Het kan nog veel erger...

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Het kan nog veel erger...

#1 Bericht door PD4M »

Op http://www.amateurradio.com/the-435-machine/ kun je meeluisteren met de repeater KE6RRI 147.435MHz in Los Angeles. En geloof me het is daar erger dan CB in Nederland in haar slechtste dagen.

Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

Theo

Re: Het kan nog veel erger...

#2 Bericht door Theo »

Daarom hebben we deze repeater ook zo ver weg gestopt :mrgreen:
Hebben wij er geen hinder van :lol:

ON5ZZ
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2011, 19:55

Re: Het kan nog veel erger...

#3 Bericht door ON5ZZ »

Ik beluister deze repeater al een 8tal jaar via het internet, het is een speciale manier van qso voeren, maar moet zeker niet onderdoen voor bepaalde ON repeaters in de jaren 80-90 en als ik het mij goed herinner was er in de omgeving van Breda ook wel zo een repeater te vinden op 145.650.......
Hf:Icom 7300 ant endfed 8band
VHF/UHF :Icom 9700 ant v2000
Mobiel: tyt 9800
Portable: baofengs
CW freak
APRS ON5ZZ-9

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het kan nog veel erger...

#4 Bericht door PA0ETE »

Het beste medicijn is natuurlijk er niet op reageren als er zo geklooid wordt, maar als het heel erg is houden de mensen met vreemde lichaamsgeluiden in de ether elkaar gewoon bezig. In Nederland is daar in recente jaren door AT ook wel op ingegrepen. Volgens de regels ben je als verantwoordelijke amateur voor een relaisstation ook daadwerkelijk verantwoordelijk dat je dit soort gedrag tegengaat.

Hoewel ik in een aantal gevallen niet erg enthousiast ben van de verplichting om repeaters een heel klein bereik te geven, zul je dit soort dingen op de huidige lokale repeaters die er in Nederland zijn niet zo heel vlug aantreffen. Op D-STAR kom je het ook niet tegen. Bij digitale modulatiesoorten is het vaak mogelijk om vervelenddoeners eenvoudigweg te blokkeren. CTCSS instellen op een repeater helpt in een aantal gevallen trouwens ook al goed.

In de VS heb je een aantal hardnekkige gevallen zoals we die in Europa totnogtoe helemaal niet kennen. Mensen die dit soort dingen bijvoorbeeld niet alleen in de amateurbanden doen, maar doodleuk ook op luchtvaartfrequenties. Ik heb eens een artikel gelezen van een man die de gewoonte had om dit soort dingen op allerlei frequenties binnen en buiten de amateurbanden te doen, en volgens velen een ware plaag vormde. De man werd uiteindelijk 1,5 jaar opgesloten, waarbij het feit dat hij ook de noodfrequentie voor luchtvaart van commentaar voorzag zwaar meetelde. De overlast was zo groot dat toen hij vrijkwam daar in verschillende media over bericht werd. Dat gebeurde opnieuw toen hij veertien dagen later alweer gepakt werd voor het zingen van ik meen het volkslied op opnieuw de luchtvaartnoodfrequentie.

ON5ZZ
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2011, 19:55

Re: Het kan nog veel erger...

#5 Bericht door ON5ZZ »

vergeet niet dat op die bewuste repeater ( en niet enkel op 147.435) in LA het (bijna) allemaal radio-amateurs zijn met een vergunning!Blijkbaar is deze repeater uitgegroeid tot een soort mythe, een manier van leven, qso voeren (free speech).de FCC laat maar begaan omdat ze dan geen andere radio-amateurs lastig vallen.....
Hf:Icom 7300 ant endfed 8band
VHF/UHF :Icom 9700 ant v2000
Mobiel: tyt 9800
Portable: baofengs
CW freak
APRS ON5ZZ-9

Plaats reactie