PI3FLD blijft dicht met subtoon van 77hz.

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: PI3FLD blijft dicht met subtoon van 77hz.

#16 Bericht door PF9ZX »

Ik lees hier berichten die mij deels doen denken aan bepaalde mensen uit een bepaalde periode.

Maar goed, ik zal niet zeggen wat er nog meer gewoon gewoon gebruikt wordt. Zolang er geen last is, is het niet aan mij of ons als gebruikers te gaan "klikken". :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: PI3FLD blijft dicht met subtoon van 77hz.

#17 Bericht door Dennisd »

Aeolus schreef:
pa3dsc schreef:Bij mij ook.
Ik ga gewoon door de waarschuwing heen.
Wat kan er nou mis gaan?
Ja joh, dergelijke waarschuwingen gewoon negeren... maar dan ook niet gaan klagen als over een tijdje je pc vol met spyware en virussen staat.
Bizar en als je verder leest is het toch niet misselijk ,en dan toch doorgaan, ik zou het zekere voor het onzekere nemen ,en hard op me surfplank de andere kant op gaan..

http://safebrowsing.clients.google.com/ ... index.html :oops:

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: PI3FLD blijft dicht met subtoon van 77hz.

#18 Bericht door pc1mb »

PD8MJW schreef:Maar goed, ik zal niet zeggen wat er nog meer gewoon gewoon gebruikt wordt. Zolang er geen last is, is het niet aan mij of ons als gebruikers te gaan "klikken". :wink:
daar denkt 'iemand' hier kennelijk anders over.
san1980 schreef:Heb AT hier al over bericht, want 70cm Eindhoven is gewoon in de lucht en wat is het dan, fout van AT of had de 70cm niet meer in de lucht moeten zijn.
Zelfde geldt voor Lelystad. Heb nu weer eens gemaild naar AT hoe het zit met lelystad.

Baal hier van, krijg ik weer al die lui aan de deur om hun motorola apparatuur nogmaals te herprogrammeren. -zucht-
Theorie en praktijk komen nu eenmaal wel eens niet 100% overeen... Waarom vraag je het niet even aan de beheerders van de repeater zelf, in plaats van meteen bij het AT aan de bel gaan hangen? Teveel moeite? En sinds wanneer is het AT verplicht om te zorgen dat jouw motorola file 100% actueel is?

Misschien staan deze repeaters bijvoorbeeld wel op heel beperkt toegankelijke lokaties, zodat precies op 31-12 23:59 uit de lucht halen geen optie was... iig voor 1 van beide is dat zo...

Maarja, dat maakt allemaal niet uit zolang jouw motorola file maar 100% actueel is... desnoods passen we de echte wereld daaraan aan.

Beetje jammer, deze manier van doen...
Laatst gewijzigd door pc1mb op 04 feb 2013, 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: PI3FLD blijft dicht met subtoon van 77hz.

#19 Bericht door pc1mb »

lk1zhm schreef:Ik heb een WouXung KG-UV6D waarbij ik de subtone heb ingesteld op 77.0hz en als ik ongeveer 1000 meter van Pi3fld af ben dan werkt deze normaal. Maar ben ik nu in Almere waar ik ook PI3FLD kan openen maar dan met 1750hz. Maar niet met de sub toon wat normaal zou moeten. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Andere repeaters waar ook een subtone van 77hz ingesteld staan zoals PI2NOS daar werkt het wel.
Werkt bij mij ook niet meer op de porto inderdaad. Dit ging vorig jaar wel, op dezelfde porto, met sindsdien ongewijzigde instellingen.

De gevoeligheid van de toonsquelch zal heel laag gezet zijn vermoed ik. Daarom druk je er met de Kenwood nog net doorheen, maar met porto's wil het dus niet meer.

En ook hier werkt 'good old 1750Hz' wel op afstand.

Event
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 nov 2012, 21:43

old message

#20 Bericht door Event »

no comment
Laatst gewijzigd door Event op 14 aug 2013, 01:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1166
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: PI3FLD blijft dicht met subtoon van 77hz.

#21 Bericht door pa3dsc »

[quote="Dennisd"]

Bizar en als je verder leest is het toch niet misselijk ,en dan toch doorgaan, ik zou het zekere voor het onzekere nemen ,en hard op me surfplank de andere kant op gaan..

http://safebrowsing.clients.google.com/ ... index.html [/quote]

Ik merk niks. Allemaal bang makerij.

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: PI3FLD blijft dicht met subtoon van 77hz.

#22 Bericht door Aeolus »

haha ja, goedzo :mrgreen: als je iets niet ziet, dan is het er ook niet :lol:

lk1zhm
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2008, 00:40
Roepletters: PD1LOI
Locatie: Almere

Re: PI3FLD blijft dicht met subtoon van 77hz.

#23 Bericht door lk1zhm »

pc1mb schreef:
lk1zhm schreef:Ik heb een WouXung KG-UV6D waarbij ik de subtone heb ingesteld op 77.0hz en als ik ongeveer 1000 meter van Pi3fld af ben dan werkt deze normaal. Maar ben ik nu in Almere waar ik ook PI3FLD kan openen maar dan met 1750hz. Maar niet met de sub toon wat normaal zou moeten. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Andere repeaters waar ook een subtone van 77hz ingesteld staan zoals PI2NOS daar werkt het wel.
Werkt bij mij ook niet meer op de porto inderdaad. Dit ging vorig jaar wel, op dezelfde porto, met sindsdien ongewijzigde instellingen.

De gevoeligheid van de toonsquelch zal heel laag gezet zijn vermoed ik. Daarom druk je er met de Kenwood nog net doorheen, maar met porto's wil het dus niet meer.

En ook hier werkt 'good old 1750Hz' wel op afstand.
Ik ga binnenkort de beheerder even aanspreken, ik hoor dat hij s,avonds wel eens via de 70cm repeater aanwezig is. je hoort het nog hoe het zit.

Plaats reactie