Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 23 okt 2018, 00:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

PI2NOS is uit gezet. Wat vind je daarvan?
Poll eindigt op 20 nov 2017, 03:08
Foute actie! Dat beetje overlast dat kun je toch best gewoon accepteren? 9%  9%  [ 8 ]
Goeie actie! Want ik ben namelijk TEGEN repeaters. 1%  1%  [ 1 ]
Goeie actie! Want ik heb een hekel aan echolink. 0%  0%  [ 0 ]
Goeie actie! Want repeaters maggen niet gekoppeld zijn. 3%  3%  [ 3 ]
Goeie actie! Omdat ik me stoor aan de misdragende mensen zonder call. 51%  51%  [ 46 ]
Goeie actie! Door de stomme gesprekken van mensen met een call. 32%  32%  [ 29 ]
Goeie actie! Omdat alleen de DX-verbindingen belangrijk zijn. 0%  0%  [ 0 ]
Foute actie! Omdat het wel meevalt 4%  4%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 91
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 okt 2017, 08:49 

Eigenlijk en dat heeft AT al een beetje gedaan (waar is waar) zou je gewoon echt een grootschalige veegactie moeten houden, op het moment dat je weet dat er het meeste overlast is. Zodra die PI2NOS weer aanstaat, begint het toch weer.

Wellicht gebeurd dat nu ook achter de schermen, maar het heeft natuurlijk geen prioriteit. Het is veel gemakkelijker om de boel plat te leggen door AT, dan door er een team op te zetten. Ze hebben wel iets gedaan, maar het is te weinig. Maar ik kan ze wel gelijk geven van de andere kant, weinig geld, het is "maar de amateurdienst" ect. Toch zou het denk ik wel schelen als je 1 keer echt goed de schrik erin jaagt, als je weet dat er op 1 dag 15 zijn opgepakt, kan ik me voorstellen dat iemand denkt, wellicht moet ik eens een andere hobby gaan zoeken. 27 mc ofzo.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 okt 2017, 11:11 

johnvdpas schreef:
Eigenlijk en dat heeft AT al een beetje gedaan (waar is waar) zou je gewoon echt een grootschalige veegactie moeten houden, op het moment dat je weet dat er het meeste overlast is. Zodra die PI2NOS weer aanstaat, begint het toch weer.

Wellicht gebeurd dat nu ook achter de schermen, maar het heeft natuurlijk geen prioriteit. Het is veel gemakkelijker om de boel plat te leggen door AT, dan door er een team op te zetten. Ze hebben wel iets gedaan, maar het is te weinig.

Zo ik het lees is het uitschakelen van NOS een besluit van stichting Hobbyscoop/de beheerders van NOS.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 okt 2017, 12:55 

PA1WBU schreef:
Zo ik het lees is het uitschakelen van NOS een besluit van stichting Hobbyscoop/de beheerders van NOS.

Zo heb ik het ook gelezen.

http://www.pa3gnz.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 okt 2017, 13:09 

Als luistervink, heb ik het idee dat de Heer van de Pas een medewerker van Agentschap Telecom is en onder "verzachtende omstandigheden" zijn inbreng onder de aandacht brengt......
Het is niet mijn drijfveer om het op de persoon te spelen maar een klein stukje tekst van controlefreak genereert mijn gedachtegang.
Als er goed wordt gekeken en gelezen wat door de crew van de bewuste repeater wordt gemeld is het geen handelswijze van AT om de eindbuis eruit te trekken.

Een prettig weekend

73

Robert

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 okt 2017, 08:08 

Ik krijg een beetje buikpijn van sommige opties in deze poll, "amateurs met een call die een stomme mening hebben", is dat een reden om een repeater uit te zetten? Moet ik me nu aangesproken voelen omdat ik wel eens iets zei op de PI2NOS? Om de zoveel tijd krijg ik op radiobeurzen te horen, oh, ik herken u stem van de repeater. Ja aangenaam, ik heet Ernst, hoe heet u? Er komt dan altijd een leuk gesprek los met amateurs die ik anders nooit ontmoet zou hebben.

Ik krijg eigenlijk nooit te horen. Goh wat een stomme mening had je weer op de repeater. En als ik een stomme mening mocht hebben, waarom e-mail je me dan niet, of zeg je me dat niet gewoon recht in mijn gezicht? Of vertel me gewoon dat ik er compleet naast zit, in dat laatste geval leer ik mischien er nog iets van. Toegven dat je er naast zit, kun je dat? Er zit iets achter die polls dat me niet bevalt, namelijk lekker anoniem reaguren zoals het bij geenstijl heet, en daarom vul ik het niet in.

Over de huidige PI2NOS situatie, het is niet de eerste keer dat een repeater uitgeschakeld wordt, en het zal niet de laatste keer zijn. Tien jaar geleden was het hommeles op de Rotterdamse repeaters, en nu houden we er gezellige verenigings rondes waar je iets van kan leren. Mocht er iemand de repeater misbruiken dan gaat ie gewoon uit, en wat misbruik is weet iedereen.

Moteino ISM, Arduino, blog: http://pa1ejo.wordpress.com

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 okt 2017, 23:15 

:lol:

SWL NL 5321 schreef:
Als luistervink, heb ik het idee dat de Heer van de Pas een medewerker van Agentschap Telecom is en onder "verzachtende omstandigheden" zijn inbreng onder de aandacht brengt......
Het is niet mijn drijfveer om het op de persoon te spelen maar een klein stukje tekst van controlefreak genereert mijn gedachtegang.
Als er goed wordt gekeken en gelezen wat door de crew van de bewuste repeater wordt gemeld is het geen handelswijze van AT om de eindbuis eruit te trekken.

Een prettig weekend

73

Robert

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur