Verbetering sfeer op PI2NOS

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#136 Bericht door PA3ECZ »

pb1a schreef:'5 x PI2NOS geluisterd. 5 x ruzie. :mrgreen: Waar blijft het verscherpt toezicht van AT of zijn het loze woorden. 8)
Pi2NON hier vanaf de Veluwe werkbaar geen enkel probleem. Ook PI3UTR werkt goed. :mrgreen:
Meestal gebruik ik hier PI2APD. Nooit geen gezeur. HI

Gr. Anne PB1A Veluwe
Ja, en het vermelden van je roepnaam op PI2NOS is voor sommige gasten kennelijk ook niet nodig, die hebben nergens geen boodschap aan de regels.
Nu, misschien wordt er ooit iets mee gedaan door het AT.

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#137 Bericht door SWL nl 5321 »

PA3ECZ schreef:
pb1a schreef:'5 x PI2NOS geluisterd. 5 x ruzie. :mrgreen: Waar blijft het verscherpt toezicht van AT of zijn het loze woorden. 8)
Pi2NON hier vanaf de Veluwe werkbaar geen enkel probleem. Ook PI3UTR werkt goed. :mrgreen:
Meestal gebruik ik hier PI2APD. Nooit geen gezeur. HI

Gr. Anne PB1A Veluwe
Ja, en het vermelden van je roepnaam op PI2NOS is voor sommige gasten kennelijk ook niet nodig, die hebben nergens geen boodschap aan de regels.
Nu, misschien wordt er ooit iets mee gedaan door het AT.
Roepnaam.......?
Het overheidsbedrijf dat een Agentschap betreft heeft medewerkers die ook de mogelijkheid hebben om op dit en andere fora mee te lezen en te glimlachen naar de mutaties die door de Radio-zendamateurs worden aangeleverd.
In de praktijk ontstaan dingen en handelingen die niet moeten en de uitwas van negeren der voorschriften waaraan een ieder zich "behoort te houden".
Ja, wat gebeurt daar mee?

Robert

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#138 Bericht door Thijzer »

Zie hier de grafrede van PI2NOS en DMR. Té laagdrempelig gemaakt en nu heb je allerlei halve zolen binnen gelaten. Ik weet dat het lastig filteren is, maar dit gebeurt telkens opnieuw. En normale mensen blijven op deze manier wel weg. Goed voor mekaar.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#139 Bericht door PF9ZX »

pb1a schreef:Nooit geen gezeur. HI
Dat is niet best ;-)
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

-Verwijderd account

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#140 Bericht door -Verwijderd account »

Thijzer schreef:Zie hier de grafrede van PI2NOS en DMR. Té laagdrempelig gemaakt en nu heb je allerlei halve zolen binnen gelaten. Ik weet dat het lastig filteren is, maar dit gebeurt telkens opnieuw. En normale mensen blijven op deze manier wel weg. Goed voor mekaar.
Repeaters en dan de spraakrepeaters in het bijzonder, daar ben ik bepaald geen fan van en zal dat ook nooit worden.
Maar dat zal ongetwijfeld allang bekend zijn voor velen, denk ik.

Echter, de gebruikte technieken aldaar is/was volkomen nieuw voor amateurrepeaters en dat is zonder twijfel een vernieuwing te noemen. Daarnaast zijn er een aantal gadgets toegevoegd aan PI2NOS, zoals een tijdmelding om het halve uur en propagatie-alerts. Heel leuk allemaal en de beheerders/bouwers van PI2NOS hebben hiermee aangetoond wat er in technisch opzicht zoal mogelijk is met betrekking tot 2M en 70cm spraakrepeaters. Oh ja, je kan er ook op middels Echolink. En gewoon online meeluisteren op je pc of smartphone :)
Zoals gezegd ben ik geen repeaterfan, maar de crew van PI2NOS is wel vernieuwend bezig en laat dat nou toevallig een onderdeel van onze hobby zijn...

Helaas zijn er klaarblijkelijk nogal wat mensen die blijkbaar -grote- moeite hebben om hiermee om te gaan. Een spraakrepeater met een landelijke dekking op 1 frequentie door gebruik te maken van meerdere opstelpunten verdeeld over het hele land.
Helemaal nieuw is het op ongepaste en/of illegaal gebruik maken van repeaters nou ook weer niet. In het verleden kwam het al vaker voor bij bepaalde repeaters die een tamelijk groot bereik hadden. Het enige verschil is dat het nu een repeater betreft met landelijke dekking.
Persoonlijk denk ik dat de erg makkelijke verkrijgbaarheid van portofoons tegen lage prijzen een belangrijke oorzaak is van het ongepaste gebruik van PI2NOS. En gebrek aan actieve handhaving en opsporing is absoluut ook een issue.


Charles - PE2CH

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#141 Bericht door PA2RU »

Deze thread bestaat nu inmiddels al uit 10 pagina's..
Om een lang verhaal kort te houden : ons land is kennelijk nog niet klaar voor een repeater van dit kaliber..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#142 Bericht door Ron01 »

Ja, en het vermelden van je roepnaam op PI2NOS is voor sommige gasten kennelijk ook niet nodig, die hebben nergens geen boodschap aan de regels.
Nu, misschien wordt er ooit iets mee gedaan door het AT.
En dan met name een station uit Den Haag, ondanks dat het AT hier werk van heeft gemaakt blijft deze amateur gewoon lekker zijn gang gaan. En tegenstations spreken hem: (Rinus) hier niet op aan. Zelfs tijdens de daily minutes blijft hij stoïcijns zijn gang gaan en iedereen slikt het.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Roy pd8rw
Berichten: 488
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#143 Bericht door Roy pd8rw »

10 pagina's over hoe en wat en vooral wie wel en wie niet etc legaal illegaal

Inplaats van hier te huile stuur een bericht aan het A.T
Vermeld wat er gebeurd is hoelaat en als je weet wie etc opname der bij .

Of draai de knop om van je set .
Maar laten we stoppen met zeuren over hoe het allemaal moet.

Ik heb onlangs 2x inclusief opnamen naam en toenaam adres en klacht omschrijving/overtreding bij het AT gemeld.

Heb de beste man alleen nog gehoord op de 11 meter en met een heel anders signaal als ik gewend was te horen ..


Het AT doet echt hun werk wel ..

Blijf melden en stop zeuren .

Oh en ron iemand hier met naam en toenaam gaan beklagen is niet verboden , maar fraai staat het je allerminst

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#144 Bericht door SWL nl 5321 »

royaal schreef:10 pagina's over hoe en wat en vooral wie wel en wie niet etc legaal illegaal

Inplaats van hier te huile stuur een bericht aan het A.T
Vermeld wat er gebeurd is hoelaat en als je weet wie etc opname der bij .

Of draai de knop om van je set .
Maar laten we stoppen met zeuren over hoe het allemaal moet.

Ik heb onlangs 2x inclusief opnamen naam en toenaam adres en klacht omschrijving/overtreding bij het AT gemeld.

Heb de beste man alleen nog gehoord op de 11 meter en met een heel anders signaal als ik gewend was te horen ..


Het AT doet echt hun werk wel ..

Blijf melden en stop zeuren .

Oh en ron iemand hier met naam en toenaam gaan beklagen is niet verboden , maar fraai staat het je allerminst
**********************************************

Collega, Radio-enthousiasteling :)

Welk een Koninklijke boodschap onder uw Royaal gesternte...
Heeft U zelf ook altijd volgzaam de voorschriften nageleefd? .
Ik herinner mij de periode , in de vorige eeuw, toen de ene Nederlander een landgenoot betichtte van malafide handelingen en dit hem deed besluiten dit voorval "aan te geven "
Ik vind Uw reactie getuigen van weinig smaak
Maak van de gelegenheid gebruik in kader van recht op vrije meningsuiting, derhalve wel eerst te overdenken hetgeen U te berde brengt
Een dringend verzoek aan de moderator....weeg hetgeen ik aanreik, maar....hang op dit topic een groot slot voordat het geheel onbeheersbaar wordt. :idea:

Groet aan allen en prettige vakantie,

Robert

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#145 Bericht door Juul - PE0GJG »

Het gedoe over relais bestaat al zolang.

Ik heb m'n archief er maar eens op na geslagen en zie daar. In een Electron uit oktober 1985 dook ik dit stukje op.


Afbeelding
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#146 Bericht door sottezero »

Hahahaha... ja, natuurlijk moesten die berichten er zijn..

Doet me wel een beetje denken aan dat ik in bepaalde gebieden met de hooivork weggejaagd werd omdat ik een ATF1 mobiele telefoon had.

"kon je niet wachten met bellen totdat je thuis bent?"
"je maakt de koeien gek met dat ding"...
"van straling ga je dood"

Nu loopt iedere baby met een GSM of smartphone rond...

Toen was het dus duidelijk dat je repeaters niet mocht gebruiken als basis station...
Maarja, toen mocht je op je schoorsteen ook een antennepark plaatsen waar NOB jaloers op kon worden.
Sterker nog ELKE schoorsteen had een tweetal antennes of meer...

Sommige dingen veranderen nooit.. sommige dingen veranderen elke dag.. :mrgreen: of is het :roll:

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#147 Bericht door pb1a »

"Het AT doet echt hun werk wel ..

Blijf melden en stop zeuren .

Oh en ron iemand hier met naam en toenaam gaan beklagen is niet verboden , maar fraai staat het je allerminst''

Dan moet Agentschap Telecom wel reargeren op klachten. Van diverse amateurs hoor ik dat ze een klacht indienen en vervolgens niets meer horen. Dat is jammer.
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#148 Bericht door PA3ECZ »

Ron01 schreef:
Ja, en het vermelden van je roepnaam op PI2NOS is voor sommige gasten kennelijk ook niet nodig, die hebben nergens geen boodschap aan de regels.
Nu, misschien wordt er ooit iets mee gedaan door het AT.
En dan met name een station uit Den Haag, ondanks dat het AT hier werk van heeft gemaakt blijft deze amateur gewoon lekker zijn gang gaan. En tegenstations spreken hem: (Rinus) hier niet op aan. Zelfs tijdens de daily minutes blijft hij stoïcijns zijn gang gaan en iedereen slikt het.
Heb hem al enkele dagen niet meer gehoord, of hij is met vakanantie, of ze hebben hem gesnord!

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#149 Bericht door Ron01 »

Ik heb zijn call niet genoemd, uit respect voor de persoon. Toch proef ik hier iets van betrokkenheid, het is natuurlijk niet prettig als een bekende (vriend, mede amateur) op zijn gedrag word aangesproken. Maar laten we wel wezen: het gaat om de regelgeving cq omgangsvormen waar iedereen zich aan heeft te houden.
Niets ten nadele van deze man hoor, maar wat is er nu zo moeilijk aan bij tijd en wijle je roepnaam noemen?
Misschien ben ik een azijnp###er, als dat het geval is: mijn excuses.
73 Ron
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#150 Bericht door PE1PQX »

Wat ik weet niet begrijp: Op de NOS repeater schijnt het wangedrag schering en inslag te zijn (geen eigen constatering, vandaar 'schijnt'!!)
Waarom gaat het wel netjes op de coversity netwerk NON?? Dus het KAN wel....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie