Eindhoven

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1168
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Eindhoven

#1 Bericht door pa3dsc »

Wat is de status van de 2 meter repeater in Eindhoven?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Repeater

#2 Bericht door PE2AAB »

Die is uit de lucht.

Er staat ergens een reserve repeater maar die kan ik meestal niet of nauwelijks aan met mijn porto. Dus ben de komende maanden weinig actief. Omdat ik pas verhuisd ben heb ik verder geen antenne mogelijkheden helaas.

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#3 Bericht door PH7W »

Vandaag heb ik het volgende van René PE1MYS begrepen:

Vanwege renovatie van de toren op de Philips Campus is de repeater uit de lucht. Er staat een tijdelijke repeater opgesteld; de plaats zou Helmond moeten zijn (vanuit Eersel is hij overigens ook nauwelijks te werken). Misschien komt er een tijdelijke repeater op een ander gebouw op de Philips Campus te staan.

Het is in ieder geval de bedoeling dat de repeater weer terug komt in de toren. Momenteel wordt er onderhoud gepleegd aan de repeater (die al zo'n 25 jaar dienst doet). Als de repeater terug komt in de toren zou er in ieder geval sprake zijn van een andere coaxkabel naar de antenne. Deze coaxkabel is al een aantal jaren aanwezig in het gebouw en is gebruikt voor de HF-experimenten vanaf het natlab destijds. Deze bekabeling is, laten we zeggen, wat hoger van kwaliteit dan de oude bekabeling. En dan hebben we het dus niet over H2000 ofzo. :D

Dit is wat ik heb opgevangen.
Jorg | PH7W

Gebruikersavatar
PA0KLS
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 apr 2005, 21:26
Roepletters: PA0KLS
Locatie: Valkenswaard

#4 Bericht door PA0KLS »

Het gebouw WY van het Nat.Lab., waar de repeater stond, gaat op de schop. Dat wil zeggen dat alle binnenmuren er uit gaan, wellicht ook de buitenmuren. Alleen het betonnen skelet blijft dan staan en dat wordt dan weer opnieuw ingericht. De repeater kan er dus even niet staan.

Momenteel staat en ligt het ding bij mij en het eerste dat moet gebeuren is afstoffen. Dan ga ik foto's maken, want een en ander is erg curieus.

Het is nog de vraag of het nodig is elektronisch onderhoud te plegen, we zullen wel zien hoe hij zich gedraagt. Wellicht plaats ik hem tijdelijk thuis, zodat we kunnen zien hoet het met hem gaat.

Er is een nieuwe plaats gevonden, waar hij lang voordat het gebouw weer in gebruik wordt genomen, zou kunnen staan. Daarbij worden de kabels wat korter, maar er kan tevens een betere kabel gebruikt gaan worden, die al in de toren ligt. Daardoor kan het vermogen iets toenemen en de ontvanger iets gevoeliger worden. Hoe precies en wanneer is nog onbekend.

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#5 Bericht door angelo »

Is de 2m repeater weer in de lucht? Ik krijg hem 80km verderop mobiel open (nadat ik een oproep hoorde van Eduard de PE1IYD).
No good deed goes unpunished.

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#6 Bericht door Yannick PE2YSB »

ik heb het gisteren nog even geprobeerd, maar mij lukte het niet, of wil dat ding van die leuke toontjes hebben?
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#7 Bericht door Theo Postma »

Welke frequentie heeft de repeater?
Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#8 Bericht door angelo »

145.700, geen tcs
No good deed goes unpunished.

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#9 Bericht door PA3FAT »

Hoor ook iets op .700 in Valkenswaard, maar het signaal is niet erg hard. Dus hij staat niet in het zuiden van Eindhoven op de high tech campus (of er is iets defect in de eindtrap !)

Zal dadelijk als ik naar Eindhoven ga wel eens kijken wat het doet in Eindhoven zelf.

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#10 Bericht door angelo »

ik had hem afgelopen dagen S9+40db... nu is het S0R1...
No good deed goes unpunished.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Eindhoven

#11 Bericht door PE2AAB »

pa3dsc schreef:Wat is de status van de 2 meter repeater in Eindhoven?
De 2 meter repeater van Eindhoven, PI3EHV staat momenteel in de 'testbank' bij PA0KLS in de shack.
Hier in Valkenswaard prima te werken dus.

De werkzaamheden op het Natblab vorderen ook gestaag dus zou het zomaar eens kunnen dat hij binnenkort terug kan worden geplaatst.

Klaas heeft beloofd, nog wat foto's te maken. Misschien kan hij deze ook op dit forum plaatsen?

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#12 Bericht door PH7W »

In Eersel ook S9+, maar ja...wat wil je op zo'n afstand. :wink:
Jorg | PH7W

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#13 Bericht door PA3FAT »

Nog nieuws over de status van het 2m relais Eindhoven? Hoor laatste weken het ook in Valkenswaard niet meer.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

#14 Bericht door PE2AAB »

pa3fat schreef:Nog nieuws over de status van het 2m relais Eindhoven? Hoor laatste weken het ook in Valkenswaard niet meer.
Ja!

De 2M repeater staat expirimenteel opgesteld in Eindhoven Noord en werkt tegenwoordig met een CTCSS toon van 71.9 kHz.

Op korte termijn zal deze weer worden teruggeplaatst op de oude lokatie.

De repeater is onder handen genomen door PE1HZG die de controller heeft hersteld. (In de oude versie liep deze de laatste tijd vaak vast)

Misschien kan PE1HZG nog wat details en/of foto's plaatsen?

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#15 Bericht door PA3FAT »

Heb de porto ingesteld op het toonslot, maar ik kan er niet over werken. Maar dat was te verwachten.

Jammer van het toonslot. Maakt al mijn andere apparatuur onbruikbaar om over het relais te werken.
Aangezien ook het 70cm een toonslot heeft zijn de opties nu wel erg dun.
Niet goed voor de aktiviteit ben ik bang.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Plaats reactie