Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine Lit

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1JAE
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 apr 2012, 15:30
Roepletters: PE1JAE
Locatie: Amsterdam

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#16 Bericht door PE1JAE »

Weet niet wat er veranderd is, maar hij doet het inmiddels wel op mijn iPad, zowel in Chrome als Safari. Enige commentaar is dat de witte selectiebalk bovenaan nogal wat ruimte inneemt, en niet weg te klikken is.

Enige kans om ook de D-Star repeaters (staan in dezelfde lijst) er in te krijgen?
IC-7000 met X50N en HyEndFed 20m, TH-F7E, ID-880H, Hytera MD785G, Ultimate3, DVMEGA en brede verzameling 409-spul.

Looking for the answer? 42...

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#17 Bericht door PH2LB »

Hier doet hij het op mijn android tablet ook nu. De witte balk Is idd iritant. Hij trunkt de omschrijvings tekst niet zoals in een gewone browser.

De d-stars kan ik toevoegen, zal dat dit weekend wel even doen.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#18 Bericht door PE2AAB »

Coördinaten PI2EHV en PI6EHN:

Even afhankelijk van je format:

51.44921, 5.48779
N 51 26.953, E 5 29.267
N 51 26 57.2, E 5 29 16

Dit is gebouw 'Potentiaal' (oude E-Hoog) van de TU/e waarop de repeaters zijn gesitueerd.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#19 Bericht door PH2LB »

Helaas is de lite versie beperkt tot 3 layers, dus een digistar layer kan ik op moment niet toevoegen helaas.

Ik zal eens na de lijsten kijken van het AT, volgens mij moet het ook mogelijk zijn die hoeveelheid data plat te slaan en te verdelen over max 3 layers. en de icon's laten bepalen door de content (b.v. een tag om aan te geven wat het is). Tevens kan ik dan een correctie routine toevoegen die bij gelijke coordinaten een verdeling toepast (paar meter naast de andere).

PE2AAB, Eindhoven even toegevoegd.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#20 Bericht door PA0ETE »

De lijst van AT vind ik zelf ook de meest bruikbare. Nadeel is dat daar ook ATOFs in staan die (nog) niet in gebruik genomen zijn, en dat de informatie over speciale dingen als CTCSS-gebruik er niet in staan.

Wat ik zelf wel een goed idee vind zijn de lijsten (als bijv. http://iarl.org ). Dat is een prettig concept, omdat repeaterbeheerders daar zelf hun gegevens in kunnen opslaan. Er moeten dan ook weer niet teveel lijsten komen natuurlijk.

Ik heb in het verleden vaak problemen gehad om gegevens van de door mij beheerde repeaters in de bestanden te krijgen. Ik heb bijv. meegemaakt dat geweigerd werd om een repeater voor 29 MHz in te voeren en ik heb in het begin ook problemen gehad om D-STAR-repeaters ingevoerd te krijgen (die ontbreken in deze lijst ook :-) ). Ik ben niet helemaal op de hoogte van hoe het nu is, twee jaar geleden waren er ruim meer D-STAR-repeaters en hotspots in Nederland dan dat er FM-relais zijn. Uiteraard moet je keuzen maken en D-STAR spreekt een stuk minder mensen aan dan FM.

Wat misschien wel een goed idee is: er zijn voor D-STAR-apparatuur lijsten die vaak door de eigenaren bijgehouden worden door middel van conversies van bijv. andere apparaten. Die lijsten (met zowel FM- als D-STAR-relais en hotspots) zijn vaak heel goed bijgehouden, maar mensen houden dat updaten vaak niet vol (vaak gebeurt het bij de aankoop van een nieuw apparaat :-) ). Deze bestanden worden ICF-bestanden genoemd (ze hebben een ICF-extensie).

Ook weet ik van bestanden met repeaterinfo voor de TomTom die er zijn.

Mogelijk kun je zo door koppelen van bestanden toch een goed beeld krijgen. De VERON-lijst vind ik als ik eerlijk ben niet zo heel goed.

Tenslotte vind ik een erg mooie app die voor Android: zoeken op ZBM2. Die geeft op basis van je GPS-gegevens afstanden tot de dichtstbijzijnde repeaters en de gegevens ervan. Jammer dat dan weer een stokoud bestand gebruikt wordt en dat de afstandsberekening niet altijd correct werkt. Het is wel een leuk idee :-)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#21 Bericht door PA0ETE »

Wat ik mis is PI6TEN op 29,690 (-100 kHz shift), PI1DSA 438,175 (D-STAR, -7,6 shift) en PI2AMF (430,1875 +1,6 MHz shift). Overigens snap ik wel dat je een bestaande lijst gebruikt en ook dat je keuzen maakt. Dus als je kiest dat D-STAR en 10m niet interessant zijn, dan is dat niet een probleem. Want er bestaan ook nog crossbandrepeaters (als ik me niet vergis eentje) en een lineaire transponder, er zijn ook nog een aantal ATV-relais, en PI2AMF is natuurlijk pas sinds een week terug op een nieuwe freq. :-)

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#22 Bericht door Randy »

Ik heb al een voorzetje gemaakt met de CTCSS data die (deels) geverifieerd is. Aanvullingen zijn altijd welkom.
Komende week even het eea scripten zodat er een CSV file beschikbaar is als download.

VHF - http://www.hamnieuws.nl/repeaters/vhf-r ... s-144-mhz/
UHF - http://www.hamnieuws.nl/repeaters/uhf-r ... s-430-mhz/

Nieuw zijn PI2GOR en PI2AMF. Verder missen PI2HWD en PI3HWD (Heerhugowaard) in het BT-overzicht, staat PI2NOS dubbel in het BT-overzicht van AT.

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#23 Bericht door PH2LB »

Dat ziet er netjes uit Randy. Een CSV zou mooi zijn, heb jij in de bron data ook nog de QTH locators of lat/long ?

We zouden gewoon per soort repeater een aparte kaart maken (voorkomt ook de overlap problemen ;-) ).
Dus kaart voor de 2 meter, 70 cm, D start, 10 meter etc. kan iedereen kiezen wat hij/zij nodig heeft.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#24 Bericht door PH2LB »

Blijkbaar is er nog iemand die moeite heeft genomen een repeater kaart te maken.

https://maps.google.nl/maps/ms?msid=200 ... 87b0&msa=0

ziet er goed uit volgens mij een voorzien van mooie informatie (in zowel de points als aan de linker kant).
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#25 Bericht door PA2OLD »

De Arnhemse repeater staat op een verkeerde locatie, dat moet zijn: 51.985032,5.953912 hoek Lange Water - IJssellaan boven op een hoog kantoren complex wat door Rijkswaterstaat werd gebruikt en nu geloof ik leeg staat.
Niet dat het belangrijk is maar voor de nauwkeurigheid toch even vermeld.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#26 Bericht door PH2LB »

Voor de volledigheid, map is gemaakt door PA2DKW zie : http://www.pa2dkw.nl/repeaters

Even een mailtje via zijn contact pagina, dan komt het vast helemaal goed :D
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
gertw68
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 jan 2012, 14:48

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#27 Bericht door gertw68 »

PD2LB schreef:Voor de volledigheid, map is gemaakt door PA2DKW zie : http://www.pa2dkw.nl/repeaters

Even een mailtje via zijn contact pagina, dan komt het vast helemaal goed :D
De repeater van NOV staat op de verkeerde plaats aangegeven!, moet op de knobbel in t' Harde zijn.

Hele mooie kaart heb je gemaakt Lex, jammer dat de pins er nog niet helemaal goed opstaan. Zal wel eens goed komen.
Luister Amateur Hattem. ICOM IC-R7000. K-PO WR2100. Lowe HF-225.

PD5WL
Berichten: 147
Lid geworden op: 06 sep 2013, 10:09
Roepletters: PD5WL
Locatie: JO22md
Contacteer:

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#28 Bericht door PD5WL »

PD2LB, ik zal deze een permanente locatie geven in mijn nieuwe site... Dan zal ik ook eens met je mee kijken waarom het mobile deel van de gebruikers het niet voor elkaar krijgt.

Ik denk dat een kwestie van API sturing is, want de beta van google maps die ik aan het testen ben voor ze werkt wel prima. Is de zelfde engine.. ;)
73's,

Wijnand - PD5WL - JO22md

TX/RX : FT-817, TS-700G, DJ-596 MkII, Condor 16 / 3000, Ultimate 3, 2m DIY TX, 23cm ATV TX
RX: Yaesu FRG-7700, 13cm ATV RX
Ant. : Comet CX-903, 10el Yagi, 23cm yagi 36 elm,
DIY Ant.: Dipole 10M band, 40m Inverted V, J-Pole 2m, EndFed 10/20/40, 13cm Dish, Active HF Antenna.
On the shelf : 2m kruisyagi, Kathrein 70cm rondstraler, 4 el. yagi 145Mhz, G5RV Junior, Longwire 9:1 unun, 23cm Yagi 35elm, 13cm yagi 8 elm. & Outback 1899.

Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#29 Bericht door Math PD0MAT »

Leuk idee!

Weergave onder Firefox op desktop is prima, zelfs onder Opera op m'n N900 doet hij het goed.

Erg exact is het nog niet, maar dat kan ook aan de originele coördinaten liggen.
Volgens de kaart staat de repeater van Kampen (PI2KMP) achterin IJsselmuiden, hemelsbreed zo'n 1,5km verderop.

PD5WL
Berichten: 147
Lid geworden op: 06 sep 2013, 10:09
Roepletters: PD5WL
Locatie: JO22md
Contacteer:

Re: Hobby tijd : repeater kaart van nederland in Maps Engine

#30 Bericht door PD5WL »

Soms iets te veel tijd over en soms iets te veel R&D voor de zaak aan het toepassen op de hobby, maar dit is een leuke toevoeging op de repeater kaart.

Kaart met Radius er in voor mobiel gebruik

Afbeelding

Het is maar een idee, waar ik duidelijk nog even mee moet vogelen... Zeg maar een google Maps variant van de kaart door PA3AKK zoals op de Veron site staat.

http://www.veron.nl/naslag/naslag_repeaters.html
Afbeelding
73's,

Wijnand - PD5WL - JO22md

TX/RX : FT-817, TS-700G, DJ-596 MkII, Condor 16 / 3000, Ultimate 3, 2m DIY TX, 23cm ATV TX
RX: Yaesu FRG-7700, 13cm ATV RX
Ant. : Comet CX-903, 10el Yagi, 23cm yagi 36 elm,
DIY Ant.: Dipole 10M band, 40m Inverted V, J-Pole 2m, EndFed 10/20/40, 13cm Dish, Active HF Antenna.
On the shelf : 2m kruisyagi, Kathrein 70cm rondstraler, 4 el. yagi 145Mhz, G5RV Junior, Longwire 9:1 unun, 23cm Yagi 35elm, 13cm yagi 8 elm. & Outback 1899.

Plaats reactie