Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
PA3FBO
Berichten: 289
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#121 Bericht door PA3FBO »

Mensen ergens op aanspreken... tuurlijk...ik kijk/lees af en toe nieuws en dan hebben "jongetjes" weer iemand dood gestoken.
Jong geleerd, oud gedaan, hoef je van de ouders ook niets goeds te verwachten in deze "moet toch kunnen" maatschappij waar het ieder voor zich is.
Wanneer je iemand wil aanspreken, succes, maar controleer vooraf even je nabestaanden verzekering.

PA1JER
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 okt 2018, 22:14
Roepletters: PA1JER

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#122 Bericht door PA1JER »

Gaat die test met stemherkenning op de NOS nou door?

Vanaf maandag worden je karaktiristieken van je stem (voiceprinting) opgeslagen als je bij het begin van een QSO de klinkers uit het alfabet noemt.
Uiteindelijk word dat deel van de toegang (voicekey).

Roy pd8rw
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#123 Bericht door Roy pd8rw »

Die test is al in uitvoering , database is al aardig gevuld. Toegangsregeling gaat de eerste van komende maand in

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2531
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#124 Bericht door PA3DJS »

Jaja, de eerste van de vierde maand.

Ik heb vandaag op NOS gezeten (zelfs nog om 21:35h). Ik was niet dronken, dus mijn AI based voiceprint moet representatief zijn voor een niet dronken DJS.

Roy pd8rw
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#125 Bericht door Roy pd8rw »

Misschien dat als de database goed vol is er nog gevraagd kan worden om idd met dubbele tong , zonder kunstgebit een abc’tje op te lezen 😊
En een baofeng op alarm te zetten

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#126 Bericht door TheoP »

En hoe gaan we dit regelen met de hams die nog nooit via de paal gewerkt hebben?
Buitenlanders eerst aap geluiden laten maken om toegang te verkrijgen? :mrgreen:

Theo

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3131
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#127 Bericht door elsinga »

De proef met dierengeluiden heeft dus een goed resultaat gehad? Mooi! :mrgreen:
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA1JER
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 okt 2018, 22:14
Roepletters: PA1JER

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#128 Bericht door PA1JER »

Uiteraard zijn dierengeluiden blacklisted.

Dus maandag allemaal even a e i o u zeggen, liefst zonder brom of zoemtonen erbij.

pe1cmo
Berichten: 2087
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#129 Bericht door pe1cmo »

dus de 1750 Hz toon wordt nu vervangen door aap geluiden. Maakt het nog uit of je een gorilla of oerang oetang na doet ?? :mrgreen:

Het is goed dat men hier wat aan doet. Ook op de QO100 zag ik laatst zo'n aap, maar dan in FT8, allerlei leuke calls verzinnen, echter hij was zijn locator JO22 vergeten.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2531
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#130 Bericht door PA3DJS »

Ik ben voorbereid! Getest met onder andere PE4WJ.

Ik kan inmiddels op 40 m uitkomen voor als mijn stem niet door het AI based voiceprintalgoritme komt. Ik zal er in ieder geval op letten om consequent juist wel of geen chocolade te eten tijdens QSO's op NOS. Ik neig naar geen chocolade omdat dat duurder gaat worden. Dus vandaag nog een paar QSO's maken zonder chocolade in mijn mond.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#131 Bericht door PA4WK »

Zoe je met zo'n voicekey niet in conflict komen met de privacy wetgeving?
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3131
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#132 Bericht door elsinga »

Goede vraag! Het lijkt er op dat ze er een op de persoon herleidbaar gegeven van maken, dus ja, het Hobbyscoop team moet zich als verwerker aanmelden. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#133 Bericht door TheoP »

Ja das dan een leuke spagaat! :D
We willen de oerwoud geluiden weg hebben, maar owwee als we iets vinden die dit mogelijk maken.
Ik zou just willen, zet de naam van dit gespuis in neonletters boven op een gebouw en in reclame spotjes op TV.
En dan een tekst erbij kijk zo ziet de verloedering van Nederland er uit.
Het begint hier met deze mensen, zij zorgen er voor dat de specie oplost en dat het verband uit een muur verdwijnt.
Niets meer met rechten, die heb je verspeelt met je oerwoud geluiden.

Theo

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2531
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#134 Bericht door PA3DJS »

TheoP schreef: 29 mar 2024, 07:59 En hoe gaan we dit regelen met de hams die nog nooit via de paal gewerkt hebben?
Buitenlanders eerst aap geluiden laten maken om toegang te verkrijgen? :mrgreen:

Theo
Dan is er menselijke interventie nodig. Wellicht krijg je het voordeel van de twijfel. Bij je eerste doorgangen bepaalt het algoritme je voiceprint. Maak je er een zooitje van, dan komt je voiceprint op de blacklist. Een beetje vergelijkbaar met nieuwe mensen op een forum.

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#135 Bericht door PA1AIS »

Krijg je nog extra privilege punten als je op dit forum zit?
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Plaats reactie