Johan PD1JMB schreef:
Dit is dus een quote van vorig jaar augustus. Helaas is deze situatie nog steeds van toepassing. Ik zat zonet tijdens een soldeerwerkje naar de repeater te luisteren en waar ging het over? Iemand ergerde zich aan een paar doorgangen in het Fries en begon een ellenlang verhaal op te hangen dat dat niet kon omdat het Nederlands anders zou verdwijnen. Want een paar zinnen in het Fries is precies hetzelfde als derde generatie allochtonen welke nog steeds de taal van het land van afkomst praten, zo was de redenatie.
Ik heb er geen moeite mee dat het onderwerp niet altijd zendamateur gerelateerd is.
Radio discipline vind ik veel belangrijker.
Ruimte geven aan in-melders en geen langere doorgangen maken dan de op mijn set ingestelde time-out.
In dialect spreken op een Nationale repeater vind ik niet erg netjes.
Echter op een lokale repeater moet het het gewoon kunnen.
Bij een 1:1 QSO tussen vaste stations wijk indien mogelijk uit naar Simplex of lokaal relais.
Lomp reageren op iets waar je het niet mee eens bent moet je gewoon niet doen.
Ja ik maak gebruik van NOS maar alleen als ik of mijn tegen station elkaar niet op een andere manier kunnen bereiken.
Luisteren is voor mij een no-go

Sorry
Indien ik in de avond mobiel ben, pak ik graag de uitzending van John de Daily minutes wel even mee. Daarna weer QSY.