PA3JMS schreef:
Ik kwam er deze week ook achter toen ik via de lap top mee wilde luisteren. Valideer en registreer uw callsign. Gevolgd door een heel verhaal. Voor registratie is een Google of Facebook account nodig EN een Echolink account. Dan een heel verhaal en via een chat venster een string versturen. Vroeg me ook af waar dit voor nodig is. Zeker het Google of Facebook account. Een fake account is zo gemaakt, toch?
Had / heb er geen zin in en heb het maar opgelost door via EchoLink mee te luisteren en anders gewoon maar weer even de porto te pakken.
Voor validatie is ALLEEN een echolink account nodig. Ik had na invoeren van de "token" bij echolink, meteen de kaartweergave in de browser.
Vervolgens kun je je gegevens ook koppelen aan Facebook of Google, zodat de website ook weet wie je bent, en een gevalideerd account hebt als je op een andere PC inlogd, dan op de PC waar je aanvankelijk je account op valideerde.
Ik vermoed dat de website via een cookie weet wie je bent zodat je niet steeds overnieuw hoeft in te loggen, mits zelfde pc en browser gebruikt dan.