Verbetering sfeer op PI2NOS

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#256 Bericht door Juul - PE0GJG »

En daarom heb ik het zendamateurisme maar weer op een lager pitje gezet. Nadat ik hoopvol na zo'n 25 jaar weer "begonnen was".
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

HB9FXF
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:09
Roepletters: HB9FXF

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#257 Bericht door HB9FXF »

Het probleem is heel duidelijk hier, we mogen niets meer zeggen; als je de moed hebt om dit te doen, hoe vriendelijk ook, wordt je voor psychopaat uitgemaakt en wordt je kop er afgehakt. Er is een totaal gebrek aan de wil om ruimte aan elkaar tree geven in aller zijn facetten...

73,

Mischa

Ik woon samen met mijn vrouw sinds 2 jaar in Zwitserland. Hier wordt je er (ook op straat door onbekenden) op aangesproken als je je "misdraagt", nu is dit wel een ruim begrip maar een voorbeeld is het opruimen van hondepoep, hier is het normaal dat je de poep van je eigen hond opruimt, doe je dat niet dan kun je er zeker van zijn dat je er vroeg of laat een opmerking over krijgt. Zo'n opmerking voelt niet goed, je wordt behoorlijk te kakken :? gezet, maar het werkt wel, mij overkomt het niet meer dat ik geen zakjes bij me heb. Blijkbaar funktioneert de controle goed, Mensen zijn correct naar elkaar en behandelen elkaar met respect. Hufterig gedrag is hier gelukkig heel zeldzaam .
Het lijkt me duidelijk dat ik een groot voorstander ben van elkaar corrigeren mochten de regels grof geschonden worden.
Wie weet gaat het net als roken, in de jaren 60, 70, 80 en 90 was het in de openbare ruimte normaal om te roken, tegenwoordig is het "not done" om daar te roken.

'73 Jeroen HB9FXF

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#258 Bericht door PE1PQX »

Ik juich alle inspanningen om repeaters zoals NOS tot een succes te maken toe, helaas zijn er altijd onverlaten die het menen te moeten verzieken.
Dat er door de beheerders wordt opgetreden binnen hun mogelijkheden vind ik niet meer dan gepast, AT kan hier niets aan bijdragen helaas.

Verder zou ik de mensen willen oproepen de mensen die zich op NOS misdragen te 'rapporteren' middels logs, (nog mooier) geluidsopnamen en peil-acties om zo dossiervorming te kunnen toepassen.
Dan pas kun je gericht de verdachten aanspreken op misdragingen. Zoek de rotte appelen.

Ook zouden we kunnen kijken of we via de verenigingen VRZA/VERON in samenwerking met AT moeten gaan lobbyen bij de overheden om de vrije handel in communicatieapparatuur (tranceivers, porto's en andere RF apparatuur) strikter te gaan reguleren. Helaas zal dit nogal een zware dobber gaan worden vrees ik.
Ik bedoel dat je voor een paar hele dikke knaken een bami-porto uit China kunt laten komen, nog zonder dat je één stap buiten de deur hebt gezet.
De vrije handel draagt helaas ook niet bij in het oplossen van het "gedrags-probleem-op-NOS" (als ik het zo even mag benoemen)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#259 Bericht door PE1PQX »

Juul - PE0GJG schreef:En daarom heb ik het zendamateurisme maar weer op een lager pitje gezet. Nadat ik hoopvol na zo'n 25 jaar weer "begonnen was".
En vind ik nou jammer, dat 'idioten' het voor een ander verpesten.
Kom op Juul, er is meer te beleven dan de praatpalen in den lande!!
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#260 Bericht door SWL nl 5321 »

PA5HB schreef:Allerheiligen? Wat is dat? Hebben die een call? Nooit van gehoord.

Speciaal station?

Luisteren en goed lezen is een positieve gedragsuiting Bas.

Er wordt de Heilige boontjes onder de "mis" bruikers geschetst.
Veelal met een kruis antenne op grote hoogte.... :)

Vandaar doelend op de dag van morgen.

73

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#261 Bericht door PA3DJS »

@PA1OKZ:
Ik denk dat je hier best de waarheid kunt zeggen, maar..

Wat mij opvalt is dat diverse "gerenomeerde" zendamateurs met regelmaat hetzelfde doen (op PI2NOS), of gewoon over iemand heen gaan, en dan wordt er niets van gezegd. Wellicht dat dit bij sommige mensen tot (wat) ergernis leidt als je er dan één iemand uitpikt. Jouw toelichting maakt het beloop in ieder geval duidelijk.

Overigens volledig eens m.b.t. ergernis inmelddiscipline. Ik heb op PI2NOS ook weleens wat commentaar gekregen omdat ik mij aan de door AT opgestelde regels hield...

Oh ja, mijn nummer twee ergernis v.w.b. repeatergebruik is de overmaat aan redundantie in het taalgebruik van enkele frequente gebruikers, maar dat heb ik hier dacht ik al eens gepost.

In ieder geval goed te horen dat het experiment weer opgestart is.

pd0adl
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2016, 18:54

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#262 Bericht door pd0adl »

Hier een voorbeeld hoe je je niet moet gedragen op de repeater.

https://pc7x.net/api/stream/pi2nos/2017/10/31/12/39/00

PD1CH zegt dat ie met niemand niks te maken heeft, en zo gedraagt ie zich ook op de repeater.

Theo

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#263 Bericht door PA2RU »

pd0adl schreef:Hier een voorbeeld hoe je je niet moet gedragen op de repeater.

https://pc7x.net/api/stream/pi2nos/2017/10/31/12/39/00

PD1CH zegt dat ie met niemand niks te maken heeft, en zo gedraagt ie zich ook op de repeater.

Theo
NOS mag van mij wel weer uit..
En een verzoek aan 1 der moderatoren om deze draad maar te sluiten : komt de sfeer op dit forum ook ten goede :mrgreen:
73 René PA2RU

DK1NL
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 jan 2011, 17:19
Roepletters: DK1NL
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#264 Bericht door DK1NL »

NOS mag van mij wel weer uit..

Als de NOS je niet aanstaat heb de mogelijkheid om hem uit te zetten of qsy te gaan.

Ik dank de heren van Hobbyscoop voor het weer in de lucht zetten van PI2NOS.
Veel qso's maak ik niet via de NOS maar onderweg naar het qrl staat hij wel altijd aan en luister er graag naar, de afgelopen week was dan ook vreselijk saai en heb ik zelfs weer noodgedwongen naar NPO1 geluisterd. :lol:

Morgenvroeg om 5.00 uur weer op pad met NOS, dan begint de dag al goed!
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

ON5ZZ
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2011, 19:55

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#265 Bericht door ON5ZZ »

Een alcoholslot op sommige hun tranceivers kan misschien ook helpen...
Hf:Icom 7300 ant endfed 8band
VHF/UHF :Icom 9700 ant v2000
Mobiel: tyt 9800
Portable: baofengs
CW freak
APRS ON5ZZ-9

PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#266 Bericht door PA0LMD »

Juul - PE0GJG schreef:En daarom heb ik het zendamateurisme maar weer op een lager pitje gezet. Nadat ik hoopvol na zo'n 25 jaar weer "begonnen was".
Beetje overdreven Juul, de radio hobby is zo breed en veelzijdig dat repeaters daar helemaal geen rol in hoeven spelen.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#267 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA0LMD schreef:
Juul - PE0GJG schreef:En daarom heb ik het zendamateurisme maar weer op een lager pitje gezet. Nadat ik hoopvol na zo'n 25 jaar weer "begonnen was".
Beetje overdreven Juul, de radio hobby is zo breed en veelzijdig dat repeaters daar helemaal geen rol in hoeven spelen.

Weet ik Leo, ik ben maar weer aan het luisteren op m'n R70 naar de KG. Ook erg leuk.
Ben al m'n wijzigingen in kaart aan het brengen, "hoe was dat ook al weer?"……………….
En luisteren naar 0APD en de lokale repeater hier, hoewel daar de taal ook al "verruwt".
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PD5ML
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 sep 2017, 08:57
Roepletters: PD5ML
Locatie: Nederweert

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#268 Bericht door PD5ML »

pd0adl schreef:Hier een voorbeeld hoe je je niet moet gedragen op de repeater.

https://pc7x.net/api/stream/pi2nos/2017/10/31/12/39/00

PD1CH zegt dat ie met niemand niks te maken heeft, en zo gedraagt ie zich ook op de repeater.

Theo
Doet het AT hier niets aan? Ik vind dit niet kunnen hoe hier gedaan wordt. Zeker bij een minuut of 4 wordt het behoorlijk grof.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#269 Bericht door PA2RU »

PD5ML schreef:
Doet het AT hier niets aan? Ik vind dit niet kunnen hoe hier gedaan wordt. Zeker bij een minuut of 4 wordt het behoorlijk grof.
Iets met prioriteiten denk ik...
Daarbij als je vind dat iemand de (ongeschreven) fatsoensnormen overschrijd dan vind ik dat je degene daar op aan mag spreken..met dien verstande dat je dat dan wel netjes en beschaafd doet :wink:
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#270 Bericht door PE2AAB »

In mijn ogen ging het vandaag niet slecht (vanaf 15:00u geluisterd).

Wordt alleen tijd dat 'de geit wordt gemolken'.

Zijn uitzendingen zijn dan weliswaar mobiel maar wel vanaf ongeveer dezelfde locatie. Ik ga er vanuit dat die te traceren moet zijn. Een kenteken moet genoeg zijn.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie