Google maps aplicatie

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Google maps aplicatie

#1 Bericht door andreph5c »

Is er misschien ook ergens een applicatie te vinden voor google maps ,
die de locaties van de repeaters in europa weer geeft inclusief de ferquentie?
en eventuele echolink ?

andre ph5c
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
-Mark-
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:23

Re: Google maps aplicatie

#2 Bericht door -Mark- »

geen google maps, maar wel deze link:

klikkie doen

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Google maps aplicatie

#3 Bericht door ----- »

PD1BIG schreef:geen google maps, maar wel deze link:

klikkie doen
Wel Google maps, bij "Ausgabe formatieren als:" even GOOGLEMAPS selecteren en je heb de relais op een kaartje

Heb voor de gein voor mezelf gelijk een POI file voor TOMTOM gemaakt met alle Nederlandse repeaters. Je kan dan eenvoudig de dichtstbijzijnde repeater zoeken door navigeer naar POI dichtbij te kiezen.

Moest wel het een en ander omzetten, voor de liefhebber hier de bestanden in TOMTOM formaat, klaar voor gebruik.

ps. ik heb niet de correctheid/compleetheid van de de data gecontroleerd

klikkie doen
Laatst gewijzigd door ----- op 31 okt 2010, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
-Mark-
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:23

Re: Google maps aplicatie

#4 Bericht door -Mark- »

ok, dus toch

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Google maps aplicatie

#5 Bericht door PE1LGW »

Ben al een jaar aan het zoeken, naar een pasende oplossing. om de data compleet te maken, en deze data openbaar te maken.
Ben zelf al bezig om de het repeater park van nederland in kaart te brengen ( en daarna europa ).
Maar loop en beetje achter de feiten aan er is op dit moment geen kloppende lijst te vinden van alle actieve repeaters van nerderland.
Wel een mooi linkje wat PD1BIG geeft maar deze is ook niet compleet, maar een mooi begin.
de Tom Tom lijstje is ook de moeite waard, heb nog niet alles kunnen bekeken. wel slim bedacht.
Er zij verschillende lijstjes op internet te vinden, maar die kloppen niet of de data is verouderd, erg jammer
Op de site van AT is wel een lijst te vinden waar en aan wie er licentie zijn verleend, wil niet zeggen dat deze ook daad werkelijk actief zijn.

Was zelf ook al bezig om voor android een app te schrijven waar deze data is verwerkt, net als bij TOM TOM waar de afstand en richting in staat plus info frequente en aanroep gegevens bij staan.
tijdens het schrijven ben ik een aps tegen gekomen die dit ook doet, alleen daar staan alleen de repaerater van de Uk in.
Heb nu contact met de maker of hier zelf de data van de nederlandse repeaters bij kunnen.
We zijn in onderhandeling 8)
Deze app geeft de afstand en de richting aan, heb dit nog niet kunnen checken bij de Tom Tom data, mogelijk geeft deze de rijafstand tot de repeater.
Hier zit dan mogelijk een kleine afwijking in, deze is verwaarloosbaar als je op afstand zit.
Maar wel voorlopig een goede oplossing.
Als de app klaar zal deze op kort termijn beschikbaar worden.
Kosten nihil

PE1LGW
Laatst gewijzigd door PE1LGW op 01 nov 2010, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Google maps aplicatie

#6 Bericht door PA2EFR »

PI3GRN 145.750 is momenteel stuk. :cry:
Het enige ding dat ik op een testsnoertje op 2 meter kan ontvangen. :D
Verder is de 2 meterband leeg.

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: Google maps aplicatie

#7 Bericht door andreph5c »

PA2EFR schreef:PI3GRN 145.750 is momenteel stuk. :cry:
Het enige ding dat ik op een testsnoertje op 2 meter kan ontvangen. :D
Verder is de 2 meterband leeg.
Klopt en ze hebben hun BT vergeten te verlengen.
Alle activiteiten verplaatst zich richting de repeaters
van Delfzijl op 145.6125 en de sterke duitse reapeter
db0ems uit Sogel.
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

Re: Google maps aplicatie

#8 Bericht door pd1rh »

Men is al eens eerder bezig geweest hiermee.
Kijk ook eens hier: http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... 25&start=0

Misschien zit er nog wat nuttigs tussen.
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: Google maps aplicatie

#9 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 15 okt 2013, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Google maps aplicatie

#10 Bericht door PE1LGW »

PA3CH schreef:
PE1LGW schreef:Ben zelf al bezig om de het repeater park van nederland in kaart te brengen ( en daarna europa ).
Maar loop en beetje achter de feiten aan er is op dit moment geen kloppende lijst te vinden van alle actieve repeaters van nerderland.

Er zij verschillende lijstjes op internet te vinden, maar die kloppen niet of de data is verouderd, erg jammer
Het zal ook bij jou wellicht bekend zijn dat PE2CJ een overzicht heeft samengesteld en er een goed functionerende website heeft gemaakt.
Ondanks de vele tijd die hij hieraan besteedde heeft ie uiteindelijk er een punt achter gezet en is die site op zwart gegaan :evil:
Reden? Onvoldoende medewerking van derden om zijn database actueel te kunnen houden.

Ik wens je veel succes met jouw poging, maar vrees dat ook jij tegen ditzelfde probleem blijft stuiten :cry:

Loop zelf inderdaad tegen het zelfde probleem op, maar we gaan stug door.
inderdaad weinig reacties van de beheerders van de repeaters.
Er is een zeer mooie site van PA3FNR http://pa3fnr.hamstart.net/ met veel nutige info.

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Google maps aplicatie

#11 Bericht door PA2LAD »

PE1LGW schreef:Loop zelf inderdaad tegen het zelfde probleem op, maar we gaan stug door.
inderdaad weinig reacties van de beheerders van de repeaters.
PE1LGW
Dat ze geen frequentie, CTCSS en gemeente verstrekken is inderdaad een negatief punt. Dat ze geen gegevens over de opstelplaats verstrekken, heb ik veel begrip voor. Recent heeft een beheer ook een leeg rack aangetroffen. Ik denk dat je een probleem aan je broek krijgt als je de exacte locatie opspoort en die openbaar bekend maakt.

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Google maps aplicatie

#12 Bericht door PE1LGW »

PA2LAD schreef:
PE1LGW schreef:Loop zelf inderdaad tegen het zelfde probleem op, maar we gaan stug door.
inderdaad weinig reacties van de beheerders van de repeaters.
PE1LGW
Dat ze geen frequentie, CTCSS en gemeente verstrekken is inderdaad een negatief punt. Dat ze geen gegevens over de opstelplaats verstrekken, heb ik veel begrip voor. Recent heeft een beheer ook een leeg rack aangetroffen. Ik denk dat je een probleem aan je broek krijgt als je de exacte locatie opspoort en die openbaar bekend maakt.
Misschien kort door de bocht gedacht, bij alle repeaters kom ik de juiste locatie tegen.
graden min en sec, kijk dan om je heen op een dergelijke locatie.

laat maar, laat ik niemand op ideeen brengen.
Maar de juiste ctcss toon en frequenties info lijkt mij wel op zijn plaats. (ook wel handig)

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Plaats reactie