Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 20 nov 2018, 17:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 307 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 nov 2018, 15:46 

PA8MC
Die fusion hebben we ook hier lokaal. je kan die zelf bedienen. Is niet zo met PI2NOS dacht ik.
Natuurlijk blijft er altijd een zekere beleefdheids- vorm. Bij een eerste contact noem ik nooit iemand bij zijn voornaam.
1 omdat ik die nog niet ken, hi!
2 ben niet zo snel als sommige die alles van je weten 2 seconden dat ge uw call hebt gezegd.
3 Als het tegen station zijn naam heeft gezegd ,ga ik die dan aanspreken daarmee,

Onze hobby heeft niks te maken met winkels of restaurents etc, uitgenomen ham story' :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 nov 2018, 15:54 

DK1NL schreef:
Op de band heb ik daar ook geen moeite mee.

Ik werk echter ook regelmatig in België en Duitsland en daar is het toch wel gebruikelijk dat je iemand met U of Sie aanspreekt.

Dat heeft denk ik meer te maken met de cultuur dan met mentaliteit...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 nov 2018, 16:04 

Geen zendhobby maar wel grappig in dit kader om te laten lezen. Dit is een mailtje dat ik eergisteren kreeg als reactie op een serieus gestelde mail van mij bij de online supermarkt waar ik vaak mijn boodschappen bestel. Op basis van eerdere correspondentie kan ik melden dat dit kennelijk op basis van beleid zo gebeurt. Ik gebruikte zelf (ook vanwege die eerdere ervaring) wel je en jij in mijn mail aan hen, maar die was beslist niet zo "popi" gesteld:

Hoi John,

Dank je wel voor jouw berichtje.

Wat onwijs vervelend dat er wat mis gaat met jouw betaling.

We hebben een foutje gemaakt met ons systeem. De mail die we je hebben
gestuurd, had niet gestuurd mogen worden. We hebben helemaal niet
geprobeerd de bedragen te incasseren. Wat in de mail staat klopt dus niet.

De bedragen moeten wel nog betaald worden, maar om te zorgen dat het
systeem niet nog meer van slag raakt, willen we je vragen of je de bedragen wil
overmaken. Dan weten we zeker dat het goed gaat!

Alvast bedankt.

Fijne dag!

Elise

I rest my case :lol:

Ik vond het overigens niet vervelend. Ik word graag door iedereen met 'je' aangesproken, maar dit gaat mij ook wel ietsje te ver :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 nov 2018, 16:40 

on4avt schreef:
PA8MC
Die fusion hebben we ook hier lokaal. je kan die zelf bedienen. Is niet zo met PI2NOS dacht ik.

De Fusion repeaters ON0LGE en ON0MLB kan ik ook zelf bedienen. Als ik bv. een QSO wil met de vrienden in Noord-Duitsland open ik de room "DL-Nordwest". Om maar een voorbeeld te noemen.

En wat PI2NOS betreft: toen ik QRV werd vanuit Maastricht was dat de eerste repeater die ik hoorde. Er staat er eentje in Maastricht. Ik wist toen nog niet dat PI2NOS een landelijke repeater is. Ik heb toen aan een bevriende amateur uit Maastricht gevraagd of PI2NOS de repeater van het zothuis van Maastricht is omdat er steeds iemand, zonder roepletters, naar koekjes vroeg.En dat dagenlang.

- Sinds 1966 actief in de digitale mode RTTY - EURD Trophy #23 -

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 nov 2018, 12:13 

PA2RU schreef:
PE1PQX schreef:
Het 'Je' en 'Jij'-en hier in Nederland is te 'gewoon' geworden, we zijn te amicaal geworden.

Dacht altijd dat we op onze banden allemaal gelijk zijn ongeacht ras , geloof of politieke overtuiging..
Ik heb er geen moeite mee dat iemand me met je of jij aanspreekt op de banden..dat word voor personeel wel anders in een winkel , restaurant etc etc..
Daar word gewoon van personeel verwacht dat ze klanten met 'u' aanspreken...

Ik wordt in een winkel nooit met u aangesproken. Meestal met "Hai" Ik wacht dan altijd even en zeg dan: "ja, u ook een goede -morgen/-middag/-avond" terug, in de hoop dat ze de hint oppakken, maar dat is tot nu toe niet gelukt.
Om dan even weer on-topic te gaan; ik ben ook van mening dat we als we ons op de amateurbanden begeven allemaal gelijk zijn, en elkaar mogen tutoyeren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 nov 2018, 19:59 

PA0ETE schreef:
je en jij

Ooit gaapte tussen het Duitse ‘Du’ en ‘Sie’ een wereld van verschil. Mensen die onderling geen intieme betrekkingen onderhielden, spraken elkaar in beginsel met u aan....

Er waren enkele uitzonderingen op deze regel: schoorsteenvegers, daklozen, brandweermannen, militairen met dezelfde rang, zenderamateurs en leden van de SPD mochten elkaar tutoyeren. Maar het hóefde niet. ‘Doe jij maar wat u goeddunkt’, zei de vroegere SPD-leider Herbert Wehner ooit tegen een eenvoudige partijgenoot die kenbaar had gemaakt te willen dutzen...

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/tutoyeren-in-duitsland-dankzij-komst-van-ikea~bb202182/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 nov 2018, 20:11 

of zoals mijn opa zei : zeg maar jij tegen mij, ik haat U.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 307 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur