OVERLEVING REPEATERS IN NEDERLAND

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA0RPA
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2006, 23:37
Locatie: Bergen op Zoom

OVERLEVING REPEATERS IN NEDERLAND

#1 Bericht door PA0RPA »

Naar aanleiding van o.a. het artikel in Electron van Maart j.l. van Remco Welling in de rubriek "ongedempte trillingen" en de Beleidsnotitie van het HB in dezelfde Electron wil ik ALLE repeaterbouwers en -beheerders die deze oproep lezen oproepen om naar mij te reageren op de volgende stellingen:

1. Ik stel dat het in de lucht houden van repeaters in Nederland een van de kernpunten is waardoor we nog zendamateurs over hebben gehouden de laatste jaren.

2. Ik stel dat , gelezen de "verantwoording" in bovengenoemde Electron van het HB, dat het hoofdbestuur van de Veron zijn uiterste best moet doen dit verdelen van repeaterfrequenties en toestemmingen voor onbemand gebruik weer TERUG te krijgen bij de vereniging.

3. Ik stel dat , als dit niet lukt, er binnen een paar jaar ( bijna )geen repeater nog actief zal zijn.

4. Ik stel dat , gelezen de tekst in vernoemd artikel "van de HB tafel" dat het HB namens ALLE repeaterbeheerders en bouwers zijn uiterste best moet doen om de opgedrongen hoge "vergoeding" van EUR 140,- per "wijziging" ONGEDAAN te maken.

Wie is het ( al is het maar gedeeltelijk) met mij eens ?

Gaarne reacties !

Rob PA0RPA
Bye en 73's van Rob.

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

Re: OVERLEVING REPEATERS IN NEDERLAND

#2 Bericht door Theo Postma »

PA0RPA schreef:Naar aanleiding van o.a. het artikel in Electron van Maart j.l. van Remco Welling in de rubriek "ongedempte trillingen" en de Beleidsnotitie van het HB in dezelfde Electron wil ik ALLE repeaterbouwers en -beheerders die deze oproep lezen oproepen om naar mij te reageren op de volgende stellingen:

1. Ik stel dat het in de lucht houden van repeaters in Nederland een van de kernpunten is waardoor we nog zendamateurs over hebben gehouden de laatste jaren.

2. Ik stel dat , gelezen de "verantwoording" in bovengenoemde Electron van het HB, dat het hoofdbestuur van de Veron zijn uiterste best moet doen dit verdelen van repeaterfrequenties en toestemmingen voor onbemand gebruik weer TERUG te krijgen bij de vereniging.

3. Ik stel dat , als dit niet lukt, er binnen een paar jaar ( bijna )geen repeater nog actief zal zijn.

4. Ik stel dat , gelezen de tekst in vernoemd artikel "van de HB tafel" dat het HB namens ALLE repeaterbeheerders en bouwers zijn uiterste best moet doen om de opgedrongen hoge "vergoeding" van EUR 140,- per "wijziging" ONGEDAAN te maken.

Wie is het ( al is het maar gedeeltelijk) met mij eens ?

Gaarne reacties !

Rob PA0RPA
Dat het nu niet leuk meer is geworden, dat moge duidelijk zijn.
De repeater groep van afd ZOD, heeft de volgende vergunningen:
ATV 13 cm en 3 cm, elke wijziging kost dus geld. Expiriment is dus afgelopen.
Want je wijzigt nu niets meer wat je vergunning aangaat.
De twee meter en de 70 cm, waar we net de laatste hand aan gelegt hebben, is de grap ook af.
Dan nog de digi verbinding om weer info op de ATV repeater zichtbaar te maken, maakt dat we dus uitkomen op 5 vergunningen.
Nee leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.

Het kan ook niet uitblijven met dit beleid, geld, geld, dat is het enigste wat telt.

Ben het met je eens!
Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

pa3gju
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jan 2006, 20:44
Roepletters: PA3GJU
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

#3 Bericht door pa3gju »

Ik wou toch even een reactie geven over het gebruik van de repaiters.
wat er daar staat te gebeuren verwonderd mij niet, al zij het te betreuren dat het zo ver gekomen is.
Maar luister eens naar de repaiters, er is absoluut geen activiteit meer te bespeuren. Op weg van limburg naar zeeland zijn er met de repaiters ook verbindingen te maken, maar nu...niets meer.
7 jaar terug stond de repaiter van zuid limburg bijvoorbeeld roodgloeiend.
Nu hoor je er met moeite 1 enkele amateur op die in de woestijn aan het roepen is om een contact te maken. Bij wijze van spreken.
Voor mij persoonlijk ook niet leuk en vele andere, want repaiters waren en zijn toch zeer interessante verbindings mogelijkheden.
Al bij al wat PA0RPA daar zegt zou wel eens bewaarheid kunnen worden.
Dat bepaalde mensen geld in deze zaken zien, daar sta ik niet verwonderd van.

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#4 Bericht door Theo Postma »

Heb er nog even na gedacht :oops:
Weet het wel dat is dom :D
Maar eigelijk is het de aankondiging dat de amateurdienst dood is.
Het is niet meer zo als voor een jaar 30 geleden, toen stond iemand die een zender kon maken, en in bedrijf stellen gelijk aan, ja waar aan eigelijk?
God? Zo als de Paus nog vertelde bij het 75 jaar bestaan van zijn zenders?

Weet het niet, ben ook geen God, maar denk dat het een af lopende zaak is.
Zendamateur zijn is geen prestatie meer.
Je "doet" geen kunstje meer, de school "kid" , zo heet het nu, kan het ook.
Nee, of er moet een ramp in dit land komen, maar zend amateurs, ik zou er geen geld meer op in zetten.
Internet,handy, zijn sneller en veel gemakkelijker te kopen.
Voor zendamateur moet je moeite doen, phoe, dat heb ik nog nooit gedaan. Waar is mijn personelijke begelijder?
Hoe gaat dat? Krijg ik nu zweet druppels?

Ik cargeer nu even, maar is het nu anders?

Iedereen is van ovetuigt dat de zaak razend snel veranderd.
En het leuke is, er veranderd niets.
Men denkt dat dit zo is.
Ook nu zijn er nog maar een paar mensen die een zender zouden kunnen maken uit de afvalbak.

En, hoeveel mensen zouden een erp kunnen maken op 3 cm met een input van meer dan 100 watt?
Waarom ik dit me afvraag? Simpel, als je weet hoe dit op 3 werkt, dan kun je ook over de satelliet komen op de input.

En beelden bepalen de afloop van deze wereld.
Kan er ook niets aan doen.
Jammer vind ik het wel.

73'
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#5 Bericht door wbeekman »

Tja, moeten we dan naar een gekontroleerde repeaterbeheerders situatie gaan, met zoals b.v. in de US.

Dus eerst lid worden van een repeaterstichting, dan pas krijg je toegang op een van afstandbestuurde en gecontrolleerde repeater.

Is gelijk de uitdrukking " onbemand" ook van tafel geveegd.

Tja de E in VERON wordt langzamerhand behoorlijk op dood spoor gezet.
Moeten we toch een andere verenigingsnaam gaan verzinnen. :-)

Kunnen wij als zend-amateur ook geen gebruikmaken van POWER LIJNEN om te gaan zenden. En dat is nog gratis ook. Tijdens vossejagen(peilingen ) werken deze toch ook al als leuke zenddraden...
Maken we toch van een voor ons onbekend terrein een deugd.
En AT heeft geen recht van spreken meer en hoeft geen "machtigingsgelden" meer te innen om toezicht te gaan houden op deze nieuwe ontwikkeling.
Krijgen we de een Yeasu of Kenwood voor het stopkontakt.

Ik begreep toch dan wij onze "machtiging" hebben gekregen om te Experimenteren.

Zeker voer voor onze VERON Jurist.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Plaats reactie