Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
PI4ASD
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:38
Roepletters: PI4ASD
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#1 Bericht door PI4ASD »

Beste collega's,

Vandaag zondag 12/11/2017 rond 15.15 uur was het weer om te huilen. De persoon die overlast veroorzaakt op ASD repeater was weer bezig. Daarna ging hij direct over naar UTR. Dat zagen wij gebeuren op onze ontvangers. Dat maakt niets uit, wij peilen ook graag op andere frequenties in ons gebied :)

Met collega's ben ik toen naar Scheldeplein hoek Europaplein gereden. Meneer kwam met een vol signaal op de ontvanger binnen met frequentie 144.9750 MHz (ingang UTR). Signaal was hard en glashelder.

Een rondje ring A10 rijden... nergens ook maar een beetje signaal te ontvangen op de ingang, behalve precies bij afrit A10 Rai. Dan loopt het signaal uit het niets opeens op.

Wat kan kloppen ... dat de persoon een richtantenne gebruikt. Als we een andere kant op rijden dan valt het signaal weg.

Zaterdag 11/11/2017 peilde wij ook al op deze locatie toen hij op ASD aan het klieren was. Helaas kunnen we de opname niet laten horen gezien iemand meerdere malen met de dood bedreigt is (terwijl hij niet op de repeater aanwezig was).

Meneer gebruikt o.a. een motorola vhf portofoon die bijna leeg was en piepte op de achtergrond (waarmee hij aan het zenden was).

Deze persoon is dagelijks op ASD aan het klooien. Met en zonder stem, muziek en gesprekken van repeaters doorzenden. Vooral veel de ASD repeater laten pingelen.

Je kan wel andere bestanden beluisteren;
https://www.youtube.com/watch?v=LsG5acqQrnw
https://www.youtube.com/watch?v=KzQQ4EkTFTM
https://www.youtube.com/watch?v=buihTelvvTI
https://www.youtube.com/watch?v=k_gsxVzXMAg
en meer onder 'video' op youtube.

Mocht je tips hebben, wil je mee helpen met peilen, heb je apparatuur te leen... laat even weten aan ASD :)
Wij zijn binnen 'no time' op het peilpunt om verder te peilen.

Agentschap Telecom heeft mij afgelopen week laten weten niet voor dit soort figuren te gaan peilen.
Bijlagen
locatie rai 2.png
Laatst gewijzigd door PI4ASD op 12 nov 2017, 21:11, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#2 Bericht door PE2AAB »

Hij zou ook portabel kunnen werken?

Peilen, locatie vaststellen en AT inschakelen lijkt me de beste oplossing.

Succes en hoop dat ie wordt gepakt; wellicht kwalt dit persoon ook wel op NOS bijvoorbeeld.

Top dat je actie onderneemt en ik zou niet teveel details delen voor je zekerheid hebt.
Mocht de persoon in kwestie hier meelezen ziet deze ook dat je al in de buurt zit en stopt deze wellicht uit zichzelf.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PI4ASD
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:38
Roepletters: PI4ASD
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#3 Bericht door PI4ASD »

PE2AAB schreef:Hij zou ook portabel kunnen werken?

Peilen, locatie vaststellen en AT inschakelen lijkt me de beste oplossing.

Succes en hoop dat ie wordt gepakt; wellicht kwalt dit persoon ook wel op NOS bijvoorbeeld.

Top dat je actie onderneemt en ik zou niet teveel details delen voor je zekerheid hebt.
Mocht de persoon in kwestie hier meelezen ziet deze ook dat je al in de buurt zit en stopt deze wellicht uit zichzelf.

Ik begrijp je opmerking (en terecht)... maar AT heeft ons echt laten weten om niet te peilen. Dus moeten we het zelf doen en plaats ik daarom dit bericht . Uiteraard heb ik AT gemaild gisteren en vandaag. Als AT wel serieus iets onderneemt, dan zou ik deze info hier niet vermelden. Het is moeilijk om niets te schrijven, hoop dat ieder die wil peilen dat men hier naar toe zal rijden bij overlast. Hij zit zeker op NOS. We gaan binnenkort vaker vaststellen op deze locatie dat hij bezig is :)
Laatst gewijzigd door PI4ASD op 12 nov 2017, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#4 Bericht door PF9ZX »

Via al deze aangegeven Youtube links kom ik in mijn eigen videobeheer terecht.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

PI4ASD
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:38
Roepletters: PI4ASD
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#5 Bericht door PI4ASD »

PF9ZX schreef:Via al deze aangegeven Youtube links kom ik in mijn eigen videobeheer terecht.
Oooops, ik heb ze aangepast, werkt het nu wel?

Gebruikersavatar
PA3FQS
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 aug 2010, 10:59

Re: Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#6 Bericht door PA3FQS »

Dit noem ik een echte vossenjacht!
Zou hier niet te veel strategische gegevens plaatsen en met een klein
clubje vossenjagers proberen de vos te lokaliseren.
Succes!

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#7 Bericht door PF9ZX »

PI4ASD schreef:
PF9ZX schreef:Via al deze aangegeven Youtube links kom ik in mijn eigen videobeheer terecht.
Oooops, ik heb ze aangepast, werkt het nu wel?
Jawel, heb em inderdaad wel ergens anders ook zo horen zieken.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#8 Bericht door PE2AAB »

PI4ASD schreef: Ik begrijp je opmerking (en terecht)... maar AT heeft ons echt laten weten om niet te peilen. Dus moeten we het zelf doen en plaats ik daarom dit bericht . Uiteraard heb ik AT gemaild gisteren en vandaag. Als AT wel serieus iets onderneemt, dan zou ik deze info hier niet vermelden. Het is moeilijk om niets te schrijven, hoop dat ieder die wil peilen dat men hier naar toe zal rijden bij overlast. Hij zit zeker op NOS. We gaan binnenkort vaker vaststellen op deze locatie dat hij bezig is :)
Ik snap dat AT geen prio heeft op het gebied van uitpeilen van zo'n verstoorder maar ik bedoel te zeggen dat als je de locatie hebt ge-pinpoint, je vervolgens die locatie aan ze doorgeeft mét opgenomen bewijslast. Dan gaat het AT daar wel mee aan de slag. Zo zijn er meerdere verstoorders aangepakt in het land.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#9 Bericht door pe1rxq »

Als er serieuze doodsbedreigingen gedaan worden is het misschien de moeite waard om rechtstreeks de politie in te schakelen, zeker als er opnamen van zijn.
Zij zullen uiteindelijk ook bij het AT terecht moeten voor het uitpeilen, maar mogelijk dat ze bij het AT daar wat minder snel nee tegen zeggen.

PI4ASD
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:38
Roepletters: PI4ASD
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#10 Bericht door PI4ASD »

pe1rxq schreef:Als er serieuze doodsbedreigingen gedaan worden is het misschien de moeite waard om rechtstreeks de politie in te schakelen, zeker als er opnamen van zijn.
Zij zullen uiteindelijk ook bij het AT terecht moeten voor het uitpeilen, maar mogelijk dat ze bij het AT daar wat minder snel nee tegen zeggen.

Kan je als beheerder van een repeater wel aangifte doen met de opnames? Of moet de persoon dit zelf doen (dit gaat niet over iemand uit Amsterdam)? Ik ga vandaag langs de politie en ook even langs Justitie met de opnames, kijken of ik aangifte kan doen. Zal ook de papieren van AT meenemen waarop PI1ASD 145.7875 MHz vermeld staat. Mocht aangifte mogelijk zijn dan zal ik een kopie door mailen naar AT. En de persoon die bedreigd is heeft niets met Amsterdam te maken.

pd0adl
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2016, 18:54

Re: Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#11 Bericht door pd0adl »

PI4ASD schreef:
pe1rxq schreef:Als er serieuze doodsbedreigingen gedaan worden is het misschien de moeite waard om rechtstreeks de politie in te schakelen, zeker als er opnamen van zijn.
Zij zullen uiteindelijk ook bij het AT terecht moeten voor het uitpeilen, maar mogelijk dat ze bij het AT daar wat minder snel nee tegen zeggen.

Kan je als beheerder van een repeater wel aangifte doen met de opnames? Of moet de persoon dit zelf doen (dit gaat niet over iemand uit Amsterdam)? Ik ga vandaag langs de politie en ook even langs Justitie met de opnames, kijken of ik aangifte kan doen. Zal ook de papieren van AT meenemen waarop PI1ASD 145.7875 MHz vermeld staat. Mocht aangifte mogelijk zijn dan zal ik een kopie door mailen naar AT. En de persoon die bedreigd is heeft niets met Amsterdam te maken.
Gezien de capaciteitsproblemen bij de politie, geloof ik niet dat ze wat doen met een eventuele aangifte.

Gebruikersavatar
PD1ADM
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jul 2017, 16:17

Re: Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#12 Bericht door PD1ADM »

PI4ASD schreef:
pe1rxq schreef:Als er serieuze doodsbedreigingen gedaan worden is het misschien de moeite waard om rechtstreeks de politie in te schakelen, zeker als er opnamen van zijn.
Zij zullen uiteindelijk ook bij het AT terecht moeten voor het uitpeilen, maar mogelijk dat ze bij het AT daar wat minder snel nee tegen zeggen.

Kan je als beheerder van een repeater wel aangifte doen met de opnames? Of moet de persoon dit zelf doen (dit gaat niet over iemand uit Amsterdam)? Ik ga vandaag langs de politie en ook even langs Justitie met de opnames, kijken of ik aangifte kan doen. Zal ook de papieren van AT meenemen waarop PI1ASD 145.7875 MHz vermeld staat. Mocht aangifte mogelijk zijn dan zal ik een kopie door mailen naar AT. En de persoon die bedreigd is heeft niets met Amsterdam te maken.
Art. 161 WvSv. Ieder die kennis draagt van een begaan strafbaar feit is bevoegd daarvan aangifte of klachte te doen.

Iedereen mag dus aangifte doen. Daar moet het wel een strafbaar feit voor zijn.
Voor bedreigingen moet de ander zich bedreigd voelen. Vraag is of jij dit kunt vaststellen (anders is er immers geen strafbaar feit).
Laatst gewijzigd door PD1ADM op 13 nov 2017, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.

PI4ASD
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:38
Roepletters: PI4ASD
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#13 Bericht door PI4ASD »

PD1ADM schreef:
PI4ASD schreef:
pe1rxq schreef:Als er serieuze doodsbedreigingen gedaan worden is het misschien de moeite waard om rechtstreeks de politie in te schakelen, zeker als er opnamen van zijn.
Zij zullen uiteindelijk ook bij het AT terecht moeten voor het uitpeilen, maar mogelijk dat ze bij het AT daar wat minder snel nee tegen zeggen.

Kan je als beheerder van een repeater wel aangifte doen met de opnames? Of moet de persoon dit zelf doen (dit gaat niet over iemand uit Amsterdam)? Ik ga vandaag langs de politie en ook even langs Justitie met de opnames, kijken of ik aangifte kan doen. Zal ook de papieren van AT meenemen waarop PI1ASD 145.7875 MHz vermeld staat. Mocht aangifte mogelijk zijn dan zal ik een kopie door mailen naar AT. En de persoon die bedreigd is heeft niets met Amsterdam te maken.
Art. 161 WvSv. Ieder die kennis draagt van een begaan strafbaar feit is bevoegd daarvan aangifte of klachte te doen.

Iedereen mag dus aangifte doen.
Dank voor je antwoord. Vanmiddag ga ik naar een bureau waar het niet zo druk is, ergens buiten Amsterdam. Men zal de aangifte door moeten sturen naar politie Amersfoort of Groningen waar AT gevestigd is.
Laatst gewijzigd door PI4ASD op 13 nov 2017, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PD1ADM
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jul 2017, 16:17

Re: Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#14 Bericht door PD1ADM »

Exuus, je was me voor.
Ik had nog een kleine aanvulling gedaan.

PI4ASD
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:38
Roepletters: PI4ASD
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Locatie herrieschopper in Amsterdam op NOS UTR ASD

#15 Bericht door PI4ASD »

Een kort stukje van afgelopen zondagmiddag op PI3UTR omstreeks 15.15 uur;

https://youtu.be/eszgkXAIrNo

Plaats reactie