Verbetering sfeer op PI2NOS

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#241 Bericht door PF9ZX »

PE1PQX schreef:Erg jammer dat een aantal lieden de boel dusdanig weten te verzieken dat deze drastische maatregel nodig is. De NOS repeater netwerk is een prachtig stuk techniek met ongeëvenaarde resultaten.
Ik kan slechts hopen dat NON (coversity) een vergelijkbaar lot bespaard blijft.
Zelf maak ik weinig gebruik van repeaters, maar dat neemt niet weg dat het erg handige hulpmiddelen zijn om onze hobby te faciliteren.

Ik denk dat het weer eens tijd word om de koop en verkoop van radioapparatuur weer streng gereguleerd moet gaan worden, verplicht bijhouden van apparatuur registers e.d. is daarbij een optie.
Alleen koop en verkoop met een registratie.
Helaas is door de wetgeving vrije handel van goederen mogelijk, zo ook de goedkope prullen uit China die voor een appel-en-een-ei afgeleverd worden door de postbezorger.

Nogmaals: jammer... Hoop voor de beheerders dat het NOS netwerk eerdaags weer on-air mag gaan.
Juist
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#242 Bericht door SWL nl 5321 »

Waarde positief gestemde en als zodanig gebruikmakende van de ons toebedeelde frequenties in optima forma.......
Voor de Radio-zend-amateurs spijt het mij bijzonder dat deze maatregel langs welke weg dan ook is genomen-ingeslagen.
Het feit dat het plezier van anderen door de vervuilers te niet wordt gedaan is het gevolg van tolerantie tot dat de emmer overloopt.
Veel geklaag en mutaties naar het AT hebben de kwaadwilligen niet kunnen vermurwen een andere tak van
"sport" te beoefenen.
Triest voor woorden dat die OM's die hun grote inzet voor de repeater hebben getoond zo worden behandeld.
Hulde voor hun werkzaamheden, hoe er ook door anderen over wordt gesteggeld.
Als luisteramateur heb ik blij van zin alleen het oor te luisteren gelegd en geen vocaal geneuzel uitgekraamd.
Tjonge dan was de JOTA een genot om te volgen.
Het gaat u goed en veel DX Wij zullen er mee moeten leven.

73

Robert

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#243 Bericht door PA1PDB »

PA1PDB schreef:Voorop gesteld dat NOS een mooi stukje techniek is maar helaas niet tot zijn recht komt zo als het nu is uitgerold met zend/ontvangers op grote hoogtes.

NON bijvoorbeeld is veel beter te managen door de lagere opstellingen en daardoor kleiner bereik van een opstelpunt
Het (tijdelijk) uitschakelen / uitvallen van één opstelling zal direct geen grote problemen opleveren.
Een mobiel station kan al snel over een ander steunpunt werken.
PE1PQX schreef:NON en NOS zijn i.d.d. niet helemaal te vergelijken gezien de opstelpunten en het totale bereik.
Maar de techniek die er achter zit is wel weer met elkaar te vergelijken. Dat doet n.l. vrijwel exact het zelfde tenminste, de uitwerking is het zelfde.

Toch erg jammer voor de mensen achter NOS dat men deze zware maatregel moest treffen.
De techniek is idd te vergelijken maar anders opgezet. NON is beter te managen zoals eerder aangegeven.
Tevens de manier van beheer achter de schermen is anders.
Ook de noord/oost bereik zal mogelijk bijdragen aan een rustiger beeld.
Misschien NOS en NON samen om tafel (als dat nog niet al zo is) en leren van elkaar het is en blijft tenslotte experimenteel radio onderzoek :)
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#244 Bericht door PA2RU »

Ik hoop toch van harte dat NON en NOS niet samen gaan...
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#245 Bericht door PE1PQX »

PA2RU schreef:Ik hoop toch van harte dat NON en NOS niet samen gaan...
Och, nee... Liever niet!
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#246 Bericht door PA1PDB »

PE1PQX schreef:
PA2RU schreef:Ik hoop toch van harte dat NON en NOS niet samen gaan...
Och, nee... Liever niet!
Geloof niet dat er goed gelezen wordt. Ik heb het niet over samen gaan van NOS en NON gehad alleen over het samen werken en kennis uitwisselen hopelijk is het nu duidelijk :)
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#247 Bericht door PE1PQX »

Elders op dit forum is al opgemerkt dat het ook om de mentaliteit van de gebruikers in Noord Oost Nederland t.o.v. de mensen uit het westen gaat. 'Westerlingen' zijn nogal een stuk 'flamboyanter' dan de nuchtere Oosterlingen, zowel in woord als gedrag.

Of technische samenwerking handig is weet ik niet, schadelijk zal het zeker niet zijn. Beiden systemen werken prima, het zijn de (mis)(ge)bruikers die er een takke bende van maken op NOS.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#248 Bericht door PA0LMD »

PA1PDB schreef:Voorop gesteld dat NOS een mooi stukje techniek is maar helaas niet tot zijn recht komt zo als het nu is uitgerold met zend/ontvangers op grote hoogtes.

NON bijvoorbeeld is veel beter te managen door de lagere opstellingen en daardoor kleiner bereik van een opstelpunt
Het (tijdelijk) uitschakelen / uitvallen van één opstelling zal direct geen grote problemen opleveren.
Een mobiel station kan al snel over een ander steunpunt werken.
Zo laag zijn de opstelpunten van NON niet : Apeldoorn bijv is 45 meter ASL
Thuis met een antenne hoogte van circa 8 meter kom ik normaal gesproken binnen op 5 a 6 ontvangers.
Eentje uitschakelen heeft dus geen zin.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#249 Bericht door PA2RU »

Hij is weer in de lucht..
Vanmorgen toch eventjes geluisterd en het was gelijk weer raak : iemand die het nodig vond de microfoon in te drukken zonder iets te zeggen , dwars over een qso heen..
Is er iemand in de zaal die de beschikking heeft over een bommenwerper???
73 René PA2RU

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#250 Bericht door PA3ECZ »

PA2RU schreef:Hij is weer in de lucht..
Vanmorgen toch eventjes geluisterd en het was gelijk weer raak : iemand die het nodig vond de microfoon in te drukken zonder iets te zeggen , dwars over een qso heen..
Is er iemand in de zaal die de beschikking heeft over een bommenwerper???
Ik denk dat het hier "Dweilen wordt met de kraan open", wel jammer trouwens.

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#251 Bericht door Ron01 »

Verder geen woorden aan vuil maken. Dikke kans dat die amoebe hier mee leest.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Geen belang
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2017, 14:44

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#252 Bericht door Geen belang »

Dag John,

Ook ik erger me vaak aan het gedrag van sommigen op PI2NOS, was trouwens vroeger niet anders op PI3UTR.
Het vervelende is dat het over het algemeen mensen zonder vergunning zijn.

Maar vandaag hoorde ik Mischa een amateur terecht wijzen die netjes vroeg of hij even mocht, het moet me even van het hart maar Mischa het is NIET jouw taak te beoordelen of een andere amateur terecht te wijzen.
Jij bent niet bevoegd, daar is het AT voor.

Als je commentaar op anderen hebt en vind dat ze het verkeerd doen, dan neem je het op en geef je het door aan het AT.

Dat even terzijde, er zitten nare lieden op die de boel verstieren, maar zolang mensen erop blijven reageren hebben die er plezier in.
Negeer toch die mafketels die de boel verzieken, gewoon je PTT niet gebruiken, tel even tot 10, tegen die tijd zijn ze allang vertrokken.

Als we alle rotzooi negeren houden ze vanzelf op.
Ja ik kan zeuren, ja ik zit vaak mis, ja ik leer bij....maar ik kan niet tegen papegaaien die niks kennen!

Bas - ON5HB.

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#253 Bericht door SWL nl 5321 »

PA5HB schreef:Dag John,

Ook ik erger me vaak aan het gedrag van sommigen op PI2NOS, was trouwens vroeger niet anders op PI3UTR.
Het vervelende is dat het over het algemeen mensen zonder vergunning zijn.

Maar vandaag hoorde ik Mischa een amateur terecht wijzen die netjes vroeg of hij even mocht, het moet me even van het hart maar Mischa het is NIET jouw taak te beoordelen of een andere amateur terecht te wijzen.
Jij bent niet bevoegd, daar is het AT voor.

Als je commentaar op anderen hebt en vind dat ze het verkeerd doen, dan neem je het op en geef je het door aan het AT.

Dat even terzijde, er zitten nare lieden op die de boel verstieren, maar zolang mensen erop blijven reageren hebben die er plezier in.
Negeer toch die mafketels die de boel verzieken, gewoon je PTT niet gebruiken, tel even tot 10, tegen die tijd zijn ze allang vertrokken.

Als we alle rotzooi negeren houden ze vanzelf op.

Hallo zendamateur Bas
Wat een commotie en gedurfde uitspraken
Hoe kan je nu zo te keer gaan tegen de door jou geknechte OM?
En dat wel op Allerheiligen............

73

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

Geen belang
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2017, 14:44

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#254 Bericht door Geen belang »

Allerheiligen? Wat is dat? Hebben die een call? Nooit van gehoord.

Speciaal station?
Ja ik kan zeuren, ja ik zit vaak mis, ja ik leer bij....maar ik kan niet tegen papegaaien die niks kennen!

Bas - ON5HB.

PA1OKZ
Berichten: 178
Lid geworden op: 14 aug 2008, 16:06
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#255 Bericht door PA1OKZ »

SWL NL 5321 schreef:
PA5HB schreef:Dag John,

Ook ik erger me vaak aan het gedrag van sommigen op PI2NOS, was trouwens vroeger niet anders op PI3UTR.
Het vervelende is dat het over het algemeen mensen zonder vergunning zijn.

Maar vandaag hoorde ik Mischa een amateur terecht wijzen die netjes vroeg of hij even mocht, het moet me even van het hart maar Mischa het is NIET jouw taak te beoordelen of een andere amateur terecht te wijzen.
Jij bent niet bevoegd, daar is het AT voor.

Als je commentaar op anderen hebt en vind dat ze het verkeerd doen, dan neem je het op en geef je het door aan het AT.

Dat even terzijde, er zitten nare lieden op die de boel verstieren, maar zolang mensen erop blijven reageren hebben die er plezier in.
Negeer toch die mafketels die de boel verzieken, gewoon je PTT niet gebruiken, tel even tot 10, tegen die tijd zijn ze allang vertrokken.

Als we alle rotzooi negeren houden ze vanzelf op.

Hallo zendamateur Bas
Wat een commotie en gedurfde uitspraken
Hoe kan je nu zo te keer gaan tegen de door jou geknechte OM?
En dat wel op Allerheiligen............

73

Robert
Goedenmorgen PA5HB,

Zonder nu een hele discussie te willen starten: Één van de grootste ergernissen die voortdurend door velen wordt uitgesproken is het ontbreken van inmelden. Diversen pakken gewoon de microfoon en beginnen te spreken "mag ik even...." gevolgd door een heel relaas. Een bepaalde amateur deed dit al meerdere keren, waarop hem een vriendelijk mailtje werd gezonden met de melding dat deze inmenging vaak tot problemen leidt. Van terechtwijzen is geen sprake. Dat deze amateur zich er niet van bewust is bleek omdat hij onmiddellijk verhaal ging halen via de repeater bevestigt dit.

In het QSO ijss verder geen onvertogen woord gevallen, de amateur in kwestie nam zelf het initiatief dit via de repeater te willen bespreken.

Het hele probleem is dat je kennelijk helemaal niets meer mag zeggen, zelfs niet in een prive email, zonder terecht te wijzen. Dus aan de ene kant is er sprake van een grote en heel veel uitgesproken ergernis, aan de andere kant mag niemand er iets (prive) van zeggen?

Voor de duidelijkheid: AT heeft deze functie niet, die stellen geen mening te hebben over de inhoud, zolang wordt voldaan aan de regeling gebruik frequentieruimte vinden zij alles best.

Het probleem is heel duidelijk hier, we mogen niets meer zeggen; als je de moed hebt om dit te doen, hoe vriendelijk ook, wordt je voor psychopaat uitgemaakt en wordt je kop er afgehakt. Er is een totaal gebrek aan de wil om ruimte aan elkaar tree geven in aller zijn facetten...

73,

Mischa

[mod] Op verzoek de call van de amateur in kwestie vervangen door AVG vriendelijke tekst [/mod]

Plaats reactie