145.750 geen contact over de repeater van Zoetermeer ?

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: 145.750 geen contact over de repeater van Zoetermeer ?

#31 Bericht door PE1LGW »

pa2rus schreef:
PE1LGW schreef:Dit is exact wat ik hier ook verneem over de repeater van zoetermeer.
Hoor wel regelmatig de ID callsign van de repeater maar geen amateurs.
Zit nu een week hier ben regematig aan luisteren op 145.750 maaar een enkel QSO gehoord.
Heb nu zelfs mijn porto in de lader aan staan maar weinig activiteit.

PE1LGW
Hallo PE1LGW,

Misschien een hele domme opmerking van mij, maar als jij CTCSS instelt op je transceiver, heb je dan zowel de encoder als de decoder aan staan?
Je hebt namelijk alleen maar de encoder nodig. Volgens mij laat het relais de 88,5 Hz van amateurs niet door, en als jij dan op je transceiver zowel encoder als decoder aan hebt, hoor je niks....

Martin PA2RUS
Geen domme vraag
De porto is een Icom IC2e waar zelf de ctcss tonen zijn in gezet. er zit dus geen ctcss lock op.
in de auto zit een Yeasu Ft270 ook met een eigen ctcss printje.
De orgineele FTS 8 print heeft deze optie wel aan boord.

Ben er wel achter gekomen dat met de juiste ctcss toon de audio wordt geschakeld, en niet de ptt knop van de zender in Zoetermeer.
Als je de repeater dus aanspreekt zonder de juiste toon schakeld de uitgang wel in maar geen audio.
Misschien niet zoals je zal verwachten, ( misschiem ook niet wenselijk ), had zelf voor een andere aanpak gekozen.
In de div lijsten staan ook niet vermeld welke tonen er gebruik gaan worden. dan wel hoe er geschakeld wordt.
Ook niet in de vergunning van AT is dit vermeld.

Maar wel hebben nu wel de juiste toon in de sets dus gaan het misschien nu wel goed.
moeten er wel amateurs zijn die actief zijn aldaar. :wink:

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: 145.750 geen contact over de repeater van Zoetermeer ?

#32 Bericht door PA2LAD »

PE1LGW schreef:Ben er wel achter gekomen dat met de juiste ctcss toon de audio wordt geschakeld, en niet de ptt knop van de zender in Zoetermeer.
Als je de repeater dus aanspreekt zonder de juiste toon schakeld de uitgang wel in maar geen audio.
Zucht. De relaiszender moet alleen inkomen als je de juiste CTCSS toon gebruikt.
Amateurs zijn het :twisted:

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: 145.750 geen contact over de repeater van Zoetermeer ?

#33 Bericht door PE1LGW »

PA2LAD schreef:
PE1LGW schreef:Ben er wel achter gekomen dat met de juiste ctcss toon de audio wordt geschakeld, en niet de ptt knop van de zender in Zoetermeer.
Als je de repeater dus aanspreekt zonder de juiste toon schakeld de uitgang wel in maar geen audio.
Zucht. De relaiszender moet alleen inkomen als je de juiste CTCSS toon gebruikt.
Amateurs zijn het :twisted:

Mijn idee, had er alleen een andere uitdrukking voor. (zal het netje houden, en het hier niet herhalen )
Was ook even de reden dat ik aan de sets begon te twijfelen, dan wel aan mij zelf.

gelukkig doen andere dat wel voor mijn ( aan mij twijfelen ) hou ik weer tijd over. :wink:

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: 145.750 geen contact over de repeater van Zoetermeer ?

#34 Bericht door PA2RUS »

PE1LGW schreef:Mijn idee, had er alleen een andere uitdrukking voor. (zal het netje houden, en het hier niet herhalen )
Was ook even de reden dat ik aan de sets begon te twijfelen, dan wel aan mij zelf.
Wat was/is dan jou probleem?

Plaats reactie