PI2NOS onderhoud of historie?

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1DON
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 feb 2009, 05:25
Locatie: Leusden
Contacteer:

PI2NOS onderhoud of historie?

#1 Bericht door PE1DON »

Wat is nu de status van PI2NOS. Het verhaal welke de ronde deed is een " vergeten vergunning te verlengen" maar hij is nu al ettelijke maanden uit de lucht. Alleen tijdens de ballonvossenjacht heb ik hem nog even gehoord, en daarna de eeuwige ruisvelden.
Gaan we dezeprachtige repeater nu voor altijd missen of is er nog een lichtpuntje. Wie het weet mag het zeggen....
:?:
---
73's de PE1DON

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: PI2NOS onderhoud of historie?

#2 Bericht door PE9PE »

PE1DON schreef:Wat is nu de status van PI2NOS. Het verhaal welke de ronde deed is een " vergeten vergunning te verlengen" maar hij is nu al ettelijke maanden uit de lucht. Alleen tijdens de ballonvossenjacht heb ik hem nog even gehoord, en daarna de eeuwige ruisvelden.
Gaan we dezeprachtige repeater nu voor altijd missen of is er nog een lichtpuntje. Wie het weet mag het zeggen....
:?:

Hallo Evert,

Heb jij al kontakt opgenomen met Micha PA1OKZ?
Hij is tenslotte de BT houder van PI2NOS.

73
Rob
PE9PE
Life is too short for QRP.

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: PI2NOS onderhoud of historie?

#3 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 15 okt 2013, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PD7F
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 nov 2008, 14:45
Locatie: JO22mh

Re: PI2NOS onderhoud of historie?

#4 Bericht door PD7F »

Jammer, aan de chatbox FLD hebben we hier in het gooi niet echt een alternatief.
Keep Calm and Carry On
(Frans is de naam)

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: PI2NOS onderhoud of historie?

#5 Bericht door pa3met »

PD7F schreef:Jammer, aan de chatbox FLD hebben we hier in het gooi niet echt een alternatief.
idd. overigens:

1) Almere heeft mijns inziens een veel geringer bereik dan PI2NOS

whut?? fld hoor je door het halve land. helaas vol met halve zolen...
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: PI2NOS onderhoud of historie?

#6 Bericht door PE9DX »

Hier een voorbeeld van een Noordelijke repeater.

Johan.

18 december 2010

De laatste weken heeft de Delfzijl Repeater Group (DRG) zich beziggehouden met de ontwikkelingen rond PI3GRN de 2m repeater in Groningen-stad. Na het defect raken van PI3GRN en het laten verlopen van de Aanvullende Toestemming Onbemand Frequentiegebruik (ATOF), bleek, volgens gewijzigd beleid, geen ATOF meer aan PI3GRN te worden verleend. De afstand tot onze 2m repeater PI3APM bleek slechts 25km te bedragen. De nieuwe beleidsnotitie van het Agentschap Telecom voorziet in een minimale afstand van 50km. PI3APM kreeg hiermee automatisch, na het wegvallen van PI3GRN, de status van regionale repeater. Door het wegvallen van PI3GRN ontstonden er echter problemen voor de vaste gebruikers van deze repeater. Zo moest men van de Pronkjewailronde uitwijken naar PI2ASN de 70cm repeater in Assen. In deze periode zijn er vele verzoeken gedaan richting de DRG om de problemen in Groningen op te lossen. De DRG heeft alle verzoeken serieus behandeld en getracht een oplossing te vinden. Hierbij hadden wij ook veelvuldig contact met het Agentschap Telecom. Dit resulteerde in een blauwdruk voor het plaatsen van een compleet nieuwe repeater in de stad Groningen op korte termijn. De ontwikkelingen gingen echter verder en na overleg met de houder van PI3GRN (stichting FORAD) en het Agentschap Telecom heeft de DRG besloten de status van PI3APM, ten gunste van PI3GRN, te wijzigen in stadsrepeater. Dit betekent dat PI3GRN een ATOF als regionale repeater krijgt en PI3APM over twee jaar overgaat naar stadsrepeater. Als DRG zijn we blij hiermee een belangrijke bijdrage te hebben geleverd aan de doorgang van de Groninger repeater en de vaste gebruikers hiervan weer verzekerd zijn van hun repeater. De DRG draagt alle repeaters een warm hart toe en wenst alle gebruikers een gezond en radioactief 2011.

bron: http://home.planet.nl/~pe1ifh/index.html
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PI2NOS onderhoud of historie?

#7 Bericht door Steef »

Ik woon in de Hoekse Waard, maar kon PI2NOS altijd horen en werken.
En dat was altijd een stuk plezieriger dan de Rotterdamse repeater :shock: :x


Wat een onzinnig gedoe weer!
De beste repeater moet toch gewoon de BT krijgen!

Gewoon een BT voor PI2NOS zou ik zeggen!
Wie praat luistert niet

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: PI2NOS onderhoud of historie?

#8 Bericht door PA2LAD »

Wat jarenlang tot volle tevredenheid technisch goed heeft gefunctioneerd, wordt door nieuwe regels om zeep geholpen. De lijst van repeaters in mijn portofoon is langzamerheid aardig lang aan het worden. Het is ook niet meer bij te houden, want de ene gaat en de andere komt. Het lijkt er aardig op dat het hebben van een repeater een soort statussymbool is geworden :evil:

PD5EE
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2010, 00:34

Re: PI2NOS onderhoud of historie?

#9 Bericht door PD5EE »

Even een algemene vraag: maakt het AT beleid of voert AT beleid uit? Of is het maken van beleid meer een zaak van de politiek, waarna het AT uitvoerend en handhavend is? Wie kan eventueel invloed uitoefen op het beleid van het AT?

Gebruikersavatar
on7wp
Berichten: 209
Lid geworden op: 01 dec 2007, 12:40

PI2NOS back...

#10 Bericht door on7wp »

Mag ik een voorstel doen ?

Ik sponsor een "standaard ON7WP repeater" voor die toren daar, ik heb er zo nog staan ove geheel belgie. Maar dan wel een deftige, met de standaard 500 W ERP


gratis voor nop, maar hij moet wel daarboven staan en niet op de één of de andere kerktoren van 10 meter hoog...

438,650 en we syncen hem met ON0VRT

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: PI2NOS onderhoud of historie?

#11 Bericht door PE7EB »

O jee Pedro, al ze dit in Groningen lezen krijgen ze de schrik van hun leven, een repeater met 500 W ERP op die hoogte, dat kan niet in Nederland betuttelland hoor :mrgreen:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: PI2NOS onderhoud of historie?

#12 Bericht door pa3met »

PE7EB schreef:O jee Pedro, al ze dit in Groningen lezen krijgen ze de schrik van hun leven, een repeater met 500 W ERP op die hoogte, dat kan niet in Nederland betuttelland hoor :mrgreen:
volgens mij is het niet zo verkeerd om op ERP de boel te limiteren. Was dat in heel belgie al niet zo?
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: PI2NOS onderhoud of historie?

#13 Bericht door pa3met »

Steef schreef: De beste repeater moet toch gewoon de BT krijgen!
dat NOS wel terug mag, lijkt me evident. Maar je opmerking "de beste repeater..." -- hoe meten we dat?
En dat niet alleen.... als er een nieuwe repeater zich aandoet, hoe weet je dan zonder die een BT te geven
dat die beter is dan de oude..? etc.

Technisch gezien is dat ding in Almere best wel goed, je hoort het ding over een enorm groot gebied.
Je zou dat dan 'als beste' kunnen aanmerken. Maar eerlijk gezegd, als je luistert op die repeater
dan vraag je je wel af of er niet wat hamradio corrosie plaats gevonden heeft....
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PI2NOS onderhoud of historie?

#14 Bericht door Steef »

Dan de repeater met de beste beheerder?

Maar ik luisterde wel vaker naar NOS, maar nooit naar Almere.
Heb ook geen idee of die te nemen is ten zuiden van Rotterdam?

Hilversum kwam hier gewoon met S9 binnen, en kan geen andere "verweg" repeater herinneren die dat ook deed.

BTW: Ik gebruik nagenoeg nooit een repeater, dus weet er ook weinig van.
En zeg daarom makkelijk, als het gedrag daar aanleiding toe geeft, repeater uit.
Ik heb daar geen last van :mrgreen:
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: PI2NOS onderhoud of historie?

#15 Bericht door pa3met »

Steef schreef:Dan de repeater met de beste beheerder?

is een beheerder dan de moderator? Kan je die rommel dan wel tegenhouden op een repeater (zonder 'm uit te zetten)?

vragen vragen vragen.

Ach ja de regelgeving verandert, de mensen krijgen andere targets dus is de afhandeling van sommige dingen ook anders (geworden)
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Plaats reactie