PI4RTD en PI3RTD uit de lucht?!?!?!

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
pa2et
Berichten: 187
Lid geworden op: 10 aug 2006, 15:13
Locatie: Baarn

#16 Bericht door pa2et »

Theo Postma schreef: [...]
En als je de repeater niet bij je hebt staan, dan mag je een systeem maken om het op afstand uit te zetten.
En juist daar zit de kneep, dat heeft niemand. Te moeilijk.

Groeten,
Theo
Hmm, niet zo ingewikkeld. GSM (PrePay) telefoon + DTMF decoder + logica om het spul uit te schakelen.
Just my two cents ...
73
Eat



ham4ever!

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#17 Bericht door Theo Postma »

pa2et schreef:Hmm, niet zo ingewikkeld. GSM (PrePay) telefoon + DTMF decoder + logica om het spul uit te schakelen.
Just my two cents ...
Nee, niemand heeft het :lol:
Die van ons viel in de test fase al af, GSM start niet op na stroom uitval.
En de volgende horde was, dat het ding toch even zelf bellen moet, om de abo in stand te houden.
Consumenten spul moet je niet gebruiken in een 24/7 omgeving :!:

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

pa2et
Berichten: 187
Lid geworden op: 10 aug 2006, 15:13
Locatie: Baarn

#18 Bericht door pa2et »

Ha Ha! Je hebt natuurlijk gelijk, als ik mijn huidige N*k*a tussen duim en wijsvinger houd en een beetje knijp en de geluiden die bij dat proces vrijkomen analyseer, zou ik dat ding niet graag 24X7X365 in een repeater willen hebben ...

Misschien is een vaste telefoon lijn wat, in combinatie met een (professioneel) modem + ucontroller + rimbam, maar daar zitten weer maandelijkse kosten aan verbonden...

Op het pand waar ik werkzaam ben, staat een antenne installatie van een zeker (GSM) telecom bedrijf, ze hebben daar bij de ingang van het pand een sleutel schakelaar gemonteerd, in geval het ding echt uit moet en ze er niet vanuit het netwerk bij kunnen komen!
73
Eat



ham4ever!

pa1bjs
Berichten: 1136
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:18
Roepletters: PA1BJS
Locatie: Abbenbroek

#19 Bericht door pa1bjs »

Mischien via bepaalde audiosignalen de repeater schakelen?
Geluiden die niet in het dtmf zitten?
bas
Elecraft K2, FT897D, FT-7
Fritzel GPA404

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#20 Bericht door vk2gwk »

Die van ons viel in de test fase al af, GSM start niet op na stroom uitval.
En de volgende horde was, dat het ding toch even zelf bellen moet, om de abo in stand te houden.
In het Australische equivalent van Elektuur = Silicon Chip (geen elektuur artikelen... :) ) stond enige tijd geleden een ontwerp voor remote controlling via sms. Daarbij werd een ouder model Nokia gebruikt die bij stroom uitval weerd aan gezet kon worden.
Silicon Chip - October 2004 page 26

Link: http://www.siliconchip.com.au/cms/searc ... rch=Search
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

#21 Bericht door johnvdpas »

Ik vind ook dat ze gewoon die mannen op moeten sporen, die de repeater verzieken. Das dus niet diegene die 1 keer vergeet zn call te roepen hoewel dit ook niet mag, maar diegene die structureel de boel aan het verstieren zijn.

Ja zo werkt de wereld he, de makkelijkste oplossing is gewoon op de repeater te sluiten dat is veel makkelijker en veel goedkoper dan die gasten opsporen.

En aangezien die gasten dit alleen maar leuk vinden omdat er geestelijk iets in ze los is, kun je er donder op zeggen wanneer die reapeter weer in de lucht is het weer gebeurd.

Kijk zendamateurs kunnen elkaar wel aanspreken als ze hun boekje te buiten gaan, daarbij vind een piraat het alleen maar leuk dat ze response krijgen want die lacht zich zelf gewoon een deuk zo simpel is het. Dus 1 is niet meer op reageren en 2 is die gasten opsporen en een hoge boete geven dan leren ze het wel af.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#22 Bericht door Steef »

:arrow:
Laatst gewijzigd door Steef op 08 jul 2013, 06:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie praat luistert niet

Jan
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 okt 2007, 21:55
Locatie: Susteren (Limb)

#23 Bericht door Jan »

Ik ben aankomend zendamateur, maar het verbaasde mij, dat ik zo maar een zender kon kopen, dit moest niet kunnen zonder vergunning, ik heb de microfoon op zolder liggen, dan kan ik hem ook niet gebruiken, maar luisteren doe wel via de set, hier in Limburg zitten ook diverse knijpers, en dat is hinderlijk, maar de amateurs negeren dit, en dan is het meestal snel afgelopen, maar als er een reactie op het knijpen komt, dat geeft dit een bevestiging naar de knijper dat hij succes heeft.
Mijn mening is, als de zender niet verkocht wordt zonder vergunning, dan was het ook een beetje rustiger, en als dit zo was, dan had ik maar moeten wachten tot dat ik de vergunning had.

Gr. Jan

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

#24 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 13 okt 2013, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een zendamateur zonder antenne? Helemaal niets.

Jan
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 okt 2007, 21:55
Locatie: Susteren (Limb)

#25 Bericht door Jan »

PF3CH schreef:Beste Jan,

Jij schreef dat het jouw verbaasde dat je gewoon een tranciever (zender) kon kopen.
Dit is hier in Nederland gewoon legaal :shock:
Zo is dat immers hier bij wet geregeld, het enige is dat je 'm niet bedrijfsklaar mag hebben staan :idea:

In dit land is het dus zo dat iedereen 'alles' mag kopen en ook bezitten m.b.t. zendapparatuur, maar het alleen mag gebruiken als ie daarvoor een vergunning heeft :D
En daar zit het probleem, toen voor de eerste keer aan het luistern was op de repeater van Geleen, dacht ik niet goed te horen, er zat een knijper, het eerste wat ik kon bedenken, was de tijd van de 27 Mc, daar had je deze ook, maar hier had ik geen knijpers verwacht.

Gr. Jan

Plaats reactie