Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#16 Bericht door PE1LGW »

PA3CH schreef:Wat mij weer opvalt is dat de repeater PI2NOS nog steeds op de diverse lijsten vermeld staat terwijl deze al weken geleden definitief QRT gegaan is.
Maar ook nog steeds onjuiste info over de repeater die in Zoetermeer staat :x

Ik zal kort en bondig de actuele situatie geven m.b.t. de phone repeaters in mijn regio.
PI2HGL is actief.
PI3HGL is niet meer actief.
PI6HGL is niet actief wegens onderhoudswerkzaamheden.
PI2DFT is onregelmatig in de lucht; verkeerd nog in testfase.
PI3RAZ is actief.

Dan is er nog een bemande repeater in Delft met een -7.6 shift.

Voor alle bovengenoemde repeaters geldt dat een draaggolf voldoende is om de repeater te openen, een toon -welke dan ook- is geheel niet nodig om gebruik te maken van de repeater :P

Op onderstaande websites is meer en uitgebreidere info te vinden, maar zelfs deze sites blijken niet actueel en/of bijgehouden te zijn :twisted:

http://www.repeaters.nl

http://www.omzetterdelft.nl

http://www.pi2dft.nl

http://www.pi4raz.nl

http://www.pd4th.nl

http://www.borrelronde.nl

Helaas moet ik je tegen spreken PI3RAZ heeft wel degelijkeen toon 88.5 nodig.
Alleen bij een draaggolf wordt de zender wel ingeschakeld maar zonder audio, Gechecked zomer 2010 was aldaar aan wezig.
Deze is in het voorjaar van 2010 gewijzigd, voorheen inderdaad zonder 88.5 te gebruiken.

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#17 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 15 okt 2013, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#18 Bericht door PA0ETE »

De lijst van AT wordt doorgaans 2maal per jaar opnieuw gepubliceerd. Dat is een betrouwbare lijst, officieel en het is dus goed dat die er is. Voordeel van een lijst als radiorepeater.info was dat die ook de informatie als CTCSS-toontjes e.d. vermeldde. Ik heb aan de andere kant echter diverse malen geprobeerd om met Jacob in contact te komen om wijzigingen te laten aanbrengen in de door mij beheerde ATOFs (PI1DSA op 2 locaties en 4 frequentieparen, PI6TEN en PI7ETE), en daar werd vooral de laatste twee jaar in het geheel niet meer op gereageerd.

De lijst van AT is een goede lijst voor onbemande repeaters/bakens etc. Een aantal van die ATOFs wordt om uiteenlopende redenen niet gebruikt, en daarom is het inderdaad goed om daarnaast een meer actuele lijst te hebben. Daar zou in een ideaal geval bijv. in moeten staan welke repeaters operationeel zijn, en ook bijv. wat de status is van in aanbouw zijnde repeaters. Info over CTCSS-toontjes zijn daarbij toch ook wel schreeuwend belangrijk, en ik wil zelf ook wel graag weten of er EchoLink op de repeaters zit. Ook staan veel bemande repeaters niet in de lijst, en er zijn er daarvan toch ook een aantal die behoorlijk vaak in de lucht zijn. (Dat hoeft niet in strijd met de regels te zijn.) Het maken van zo'n lijst en bijhouden ervan is een geweldige opgave, en eigenlijk ook niet het werk dat één persoon zou moeten doen.

VERON heeft bij de DvdRA een lijst van D-STAR-repeaters en hot spots verspreid. Een mooi initiatief. De situatie op D-STAR verandert zo snel dat die lijst inmiddels redelijk verouderd is. Momenteel staan de lijsten met D-STAR-relais en hot spots op de twee onderstaande links. Daarop staan ook vrijwel alle bemande D-STAR-relais en hot spots (gewoonlijk aangeduid met 'niet 24/7'). Die lijsten worden vanwege de vele veranderingen (meest toevoegingen) die sinds ongeveer 1,5 jaar plaatsvinden zo goed als dagelijks geactualiseerd.

http://www.joppe.net/D%2Dstar/repeaters.pdf

http://www.joppe.net/D%2Dstar/hotspots.pdf

Waarschijnlijk veranderen de linkjes binnenkort. De lijsten worden dan onderdeel van de site van de DWGN www.dwgn.net
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA3FNR
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:35
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#19 Bericht door PA3FNR »

Men kan op: http://repeaters.hamstart.net ook zelf repeaters toevoegen en wijzigen, (beetje a la Wiki) zo wordt de lijst vanzelf actueler.

De info die in dit draadje is geschreven had iedereen inmiddels al zelf kunnen verwerken, dan was de lijst al meteen een stuk actueler. :wink:

Let er wel op dat je absoluut zeker bent van de informatie die je toevoegd/wijzigt.....

73's

PA3JT
Berichten: 271
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:19
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#20 Bericht door PA3JT »

PA3CH schreef:Wat mij weer opvalt is dat de repeater PI2NOS nog steeds op de diverse lijsten vermeld staat terwijl deze al weken geleden definitief QRT gegaan is.
:( :?: :( :?: :( :?:
communiceren is heel wat anders dan het tot stand brengen van een verbinding.

FT-897D | FT-225RD | FT-7800 | FT-817 met TR1300 23cm Transverter| diverse Motorola MX | SE-550 UHF | Alinco DJ-G7E

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#21 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 15 okt 2013, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#22 Bericht door PE1LGW »

PA3FNR schreef:Men kan op: http://repeaters.hamstart.net ook zelf repeaters toevoegen en wijzigen, (beetje a la Wiki) zo wordt de lijst vanzelf actueler.

De info die in dit draadje is geschreven had iedereen inmiddels al zelf kunnen verwerken, dan was de lijst al meteen een stuk actueler. :wink:

Let er wel op dat je absoluut zeker bent van de informatie die je toevoegd/wijzigt.....

73's
Mooie list en zeker de meest uitgebreide lijst tot nu toe.
klasse

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#23 Bericht door PA0ETE »

Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#24 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 15 okt 2013, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#25 Bericht door elsinga »

Is het dan niet handig om in dit forum een actuele lijst bij te houden? In een sticky ergens?
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#26 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 15 okt 2013, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#27 Bericht door PA0ETE »

PA3CH schreef:Ja John, ook weer zo'n lijst die bepaald niet actueel is :(
En daarover is inmiddels voldoende gezegd en geschreven. Ook in dit veelgeraadpleegde forum.
Voor D-STAR is die lijst heel goed hoor, beter dan alles wat ik gezien heb, op joppe.net na. Als ze nou ook nog even het woord "reflector's" in "hot spots" veranderen :-)

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#28 Bericht door PA2RUS »

Ook hier een overzicht, is dit nog actueel? Zo niet dan de beheerder even mailen.

Martin PA2RUS

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#29 Bericht door PA0ETE »

D-STAR ontbreekt geheel (er zijn meer D-STAR-relais en hot spots op 2m en 70 cm dan er FM-relais zijn :-) ) Het FM-relais van IJmuiden dat al een jaar een ATOF heeft staat er ook niet in. Ik weet echter niet of dat relais op dit moment nog actief is. PI3DSA/PI1DSA moet er nog wel bij natuurlijk, maar die is pas vanaf april 2011 in de lucht :-)

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#30 Bericht door PD0MV »

repeater sites waar ze op staan zijn wel te vinden, maar wat andere ook zeggen sommige wijken zodanig af, dat het verwarrende informatie bevat tegen over de lijst die wel 90 tot 95% up to date is, Het bijhouden van zoiets is ook best een werk, dan zou je is moeten vragen bij AT of je een lijst kan krijgen die zo goed als up to date is.
Maar dat vergt wel enige samen werking, en we moeten op 1 lijn zitten :wink: , zodat dingen niet zo gemakkelijk door elkaar heen kunnen lopen.

ik weet dat er vele sites zijn die dit soort informatie verschaffen, maar mocht ik iets tegen komen wat nuttig kan zijn dan zal ik een link plaatsen op het forum.


73 de PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Plaats reactie