Wie herkent de stem? Overlast 24 oktober 2017 145.7875 MHz

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Wie herkent de stem? Overlast 24 oktober 2017 145.7875 M

#16 Bericht door Thijzer »

Goed zo ja, aanpakken die hufters! Ophangen aan de hoogste boom want ze hebben iets vreselijks gedaan!

#metoo

[Sarcasme modus off]

Waar zijn we nou eigenlijk mee bezig? Gaan we er eentje opjagen en aan de schandpaal nagelen? En de rest? En voor wat? En wat als het tóch de verkeerde blijkt te zijn? Of dat deze persoon niet weet dat hij iets fout doet? Of er een technisch probleem is waardoor dit ongemerkt gebeurt? Of dat de "dader" psychische problemen heeft of medicijnen gebruikt die zijn gedrag beïnvloeden? Hebben jullie dat al onderzocht of al eens over nagedacht überhaupt?

Ik dacht dat we dit soort praktijken na ruim 70 jaar toch wel waren verleerd. Maar kennelijk roept deze gelegenheid toch weer veel emoties bij mensen op...
Kinderachtig, kortzichtig en onverstandig. Maar ga vooral door, publiceer straks ook vooral de naam of roepletters van deze persoon. Bedenk je wel goed dat er dan snel een aangifte door die persoon kan volgen wegens smaad of laster.

We leven in Nederland in een rechtsstaat en als iemand een misdrijf pleegt, kun je aangifte doen (als benadeelde) en dan kan het OM eventueel besluiten tot vervolging. Of deze gedragingen een misdrijf zijn, betwijfel ik. Maar ook al is het dat, laat deze spelletjes over aan de daartoe ingestelde instanties.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Wie herkent de stem? Overlast 24 oktober 2017 145.7875 M

#17 Bericht door PC1TK »

Thijzer schreef:Goed zo ja, aanpakken die hufters! Ophangen aan de hoogste boom want ze hebben iets vreselijks gedaan!

#metoo

[Sarcasme modus off]

Waar zijn we nou eigenlijk mee bezig? Gaan we er eentje opjagen en aan de schandpaal nagelen? En de rest? En voor wat? En wat als het tóch de verkeerde blijkt te zijn? Of dat deze persoon niet weet dat hij iets fout doet? Of er een technisch probleem is waardoor dit ongemerkt gebeurt? Of dat de "dader" psychische problemen heeft of medicijnen gebruikt die zijn gedrag beïnvloeden? Hebben jullie dat al onderzocht of al eens over nagedacht überhaupt?

Ik dacht dat we dit soort praktijken na ruim 70 jaar toch wel waren verleerd. Maar kennelijk roept deze gelegenheid toch weer veel emoties bij mensen op...
Kinderachtig, kortzichtig en onverstandig. Maar ga vooral door, publiceer straks ook vooral de naam of roepletters van deze persoon. Bedenk je wel goed dat er dan snel een aangifte door die persoon kan volgen wegens smaad of laster.

We leven in Nederland in een rechtsstaat en als iemand een misdrijf pleegt, kun je aangifte doen (als benadeelde) en dan kan het OM eventueel besluiten tot vervolging. Of deze gedragingen een misdrijf zijn, betwijfel ik. Maar ook al is het dat, laat deze spelletjes over aan de daartoe ingestelde instanties.
Ik ben het wel met je eens ..
Maar daar mee is HET probleem van onze rechtstaat wel weer eens onder streept ..
Alle aandacht gaat uit naar de dader .. Vooral zijn rechten worden beschermt .

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wie herkent de stem? Overlast 24 oktober 2017 145.7875 M

#18 Bericht door elsinga »

Zoals ik al eerder schreef: je moet de verkregen info valideren en dan doorgeven aan AT, je moet er niet zelf mee gaan hobbyen. Of bekend maken, schandpalen laten we over aan de overheid.;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

DK1NL
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 jan 2011, 17:19
Roepletters: DK1NL
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Wie herkent de stem? Overlast 24 oktober 2017 145.7875 M

#19 Bericht door DK1NL »

elsinga schreef:Zoals ik al eerder schreef: je moet de verkregen info valideren en dan doorgeven aan AT, je moet er niet zelf mee gaan hobbyen. Of bekend maken, schandpalen laten we over aan de overheid.;)

Helemaal mee eens!
Niets doen is ook geen oplossing want dan komen er steeds meer van dit soort galbakken die onze repeaters verstoren.
PI2NOS is al uit de lucht, moet ASD en UTR ook nog volgen en wij als amateurs lijdzaam blijven toezien?

Ik kan mij voorstellen dat ze bij het AT ook niet de mankracht en de financiële middelen hebben om dit soort gasten op te sporen, als de informatie dan van ons komt is daar toch niets mis mee?
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Wie herkent de stem? Overlast 24 oktober 2017 145.7875 M

#20 Bericht door PC1TK »

Voor het AT is het voor al dweilen met de kraan open .
Spul is zo weer te koop en ook de geregistreerde amateur houd zich te vaak niet aan de gemaakte afspraken en verplichtingen .
Op NON ging het laatst ook weer los ..
Helle doorgangen over dat men toch niet gepakt word .. gevolg .. Een intruder meld zich .
In plaats die te negeren ( zo als gewenst en geleerd ) gaat men nog eens onderling met elkaar in overleg , over het evt verstandelijk vermogen van die persoon . DUS ... die kreeg der aardigheid en want ja .. Ze melden het zelf ! Gepakt word die toch niet .

ALS AT nu moet optreden waar moet die beginnen ??
Bij de intruder die liet merken wat hij vond van het onderwerp ? Die geen Call noemde wat niet inhoud dat die geen heeft .
Of bij de amateurs die het over het falen van een overheid instantie heeft ..
Of op het reageren op de intruder die men behoort te negeren ... ???

DK1NL
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 jan 2011, 17:19
Roepletters: DK1NL
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Wie herkent de stem? Overlast 24 oktober 2017 145.7875 M

#21 Bericht door DK1NL »

Reageren op een intruder is het domste wat je kunt doen.

Deze lieden hebben behoefte aan aandacht en als ze die krijgen in iedere vorm van commentaar hebben ze hun zin, daarom altijd negeren!
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Wie herkent de stem? Overlast 24 oktober 2017 145.7875 M

#22 Bericht door Thijzer »

PC1TK schreef: Ik ben het wel met je eens ..
Maar daar mee is HET probleem van onze rechtstaat wel weer eens onder streept ..
Alle aandacht gaat uit naar de dader .. Vooral zijn rechten worden beschermt .
Het probleem van onze rechtsstaat is weliswaar onderstreept maar het helpt niks om te gaan jagen. Valideren van die info is praktisch onmogelijk en dus zinloos. En uiteindelijk heb je misschien één mafkees geïdentificeerd en daar gaat het OM niets mee doen omdat het AT geen tijd heeft.
Waar zijn onze VERON en VRZA? Zij moeten de belangen van de radiozendamateurs behartigen en bij het AT aandringen op actie. Als het AT te weinig mankracht heeft, moet het AT bij de minister gaan zeuren om meer volk. Ik betaal jaarlijks een paar tientjes voor mijn vergunning, ik verwacht dat het AT voor dat geld de voorwaarden schept om mijn hobby uit te kunnen oefenen. Nee, het AT vindt wel dat een APRS digi niet meer mag relayeren omdat je dan ook wel eens packets zou kunnen relayeren van mensen die geen zendamateur zijn. Immers, een ATOF zorgt ervoor dat dit niet kan gebeuren, kijk maar naar PI2NOS... oh nee... toch niet.
Grenzgenger schreef:Reageren op een intruder is het domste wat je kunt doen.

Deze lieden hebben behoefte aan aandacht en als ze die krijgen in iedere vorm van commentaar hebben ze hun zin, daarom altijd negeren!
Precies, dat is het enige, ook al sluit dat niet direct aan op je rechtvaardigheidsgevoel. Sterker nog, het mág niet eens, volgens de vergunningsvoorwaarden (je mag immers alleen verbindingen maken met andere vergunninghouders).

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Wie herkent de stem? Overlast 24 oktober 2017 145.7875 M

#23 Bericht door PF9ZX »

@ Thijzer

Betaalde je maar voor een vergunning, dan had je meer rechten en het AT meer plichten. Wij betalen slechts voor een registratie en zie dit meer als een vorm van administratiekosten.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Wie herkent de stem? Overlast 24 oktober 2017 145.7875 M

#24 Bericht door Thijzer »

PF9ZX schreef:@ Thijzer

Betaalde je maar voor een vergunning, dan had je meer rechten en het AT meer plichten. Wij betalen slechts voor een registratie en zie dit meer als een vorm van administratiekosten.
Ik betaal er in elk geval voor, iets wat voorheen jaren lang gratis was. Als iets ineens geld gaat kosten, verwacht ik ook een tegenprestatie maar dat is blijkbaar ijdele hoop.
Daarom reken ik ook niet op die jongens, evenmin registreer ik mijn antennes. Quid pro quo.

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wie herkent de stem? Overlast 24 oktober 2017 145.7875 M

#25 Bericht door Randy »

Rij maar naar [adres verwijdert] in Haarlem. Grote kans dat je S9++ signaal hebt op de porto zonder antenne...

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Wie herkent de stem? Overlast 24 oktober 2017 145.7875 M

#26 Bericht door SWL nl 5321 »

PA3DAT schreef:
SWL NL 5321 schreef:Ik had een novice call maar ben wars van financieele ondersteuning voor de werkzaamheden van de AT Boys......! :mrgreen: .
Ik heb het niet zo op de RDW, zou ik dat ook kunnen? Gewoon mijn rijbewijs opsturen?
Dat O.L.Heer vreemde kostgangers heeft, dat was me bekend. Toch blijf ik me na 60 jaar nog steeds verbazen...p

Sorry, off topic, maar dat waren alle opmerkingen over LidP ook al... :oops:
Aloys beste 60 jarige,

Verklaar je eens nader over je beleving met Die Almachtige....
Ik kan je niet het denken en verbazen over andere Radioliefhebbers in welke categorie dan ook ontraden maar wil je wel verzoeken als je wilt sputteren over mijn gezegden en uitspraken eerst goed de totale tekst tot je te nemen.
Zo je reageert laat je een gedeelte van mijn inbreng verdwijnen en geeft een onjuist beeld van de door mij geplaatste tekst en onderwerp.
Jammer, ik denk te weten op welke professionele wijze je het leven beschouwd doch de manier waarop je mij bejegent raakt kant nog wal.....
Welke opmerkingen over LidP waren off topic.......

73

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Wie herkent de stem? Overlast 24 oktober 2017 145.7875 M

#27 Bericht door pe1rxq »

SWL NL 5321 schreef: Welke opmerkingen over LidP waren off topic.......
De opmerkingen van anderen over het al dan niet hebben van een callsign in plaats van op de inhoud van je bericht in te gaan.

Plaats reactie