Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
almenaar
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:37
Roepletters: pe9kkm

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#46 Bericht door almenaar »

Voor mij geldt:een hobby puur gebaseerd op het technische aspect,meer als 45 jaar.En als zendamateur 37 jaar.Ik zal ook nooit laten horen aan (vreemden) hoe nu een QSO klinkt op een van de zgn. praatpalen.Ik ben bang dat ik daarna niet meer voor vol word aangezien.
vriendelijke groet PE9KKM

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#47 Bericht door PA0VRA »

Ik vraag me af wat voor zin het heeft om deze posting op het forum te plaatsen. Op een enkel advies na, om dit aan te kaarten bij AT, zie ik niemand die hem daadwerkelijk helpt of kan helpen. Dit wordt dus weer meningen uiten waar hij niets aan heeft en modder gooien naar elkaar. Jammer.
73 Eddy PA0VRA

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5688
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#48 Bericht door PA0ETE »

Het heeft soms ook nut om de dingen te benoemen. Door de post kan ik er ook op wijzen dat er misschien ook onvrede achter het geklier dat plaatsvindt kan zitten. Wellicht is daar zelfs wel een mogelijkheid om mensen nader tot elkaar te brengen en op die manier iets aan de problemen te doen. AT heeft verder recent aangegeven dat waar het dit soort zaken tussen mensen met een amateurregistratie betreft, dat er in dat geval toch vooral een rol voor de amateurs zelf weggelegd is. Dit in tegenstelling tot verstoringen door niet geregistreerden, waar het eerder AT is die er optreedt (de oorspronkelijke post ging hier met name over mensen met een registratie).

Mij moet het verder nog van het hart dat er vaak door amateurs geroepen wordt dat PI2NOS maatschappelijk mislukt zou zijn of vergelijkbare bewoordingen, en dikwijls moet dan ook de stekker eruit getrokken worden volgens die visie. Vrijwel altijd komt daar achteraan dat de brenger van die kritiek nog niet dood op die repeater aangetroffen zou willen worden, en als je ernaar vraagt is op het zijn minst heel lang geleden dat iemand er ook daadwerkelijk naar geluisterd heeft, of iemand zegt zelfs eerlijk helemaal nooit naar repeaters te luisteren. In feite heeft zo iemand dus een heel sterke mening over iets waar hij geen recente kennis over heeft, en hij spreekt zich daarnaast met heel ingrijpende conclusies uit over een (deel van de) hobby die iemand anders wel weet te waarderen. Ik vraag me af hoe serieus je dat soort kritiek in zo'n geval moet nemen.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1821
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#49 Bericht door PA2RU »

PA0ETE schreef:Dan doet bij mij de vraag zich op of wij maatschappelijk amateurs zijn met een sociale hobby of zendamateurs met een technische hobby...?
Ik vind het een sociale en technische hobby , iets wat menig aso op NOS ontgaat helaas...

Mijn voorstel is dan ook om dit draadje te sluiten...
PA0ETE schreef:en als je ernaar vraagt is op het zijn minst heel lang geleden dat iemand er ook daadwerkelijk naar geluisterd heeft, of iemand zegt zelfs eerlijk helemaal nooit naar repeaters te luisteren. In feite heeft zo iemand dus een heel sterke mening over iets waar hij geen recente kennis over heeft, en hij spreekt zich daarnaast met heel ingrijpende conclusies uit over een (deel van de) hobby die iemand anders wel weet te waarderen. Ik vraag me af hoe serieus je dat soort kritiek in zo'n geval moet nemen.
Sorry , maar vind je de repeater zoals die nu ge/misbruikt word een lust om naar te luisteren?
Ik niet...toen deze in het bereik van Emmen kwam heb ik er eens kort geluisterd en was gelijk genezen , zo ook nadat 'ie weer werd ingeschakeld nadat deze een tijdje uit de lucht is geweest..

Ik vind dus dat je dergelijke kritiek wel serieus moet nemen , want zoals al geschreven hier zal ik net als PE9KKM een buitenstaander nooit laten horen hoe het er aan toe gaat op een repeater : ik zou me er zelfs voor dood schamen.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5688
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#50 Bericht door PA0ETE »

PA2RU schreef:Ik niet...toen deze in het bereik van Emmen kwam heb ik er eens kort geluisterd en was gelijk genezen , zo ook nadat 'ie weer werd ingeschakeld nadat deze een tijdje uit de lucht is geweest.
Dat uitschakelen was in oktober 2017. I rest my case...

En néé ik sluit de topic niet.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1821
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#51 Bericht door PA2RU »

PA0VRA schreef:Ik vraag me af wat voor zin het heeft om deze posting op het forum te plaatsen. Op een enkel advies na, om dit aan te kaarten bij AT, zie ik niemand die hem daadwerkelijk helpt of kan helpen. Dit wordt dus weer meningen uiten waar hij niets aan heeft en modder gooien naar elkaar. Jammer.
73 Eddy PA0VRA
Dat is wel een goeie Eddy..
Het gekke is dat deze draad is gestart door iemand die slechts 3 berichtjes (tot nu toe) met zijn account heeft geplaatst enkel en alleen over het gedrag van lieden uit de omgeving van Dordrecht...
Dat geeft wel te denken..blijkbaar iemand die er net zo ver denkt als ik maar denkt dat anoniem te moeten ventileren.
Daarom had ik ook het voorstel gedaan om dit draadje te sluiten , iets wat ETE niet van plan is..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
johnp
Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 nov 2008, 14:52

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#52 Bericht door johnp »

Ik wil eigenlijk voorstellen dat we weer on-topic gaan. Ik begin de meta-discussie, het bashen en ga zo maar door een beetje moe te worden.

Als je deze discussie niet nuttig vindt, dan is er een heel eenvoudige en voor de hand liggende optie: lees gewoon niet mee.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1821
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#53 Bericht door PA2RU »

johnp schreef:Ik wil eigenlijk voorstellen dat we weer on-topic gaan. Ik begin de meta-discussie, het bashen en ga zo maar door een beetje moe te worden.

Als je deze discussie niet nuttig vindt, dan is er een heel eenvoudige en voor de hand liggende optie: lees gewoon niet mee.
Had je een PB willen sturen , ware het niet dat je die optie in je profiel hebt uitgeschakeld.
Ik bash hier niemand , maar vind het wel vreemd dat iemand met slechts 3 post op zijn naam een discussie begint en dat mijn mening over de hele zaak je niet aan staat : je goed recht.
Je had je ongenoegen over mij ook per pb kunnen uiten , maar klaarblijkelijk vind je dat nodig om het publiekelijk te doen en daarin ben je niet de eerste...

... -.-
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
johnp
Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 nov 2008, 14:52

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#54 Bericht door johnp »

OK, dit is een officiële waarschuwing René. Nog één keer off-topic, en je hebt een ban te pakken.

Ik ben alleen per mail te bereiken: x@xdv.me

Dordrecht01
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2018, 19:33
Roepletters: PA3XXX

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#55 Bericht door Dordrecht01 »

johnp schreef:Alsnog de roepnamen verwijderd uit de eerste post van dit topic.

De geluidsfragmenten op de kaartwebsite van PI2NOS blijven als ik goed ben ingelicht 7 of 8 dagen beluisterbaar. Daarna voldoet de vermelding van de calls niet meer aan de forumregels.
Het audio is gedurende wekenlang na de uitzending nog te beluisteren John. Ik kan het nu nog terughooren

Dordrecht01
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2018, 19:33
Roepletters: PA3XXX

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#56 Bericht door Dordrecht01 »

PA2RU schreef:
PA0VRA schreef:Ik vraag me af wat voor zin het heeft om deze posting op het forum te plaatsen. Op een enkel advies na, om dit aan te kaarten bij AT, zie ik niemand die hem daadwerkelijk helpt of kan helpen. Dit wordt dus weer meningen uiten waar hij niets aan heeft en modder gooien naar elkaar. Jammer.
73 Eddy PA0VRA
Dat is wel een goeie Eddy..
Het gekke is dat deze draad is gestart door iemand die slechts 3 berichtjes (tot nu toe) met zijn account heeft geplaatst enkel en alleen over het gedrag van lieden uit de omgeving van Dordrecht...
Dat geeft wel te denken..blijkbaar iemand die er net zo ver denkt als ik maar denkt dat anoniem te moeten ventileren.
Daarom had ik ook het voorstel gedaan om dit draadje te sluiten , iets wat ETE niet van plan is..
Ik ga mijn naam niet zeggen hier want je moet eens weten hoe ze daarmee omgaan hier in Dordrecht. Waarom denk je dat niemand iets duidelijk durft te zeggen.

73

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5688
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#57 Bericht door PA0ETE »

De laatste keer dat ik het geprobeerd heb was dat nog 7 dagen. Dat is inderdaad als een poosje geleden (nog voordat de boel was afgesloten voor niet geregistreerden).

Ik vind het wel beter dat de roepnamen er (nu) niet meer op staan, dit ook vanwege het forumbeleid.

Janbrom
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2018, 19:19

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#58 Bericht door Janbrom »

RuudV schreef:
johnp schreef:Alsnog de roepnamen verwijderd uit de eerste post van dit topic.
Die zag ik al aankomen en had uit voorzorg al een copy/paste gemaakt van de originele posting.
mooi sla je het ook op een usb stick. dalijk crast je pc en dan ben je het kwijt. lekker belangrijk

Gebruikersavatar
PA1RLM
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 mar 2009, 13:29

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#59 Bericht door PA1RLM »

PA2RU schreef:PI2NOS is maatschappelijk gezien een mislukt experiment...
Maak je daar toch gewoon een QSO over PI2NOS zonder problemen. Zie je wel dat het kan?
Zo erg mislukt is dit experiment dan blijkbaar toch niet..

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1821
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#60 Bericht door PA2RU »

PA1RLM schreef:
PA2RU schreef:PI2NOS is maatschappelijk gezien een mislukt experiment...
Maak je daar toch gewoon een QSO over PI2NOS zonder problemen. Zie je wel dat het kan?
Zo erg mislukt is dit experiment dan blijkbaar toch niet..
Had me voorgenomen niet meer te posten in deze draad , maar inderdaad : heb er kort een qso gehad.
Maar daarna was het gelijk weer bal op de praatpaal..
73 René PA2RU

Gesloten