Exacte locaties repeaters gezocht (voor Tomtom)

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#16 Bericht door wbeekman »

Zeker bedankt voor de ZIP file met alle informatie.

Als ik ergens rijd met de auto wil ik alleen weten welke repeater er in de buurt is met alle RX/TX gegevens.
Exacte locatie is niet relevant als je in de auto rijdt.

Als nog bedankt @Elsinga.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

#17 Bericht door pd1rh »

Precies.
Met die reden had ik het bestand ook samengesteld voor de Garmin gps dat Elsinga daarna geschikt heeft gemaakt voor Tomtom.

Update: door een foutje in mijn bestand mist de UHF repeater van Assen.
Heb de 'oude' file reeds vervangen door een goede.

Update2: extra landen toegevoegd en dubbelen er uit gehaald. Bestand bevat nu 3294 repeaters in Europa. Ook een TomTom versie gemaakt.
Bijlagen
Repeater_POI.rar
Repeater overzicht voor Garmin en TomTom
(237.93 KiB) 278 keer gedownload
Laatst gewijzigd door pd1rh op 25 aug 2008, 17:03, 4 keer totaal gewijzigd.
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

PE1NVY
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2008, 23:22

#18 Bericht door PE1NVY »

Allereerst bedankt voor al het werk wat gedaan is en voor het plaatsen hier. Een paar opmerkingen over het geheel:
1. de aangeven lokatie wijkt (soms) behoorlijk af van de werkelijke lokatie -> ik vind dat niet zo erg, het gaat er maar om dat je weet welke repeater in de buurt is (ps de repeater van Leuven staat nu bij Lekkerkerk en dat scheelt dan toch weer wel veel).
2. Er zat geen icoontje bij en dus kreeg ik een standaard vierkant rood blokje (had ik al in gebruik voor flitspalen) -> even ge-googled, truc is maak een bmp van max 16x16 pixels en geef die dezelde naam als het ov2 bestand, zet hem in dezelde directory en voila je hebt een eigen icoontje. via http://www.speedyshare.com/956839347.html kun je icoontje downloaden wat ik even snel gemaakt heb.
3. Als 2 repeaters op 1 lokatie staan (bv PI3BRD en PI2BRD), laat hij alleen de info zien van degene die als eerste in het exelbestand staat (in dit geval PI3BRD). Dat vind ik wel jammer, maar ik weet geen echte oplossing. Misschien expres een iets afwijkende coördinaat voor 1 van de 2 repeaters? De informatie van beide repeaters combineren? Of weet iemand anders een beter oplossing?

Best 73 de Ted

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

#19 Bericht door pd1rh »

Dag Ted.

Even een snelle reactie:

1. De coords komen rechtstreeks van de duitse website. Je hebt dus een fout in de duitse lijst gevonden. Misschien is de fout aan te melden daar? Kunnen ze het aanpassen. Nu geeft de export:
Call;QRG;Input;Locator;Info;Breite;Länge;CTCSS;Mode/Node;Entfernung zu jo33ga
ON0RCL;430,1875;431,7875;JO21IV;Leuven;51°53'N;04°42'E;;;176.17km

Klopt niet dus.

2. Bedankt voor het icoontje. Andere gebruikers kunnen hier hun voordeel mee doen.

3. Expres een afwijkend coordinaat gebruiken is onhandig omdat dit in het bronbestand (duitse website) OOK niet zo is. Als de lijst opnieuw moet worden gemaakt, is de fout terug en moet je WEER alle aanpassingen bij jezelf doorvoeren. Op mijn Garmin trouwens wordt alle info getoond, maar daar heb jij nu even niets aan :wink:

73 de Reijndert.

ps.: icoontje zet ik even hier neer. Staat het tenminste op het forum. Ga op icoontje staan, "opslaan als" en klaar.
Bijlagen
Icoontje
Icoontje
Repeaters-tt.bmp (822 Bytes) 6173 keer bekeken
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

PE1NVY
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2008, 23:22

#20 Bericht door PE1NVY »

Reijndert bedankt voor je snelle reactie. Het wegvallen van de informatie is misschien een beperking van TomTom.
Ik denk er nog even over na, zeker omdat het maken van POI's voor mij nieuw is.
73 de Ted

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

#21 Bericht door pd1rh »

Hier nog een leuke site om met POI bestanden te spelen.
Mijn CSV bestanden kun je hier ook eventueel omzetten.
http://garmin.gps-data-team.com/poi_manager.php

73!
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

#22 Bericht door PE2AAB »

'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
pd5cw
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 okt 2008, 22:58
Roepletters: pd5cw
Locatie: Roermond
Contacteer:

tomtom

#23 Bericht door pd5cw »

Hallo

Ik mis PI6BOZ
en ook PI2BOZ hoord CTCSS 88.5

pi6boz zent op de zelfde locatie als pi2boz en ontvangst is op de zelfde locaties op pi3boz

waar kan ik het Tom tom bestand vinden ?
leuk voor onderweg


Laters Jeroen PD5CW Oud-Gastel
DIG #6094 - CTC #1821 - AGCW #3421 - Barlhs #408 - SKCC #5030 - Mdxc #285 - SRT #289
FT1000MP Mark-v Field - FT736R - FT60R - FT897 - Bencher BY1 - MD100

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Re: Exacte locaties repeaters gezocht (voor Tomtom)

#24 Bericht door wbeekman »

Ben eigenlijk wel benieuwd wie er nu deze info op zijn TomTom heeft staan ?
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
pd5cw
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 okt 2008, 22:58
Roepletters: pd5cw
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Exacte locaties repeaters gezocht (voor Tomtom)

#25 Bericht door pd5cw »

wbeekman schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd wie er nu deze info op zijn TomTom heeft staan ?

Denk nog niemand
of is het toch al uit gegeven ?

Laters Jeroen PD5CW
DIG #6094 - CTC #1821 - AGCW #3421 - Barlhs #408 - SKCC #5030 - Mdxc #285 - SRT #289
FT1000MP Mark-v Field - FT736R - FT60R - FT897 - Bencher BY1 - MD100

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

Re: Exacte locaties repeaters gezocht (voor Tomtom)

#26 Bericht door pd1rh »

Waarom niemand?
De doelgroep is misschien wat klein, maar ik heb 't gewoon als POI in mijn tt staan. En in de garmin handgps. Why not? Zit niet in de weg en je hebt een complete lijst bij je met alle in-/uitgangsfreq plus ctcss tonen.
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3361
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Exacte locaties repeaters gezocht (voor Tomtom)

#27 Bericht door Juul - PE0GJG »

pe1hzg schreef:
Omdat ik bezig ben met een poi voor tomtom (en kml voor google earth), zoek ik nog de EXACTE locaties van enkele repeaters. Dus coordinaten of adressen van de opstelpunten. Dus GEEN qth locators. Deze zijn niet nauwkeurig genoeg.
Hou er rekening mee dat niet alle beheerders er happig op zijn dat de exacte locatie bekend is. Er zijn in het verleden mensen geweest die, bij problemen met de repeater, contact opnamen met het bedrijf waar dat ding toevallig stond. Als beheerder heb je dan een groot probleem omdat er op die manier aandacht voor de repeater komt op plaatsen waar dat politiek niet altijd even handig is: al heb je toestemming, het is altijd beter te voorkomen dat het ding in opspraak komt.

Reken er dus op dat niet iedereen met je initiatief meewerkt, en dat ze daar mischien hele goede redenen voor hebben. Opstelplaatsen zijn *erg schaars*

Kun je me eens uitleggen waarom het voor gebruikers belangrijk is om op 100 meter
nauwkeurig te weten waar de paal staat?

Geert Jan

Ja, die vraag komt bij mij ook op. "waarom wil je precies weten waar een repeater staat". Het is veel meer van belang denk ik of je hem/haar kunt aanspreken lijkt mij...............
groet,

Juul - PE0GJG ( met Garmin 750 nuvi zonder repeaters )

Gebruikersavatar
pa3ayw
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 feb 2009, 23:00
Locatie: JO22QE

Re: Exacte locaties repeaters gezocht (voor Tomtom)

#28 Bericht door pa3ayw »

Is er recenter materiaal dan in deze draad eerder aangegeven?
Het laatst hierboven genoemde bestandje van de darc (5 september 2008..) met NL repeaters bevat overigens komma's in de frequentieaanduiding en daar breekt het conversieprogramma de zaak af. Je ziet daardoor op de kaart van TomTom alleen de frequentie in MHz, maar niets achter de komma..:-(

PD3MWB
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:01
Roepletters: PD3MWB
Locatie: Mariënberg

Re: Exacte locaties repeaters gezocht (voor Tomtom)

#29 Bericht door PD3MWB »

Juul schreef:
pe1hzg schreef:
Omdat ik bezig ben met een poi voor tomtom (en kml voor google earth), zoek ik nog de EXACTE locaties van enkele repeaters. Dus coordinaten of adressen van de opstelpunten. Dus GEEN qth locators. Deze zijn niet nauwkeurig genoeg.
Hou er rekening mee dat niet alle beheerders er happig op zijn dat de exacte locatie bekend is. Er zijn in het verleden mensen geweest die, bij problemen met de repeater, contact opnamen met het bedrijf waar dat ding toevallig stond. Als beheerder heb je dan een groot probleem omdat er op die manier aandacht voor de repeater komt op plaatsen waar dat politiek niet altijd even handig is: al heb je toestemming, het is altijd beter te voorkomen dat het ding in opspraak komt.

Reken er dus op dat niet iedereen met je initiatief meewerkt, en dat ze daar mischien hele goede redenen voor hebben. Opstelplaatsen zijn *erg schaars*

Kun je me eens uitleggen waarom het voor gebruikers belangrijk is om op 100 meter
nauwkeurig te weten waar de paal staat?

Geert Jan

Ja, die vraag komt bij mij ook op. "waarom wil je precies weten waar een repeater staat". Het is veel meer van belang denk ik of je hem/haar kunt aanspreken lijkt mij...............
groet,

Juul - PE0GJG ( met Garmin 750 nuvi zonder repeaters )
Hallo allemaal,
Het initiatief is inderdaad erg goed maar de echt exacte locaties zullen van veel repeaters niet bekend zijn.
HVN heeft er dan wel geen problemen mee dat men weet dat deze op de muntflat staat maar in andere gemeenten kunnen wel andere regels gelden.
De exacte locatie van VHP weten alleen wij (de beheerders) om problemen met de plaatselijke politiek te voorkomen.
Je moet hier namelijk een dure vergunning hebben voor een zendinrichting, net zoals mobiele telefonie providers welke voor ons niet is op te brengen. Dus is het jammer genoeg, maar door de politiek beslist, wat niet weet, wat niet deert. Het was al moeilijk genoeg om medewerking van de standplaats eigenaar te krijgen.
Maar nogmaals, het idee is erg goed en u moet het zeker up to date houden.

Groet, Michel-PD3MWB

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

Re: Exacte locaties repeaters gezocht (voor Tomtom)

#30 Bericht door pd1rh »

Als je ergens bent klik je "zoek nabij".
En de info verschijnt op je scherm :)
Bijlagen
Screenshot
Screenshot
ScreenShot.jpg (19.17 KiB) 5137 keer bekeken
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

Plaats reactie