieuwd wanneer we de eerste echte knokploegen krijgen.
Wie praat luistert niet

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

#28 Bericht door pa5cal »

Knokploegen kun je beter besparen voor WO3, back on topic:

Een beam heb ik niet maar al mobielend op een ochtend heb ik het gestoor opgemerkt en heb ik op de ingang even geluisterd en voorwaar het signaal was best hard. Ik kreeg het het beste mee zo rond culemborg, rijdend tussen wijk bij duurstede en bunnik in. Dat zegt niet dat het signaal uit culemborg komt! echter dat geeft wellicht weer een beetje een ijk-punt om het signaal te lokaliseren.

-P

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Storing repeater PI3ZDM - beams gezocht

#29 Bericht door pc1mb »

PA2RUS,

Recent? 2008.

Maar dank voor de link naar de details, inderdaad is het lastig als sociale controle niet meer werkt, omdat misbruik de norm geworden is op de repeater in kwestie. Dan is het 'wat' uit de hand gelopen zegmaar...

Plaats reactie