Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
PC4ED
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2010, 19:35

Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#1 Bericht door PC4ED »

Dag allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden nog een lijst met voice repeaters opgehaald van radiorepeater.info (PE2CJ).

Helaas lijkt het erop dat die site uit de lucht is; de homepage is op zwart gegaan, alle data is verwijderd. Er stond al een mededeling op de website dat de toekomst "onzeker" was, erg jammer!

Weet iemand wat de status van radiorepeater.info is?

Groetjes,
Ed (PC4ED)

Gebruikersavatar
on5rz
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 mar 2008, 22:55

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#2 Bericht door on5rz »

dit is de cache van 10 juli jongstleden en spreekt voor zich denk ik ..

Geachte lezer,

Helaas is het voortbestaan van Radiorepeater.info onzeker geworden. Er zijn geen sponsoren bereid om een financiële bijdrage te leveren voor de onkosten van het laten bestaan van de pagina. Maar dit is niet de belangrkijkste reden voor onzekerheid. Ondanks herhaaldelijk verzoek om repeatergegevens bij Agentschap-Telecom is er nooit reactie ontvangen. Aangezien Agentschap-Telecom de instantie is in Nederland die de officiële repeatergegevens beheert, is het zeer lastig om correcte informatie te vinden wanneer er geen informatie verstrekt wordt. Het beheren van de pagina met de inhoud is tijdrovend en geschied in de schaarse vrije uren. Het doel is om zo goed en compleet mogelijk informatie aan te bieden, maar het wordt steeds lastiger om de gewenste kwaliteit te leveren. Alles bij elkaar opgeteld bestaat de kans dat deze pagina op den duur zal komen te vervallen. Wanneer dit het geval is, zal het uiteraard worden gemeld en aan een mogelijke opvolger overgedragen worden. Het is zonde als deze informatie verloren gaat. Totdat er een definitief besluit is, zal de pagina nog actief blijven.

Jacob; PE2CJ

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#3 Bericht door PA3JMS »

Jammer dat dit zo moet lopen de site gaf veel info en op een overzichtelijke manier.

Maar naast deze site zijn er ook andere infromatie bronnen zoals de site van de VERON. Zie deze link http://www.veron.nl/naslag/naslag_repeaters.html. Hier staan 2m 70cm en 23 cm repeaters.

Een andere bron is toch het Agentschap telecom. Op deze pagina http://www.agentschap-telecom.nl/onderw ... tiegebruik staat links een snelkoppeling naar een overzicht-onbemand-amateurstation-februari2010.XLS (link:http://www.agentschap-telecom.nl/binari ... i-2010.xls

Het had wel netjes geweest als het AT deze info aan PE2JC had verstrekt. Maar goed het zij zo de info die wij zoeken is te vinden.
73 Jan

pe1hzg
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#4 Bericht door pe1hzg »

pa3jms schreef:Maar naast deze site zijn er ook andere infromatie bronnen zoals de site van de VERON. Zie deze link http://www.veron.nl/naslag/naslag_repeaters.html. Hier staan 2m 70cm en 23 cm repeaters.
Het gedrag van de VERON in deze blijft me een beetje verbazen.

Het maken van een "repeaterlijst" is heel erg moeilijk. De info van AT-EZ is niet compleet, en is, alas, enkele maanden niet aanwezig geweest vanwege administratieve problemen.

De lijst op de VERON website is helaas incorrect en incompleet.

Er is een wildgroei van repeaterlijsten (goed bedoeld!).
Vele jaren is er de lijst van Han van U?? (ben zijn naam inmiddels kwijt), die min of meer defacto standaard was, maar hij is gestopt. We hebben de lijst van PE2CJ zien komen en gaan.
Googlen op roepletters van repeaters levert regelmatig een lijst op waar ik nog niet van wist. Sommige lijsten worden onderhouden, sommige niet; sommige lijsten komen weer van andere lijsten, contactinformatie is niet altijd aanwezig.

Als repeaterbeheerder is het een onbegonnen zaak om die spontane initiatieven up-to-date te houden: we weten niet eens waar alle lijsten zijn en hoe de mensen te benaderen.

Het Vademecum is ook maar een momentopname. Ik weet niet of het vademecum 2010 correct is voor de repeaters waar ik met mijn soldeerbout in heb zitten spitten: ik weet wel dat de VERON geen updates publiceert voor het vademecum dus over een paar maanden is het zeker verouderd. Dit is overigens ook de reden dat men geen buitenlandse repeaters in het vademecum zet, alhoewel een aantal Duitse en Belgische repeaters dichterbij staan als een aantal van de Nederlandse repeaters die wel in de lijst staan.

Een paar jaar geleden heb ik, middels een VR-voorstel, gevraagd aan de VERON om dit proces te coordineren: een informatiepunt waar repeater-beheerders hun informatie kwijt kunnen, een punt waar mensen deze informatiestroom kunnen krijgen en de VERON als verzamelpunt tussen deze groepen.
Met deze informatie kunnen repeaterlijstbouwers zelf leuke dingen doen: google maps, tomtom-en, PDA-en, er zijn allerlei goede initiatieven geweest. Dit voorstel heeft het niet gehaald: alhoewel voor een behoorlijk gedeelte van de leden het repeatergebeuren een belangrijke component is van de hobbybeleving, de VERON wil hierin geen rol spelen.

Ik weet niet meer hoe dit verder moet. Ik draag de lijstenmakers een warm hart toe, ze besteden hier veel moeite en werk in. Het beleid van de VERON (coordinatie weigeren, zelf eerst niets publiceren, nu zelf een lijst publiceren), begrijp ik niet.

Als er lijstenmakers zijn die dit lezen en die ik blijkbaar niet ken, http://www.qsl.net/CALL is bij mijn spullen de manier om dingen te documenteren: pi3ehv, pi2ehv, pi6ehn, pi6ehv, pi8ehv, pi7cwe.

Ik weet zeker dat andere bouwers het anders doen en wens de lijstenmakers veel succes.

73,

Geert Jan PE1HZG

PC4ED
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2010, 19:35

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#5 Bericht door PC4ED »

pa3jms schreef:Jammer dat dit zo moet lopen de site gaf veel info en op een overzichtelijke manier.
Helemaal mee eens - ik ben een echte beginnende amateur, dit jaar mijn F gehaald en nog aan het uitluisteren voordat ik mezelf op 70cm/2m laat horen.

Je vindt op Google wel lijsten met repeaters, maar de meesten zijn verouderd. Ik vond een tijdje geleden radiorepeater.info en heb er heel veel aan gehad. Jammer dat het niet mogelijk was om die site in de lucht te houden - PE2CJ heeft er duidelijk veel tijd en moeite in gestoken, een mooi stukje werk. Het lijkt erop alsof de site zonder verdere aankondiging / overdracht verloren is gegaan, helaas.

Gxis!
Ed.

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#6 Bericht door wbeekman »

pe1hzg schreef:
Het gedrag van de VERON in deze blijft me "een beetje" verbazen.

Het maken van een "repeaterlijst" is heel erg moeilijk. De info van AT-EZ is niet compleet, en is, alas, enkele maanden niet aanwezig geweest vanwege administratieve problemen.

De lijst op de VERON website is helaas incorrect en incompleet.

.... etc......
Geert Jan PE1HZG
Kan dit alleen maar onderschrijven. Steun eens prive inititieven van leden , die alle radio-amateurs ten goede komen. Neem bij problemen dit evt over en bouw dit dan verder uit.
Werk indien mogelijk samen met andere professionele organisaties. (b.v. Universiteiten, bibliotheken etc....)
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#7 Bericht door pd1rh »

Het zou mooi zijn om een WIKI op te zetten voor zoiets.
Kan iedereen het onderhouden. Maar ja, wie gaat dat hosten?
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

Gebruikersavatar
PA3FNR
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:35
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#8 Bericht door PA3FNR »

Ja,

Zoiets bedoel je Reijndert ? >>>> http://www.darc.de/ham/echolink/relais.html

Maar dan bijv. voor Europa/Benelux/Nederland, mooi CMS met database maar welke is het ?, misschien wel zelf gemaakt.
Laatst gewijzigd door PA3FNR op 23 sep 2010, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#9 Bericht door PA2EFR »

wbeekman schreef:
pe1hzg schreef:
Het gedrag van de VERON in deze blijft me "een beetje" verbazen.

Het maken van een "repeaterlijst" is heel erg moeilijk. De info van AT-EZ is niet compleet, en is, alas, enkele maanden niet aanwezig geweest vanwege administratieve problemen.

De lijst op de VERON website is helaas incorrect en incompleet.

.... etc......
Geert Jan PE1HZG
Kan dit alleen maar onderschrijven. Steun eens prive inititieven van leden , die alle radio-amateurs ten goede komen. Neem bij problemen dit evt over en bouw dit dan verder uit.
Werk indien mogelijk samen met andere professionele organisaties. (b.v. Universiteiten, bibliotheken etc....)
Je kunt een wikiscript in een subdirectory van zendamateur.com plaatsen:

http://www.thefreecountry.com/php/wiki-scripts.shtml

Een script neemt nauwelijks plaats in, en een databases voor alleen maar repeaters ook niet.
Anders heb ik wel hostingsruimte voor dit goede doel. ;)

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#10 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Ik heb een .csv file beschikbaar. Komt van mijn FT7800, gegevens van de PE2CJ site. Mogelijk al wel een jaartje oud maar het is een basis.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA3FNR
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:35
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#11 Bericht door PA3FNR »

Hoeft allemaal niet zo moeilijk :wink: , de darc.de heeft ook een redelijk actuele database/site.

Hieronder alle repeater centered on JO22NB (= utrecht)

http://www.darc.de/echolink-bin/relais. ... L&kmmls=km

Of misschien maar meteen eventjes in Google Earth bekijken, ook handig :
http://www.darc.de/echolink-bin/relais. ... type=DL3EL


suc6

pa3fua
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2008, 23:42
Locatie: Regio Gelderland

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#12 Bericht door pa3fua »

Inderdaad jammer dat de link weg is. Vanuit mijn site, http://pa3fua.com/repeaters/ , had ik ook via scripts de site van pa2cj gelinked. Bijhouden van informatie is altijd lastig.. Dat kost veel tijd tenzij je de houders van de repeaters zo 'gek' krijgt altijd updates te sturen en ook mee te werken...

Nederland blijft toch wel een meer individualister land en dat maakt zaken zoals dit erg lastig.

Maar toch eens kijken of ik er niet meer info bij kan koppelen. Zal er binnenkort eens wat tijd instoppen (de dagen zijn er weer na wat meer achter de bittenbak te zitten)

Mvg de pa3fua

Gebruikersavatar
PA3FNR
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:35
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#13 Bericht door PA3FNR »


PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#14 Bericht door PE1LGW »

Het is niet het probleem waar we het gaan plaatsten deze info.
In geval van nood, gaan we een nieuwe web site beginnen.
Het probleem is om aan de juiste gegevens te komen, in een eerder topic heb ik als eens een poging gedaan om de juiste gegevens te verkrijgen, van het repeater park van nederland.
Maar tot op heden is dit erg moeilijk om de juiste gegevens te vinden en te verkrijgen.
Er zijn wel sites waar de info staat maar deze zijn ook niet compleet of onjuist.
Ook op de Veron site staat een lijst, die niet geheel corect is.

Bij AT is een lijst binnen te halen van alle uitgeven licenties voor de repeaters, maar dit wil niet zegen dat deze ook daadwerkelijk actief zijn.
Hier staan helaas ook de gebruikte sub tonen niet in vermeld.
Er zijn ook afwijkingen te vinden in de landelijk verdeling.
BV PI3TWE wijkt hier al weer van af met een 67 hz toon.
Ook het juist gebruik van de tonen van enkele repeaters wijkt af. tov van andere repeaters.
PI3RAZ schakeld de audio niet door bij een onjuiste ctcss toon.
Erg verwarend als je de repeater wel hoort schakelen, maar geen respons krijgt.

Het lijkt een beetje op wild groei, in repeater land.
Jammer we willen hier natuurlijk allemaal gebruik van kunnen maken.
Maar dan moeten we wel de juiste gegevens bekent zijn.

MVG PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#15 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 15 okt 2013, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie