Zit er iemand in de buurt van Leopoldsburg?

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Zit er iemand in de buurt van Leopoldsburg?

#1 Bericht door Vertrokken »

Het is een prachtige dag vandaag :D

Zit er iemand in de buurt van Leopoldsburg die vertikaal kan beamen of dicht genoeg om mijn test-opstelling te testen?

Ik heb mijn voorlopige repeater brouwsel in de lucht, is verre van perfect maar goed.
Tijd om de beide Vertex VX2000V te testen, antennes staan op een 7 tal meter van elkaar en de ontvangst antenne staat ruim 5 meter hoger dan de zendantenne.

Ik heb niet genoeg zenders om deze setup helemaal zelf te testen, gebrek aan antennes is daar een van.

Anyway, ik heb hem lopen op 145.7875 MHz, -600KHz shift, CTCSS 131.8 KHz.
De testen hier lokaal op dummy deden het prima.

Let wel het bereik van de zendantenne is helemaal pet, dus kan goed zijn dat je hem niet kan horen.

Bedankt voor het uitproberen, ps er zitten nog geen multiplexers tussen en de Squelsch is nog computer-gestuurd, moet daar nog een draadje voor trekken.
Maar wil eerst weten of dit wel iets doet, thuis kan ik namelijk niet testen of de ontvanger overstuurd is omdat zelf op een dummy het signaal te hard is.

Bas.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Zit er iemand in de buurt van Leopoldsburg?

#2 Bericht door PE2AAB »

Ik zit in Valkenswaard en vlieg regelmatig vanaf Leopoldsburg. Ik kan wel verticaal testen. Alleen een rondstraler helaas.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Zit er iemand in de buurt van Leopoldsburg?

#3 Bericht door Vertrokken »

We hebben al getest met ON7WB en ON2VX, de resultaten waren prima zolang de TX op dummy aangesloten was.
Maar TX op antenne smeet de RX dicht, was er al bang voor.
Heb dus even Pedro aangeschreven of ik een paar multiplexers kan lenen om de boel te testen.
Want de huidige repeater van Peer heeft multiplexers, maar die kan ik niet even wegnemen om te testen :lol:

Vanaf Peer en Retie was zelfs niet met 200W over de ontvanger te komen, op dummy geen enkel probleem.
Ben er nu ook achter dat het squelsh meganisme in software niet goed is, zal mijn interface moeten uitbreiden naar DCD op RS-232 om een betere sturing te bekomen.

Nog veel werk aan de winkel. Toch bedankt voor het aanbod.

PA3X

Re: Zit er iemand in de buurt van Leopoldsburg?

#4 Bericht door PA3X »

Nogmaals.................

Antennes loodrecht onder elkaar monteren (niet versprongen) op de juiste afstand geeft dat 50/60 dB demping (die heb je al in je zak zitten voor je eerste test).

Om het systeem optimaal te laten functioneren heb je ongeveer 100 dB scheiding nodig tussen de zend en ontvangstkant.

De zichzelf benoemde repeater guru (lees god) heeft vast nog wel een filter voor je staan.

M.v.g
PA3X

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Zit er iemand in de buurt van Leopoldsburg?

#5 Bericht door Vertrokken »

Gaat niet. Anders had ik het wel gedaan.

Plaats reactie