Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#31 Bericht door pa3kc »

on5rz schreef:dit is de cache van 10 juli jongstleden en spreekt voor zich denk ik ..

Geachte lezer,

Helaas is het voortbestaan van Radiorepeater.info onzeker geworden. Er zijn geen sponsoren bereid om een financiële bijdrage te leveren voor de onkosten van het laten bestaan van de pagina. Maar dit is niet de belangrkijkste reden voor onzekerheid. Ondanks herhaaldelijk verzoek om repeatergegevens bij Agentschap-Telecom is er nooit reactie ontvangen. Aangezien Agentschap-Telecom de instantie is in Nederland die de officiële repeatergegevens beheert, is het zeer lastig om correcte informatie te vinden wanneer er geen informatie verstrekt wordt. Het beheren van de pagina met de inhoud is tijdrovend en geschied in de schaarse vrije uren. Het doel is om zo goed en compleet mogelijk informatie aan te bieden, maar het wordt steeds lastiger om de gewenste kwaliteit te leveren. Alles bij elkaar opgeteld bestaat de kans dat deze pagina op den duur zal komen te vervallen. Wanneer dit het geval is, zal het uiteraard worden gemeld en aan een mogelijke opvolger overgedragen worden. Het is zonde als deze informatie verloren gaat. Totdat er een definitief besluit is, zal de pagina nog actief blijven.

Jacob; PE2CJ
Ik zie deze topic zojuist voor het eerst...

Ik heb Jacob toen aangeboden de boel over te nemen van hem. Site+db+domein. Maar Hij kon het onmogelijk overdragen i.v.m. bron code die onder licentie was/staat. Beetje jammer want zo kon hij het dus nooit overdragen.

Dit was lange tijd mijn favoriete online repeater db voor Nederland en België. Erg jammer dat ie er niet meer is.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#32 Bericht door pa5cal »

Pardon, maar dat is wat onzin. Gooi dan die broncode gewoon weg en laat de data bestaan (exporteer naar een CVS als het moet) en bouw er iets nieuws omheen. Het is namelijk wel een gemis ja!

-P

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#33 Bericht door PA0ETE »

AT kan deze info simpelweg niet geven. Repeaters zijn bijvoorbeeld vrij in de keuze van extra zaken als CTCSS, die er in zo'n lijst beslist bij moeten staan.

AT publiceert op hun website tweemaal per jaar wel een excel-bestand met de actueel uitgegeven ATOFs. Dat zegt echter niet veel als je bedenkt dat een flink deel van de nieuwbakken ATOF-houders er helemaal niet in slaagt het relais in de lucht te krijgen.

Dat hij moeite had met de site bijhouden blijkt dat ik wel eens een keer of drie gehamerd heb om een bepaalde wijziging door te geven, en het vervolgens dus maar opgegeven heb. Dat was volgens mij wel in het laatste jaar van de site, maar de repeaters die ik beheer hebben vaak met verouderde gegevens in de lijst gestaan.

De meest recente lijst (van februari) met alle ATOFs in Nederland op de site van AT:

http://www.agentschaptelecom.nl/binarie ... 2-2011.xls

Gebruikersavatar
pa3agz
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:27

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#34 Bericht door pa3agz »

Vond het ook jammer dat Jacob ermee ophield, maar begrijp zijn standpunt wel.
Het kost nl heel veel vrije tijd, geld en moeite.

Jammer ook dat Jacob niet de data beschikbaar stelt - in CSV vorm - zoals Pascal voorstelde, zodat anderen een minder kostbare oplossing konden bouwen en zo de amateur gemeenschap verder van dienst konden zijn.

Tja en op het AT , kan je zeker niet rekenen. Het bekende privacy verhaal duikt dan weer op.

Vind het ook jammer dat de verenigingen, middels het DQB, hier niet een actieve rol in spelen en zo hun leden in de kou laten staan.
DQB houdt nl de roepnamen bij van de leden van beide verenigingen. Zij kunnen net zo goed een repeater website bijhouden wat content betreft.

P.S. Misschien is er al een apps voor Android of Iphone , die dit soort zaken al kan bijhouden.
of een ideetje voor John, PE1PUP :lol: om dit centraal geregeld te krijgen.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#35 Bericht door elsinga »

Wellicht handig om te weten dat ik een algemene frequentielijst in Excel bijhoud voor scannerluisteraars, waar ook heel veel HAM frequenties instaan. Ik heb de boel nu opgesplitst per provincie, maar een extra export van alleen HAM frequenties is zo gemaakt. Ik heb dat bestand even aangehangen.

Als jullie dit handig vinden, dan wil ik deze lijst best wel actueel houden en eventueel op mijn eigen site aanbieden. Of in een ander formaat (XLS, CSV, als Excel het kan exporteren dan maakt het niet uit) aan iemand ter beschikking stellen.

Zowiezo de vraag: als iemand opmerkingen, aanvullingen of correcties heeft, laat het dan even weten. Dan pas ik het aan.
Bijlagen
HAM frequenties 110529.pdf
(28.71 KiB) 158 keer gedownload
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#36 Bericht door PA2EFR »

Eventueel maak je er een wiki-based site van, of maak je een reactieformulier waar mensen wijzigingen door kunnen geven. Dan zijn alle wijzigingen of voorstellen zichtbaar voor iedereen.
Overigens heb ik voor een lijst gratis webruimte te over. Als subdomein gratis en op IP-basis kost het je alleen een domeinnaam. ;)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#37 Bericht door PA0ETE »

pa3agz schreef:Vond het ook jammer dat Jacob ermee ophield, maar begrijp zijn standpunt wel.
Het kost nl heel veel vrije tijd, geld en moeite.

Jammer ook dat Jacob niet de data beschikbaar stelt - in CSV vorm - zoals Pascal voorstelde, zodat anderen een minder kostbare oplossing konden bouwen en zo de amateur gemeenschap verder van dienst konden zijn.

Tja en op het AT , kan je zeker niet rekenen. Het bekende privacy verhaal duikt dan weer op.

Vind het ook jammer dat de verenigingen, middels het DQB, hier niet een actieve rol in spelen en zo hun leden in de kou laten staan.
DQB houdt nl de roepnamen bij van de leden van beide verenigingen. Zij kunnen net zo goed een repeater website bijhouden wat content betreft.

P.S. Misschien is er al een apps voor Android of Iphone , die dit soort zaken al kan bijhouden.
of een ideetje voor John, PE1PUP :lol: om dit centraal geregeld te krijgen.
Voor repeaters, die immers geen privé-persoon betreffen geldt de privacy niet.

In de lijst van AT, die op het linkje bij mijn post hierboven te downloaden is, vind je alle informatie die in de ATOF staat. Call, functionaliteit van het relais, in en uitgangsfrequentie(s), van en tot wanneer geldig, en de exacte coördinaten tot op 15m nauwkeurig.

AT geeft geen gegevens over de manier van aanspreken van een relais, zoals bijvoorbeeld CTCSS. Omdat de beheerder hier vrij in is, staat deze informatie niet op de ATOF. AT heeft die info dus simpelweg niet.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#38 Bericht door PA0ETE »

Het actueel houden van zo'n lijst is veel arbeidsintensiever dan veel mensen zich voorstellen. Wijzigingen worden door de beheerders vaak niet aan de beheerders van lijsten doorgeven (ik deed dat zelf wel vaak maar niet altijd). Je zult dus mensen actief moeten benaderen of zelf de info, die zomaar ook weer kan veranderen, van websites af plukken. Verder ben je afhankelijk van tips.

Er zijn (alleen) in Nederland meer dan 608 ATOF's uitgegeven. Uiteraard zul je niet alle packet-nodes en bakens opnemen, maar alleen de 2m-repeaters zijn er volgens de lijst uit februari 34 en op 70 cm zijn dat er 75. Verder is er nog een aantal D-STAR-repeaters (1 op 2m en 19 op 70 cm) en D-STAR-hot spots (19 op 2m en 4 op 70 cm) die je mogelijk zou willen opnemen en daarnaast nog 9 FM-repeaters op 23 cm. Mogelijk wil je ook de ATV-relais opnemen. En misschien een handvol FM-transponders 70/23 die er volgens mij ook nog zijn.

Je zou verder kunnen overwegen om de belangrijkste bemande relais (dat zijn er best nog wat) ook op te nemen.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#39 Bericht door elsinga »

Klopt, zo'n lijst bijhouden is heel veel werk en zonder input van anderen red je dat niet. Ik ben zelf nog geen HAM en rij niet voeral in NL rond, dus zelf controleren gaat gewoon niet. Maar met een aantal vrijwilligers die tips geven en de relais in hun omgeving/provincie op regelmatige basis controleren (eens per maand even alle relais openen om te kijken of de CTCSS nog klopt bijvoorbeeld) moet je een heel eind komen.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PD0SDO
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 aug 2010, 13:34

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#40 Bericht door PD0SDO »

mensen,

kijk hier ook eens

http://www.pe1dgw.nl/dstar/index.php

Mvg Jan PD0SDO Drachten

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#41 Bericht door elsinga »

Da's ook een mooie en overzichtelijke lijst! Is deze actueel?

(ik moet eerlijkheidshalve vertellen dat mijn lijst niet 100% up to date is namelijk)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Tom
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2008, 12:45
Roepletters: PA3HDR
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#42 Bericht door Tom »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Relaiszender

Door elke relais beheerder met internet toegang zelf te updaten.

Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#43 Bericht door Lezer »

..
Laatst gewijzigd door Lezer op 02 jan 2012, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#44 Bericht door PA2OLD »

[quote="elsinga"]Wellicht handig om te weten dat ik een algemene frequentielijst in Excel bijhoud voor scannerluisteraars, waar... /quote]

Voeg eens de repeater Groesbeek toe, roepletters PE2GER en de uitgang frequentie is 145.775.
Website: http://pi3nym.pi6tv.net/index.php?optio ... Itemid=155
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

PD0VDE
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 okt 2010, 20:50

Re: Website radiorepeater.info op zwart - permanent offline?

#45 Bericht door PD0VDE »

Website/database ala wiki?
Die bestaat gewoon.

http://repeaters.hamstart.net/

Mocht er een fout in staan, kan deze gewoon aangepast worden. Ook de informatie is veel uitgebreider (indien ingevuld) dan op andere sites.
Je kunt zelf bepalen wat je met de selectie van de lijst wil doen, uitprinten, pdf, naar excel exporteren etc.

Veel succes ermee.

Stefan.

Plaats reactie