Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

#1 Bericht door xxxx »

Heren,

Volgens mij is deze vraag wel eens vaker gesteld.....Maar als ik ga googelen kom ik diverse lijstjes tegen met alle Repeaters van Nederland.
Maar welke lijst is nu echt up to date?. Wil mijn mobiele TRX namelijk voor programmeren met alle repeater op 2 en 70 cm met de juiste ctcss code's etc, maar dan wel met de actuele frequenties.

Of heeft iemand een complete actuele lijst in een csv file oid?

Groeten Jelle

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

#2 Bericht door elsinga »

Jelle, mijn lijst is behoorlijk actueel volgens mij. Kun je in PDF of Chirp formaat van mijn site downloaden. Mocht je een ander formaat nodig hebben, CSV kan ik in elke gewenste vorm wel maken. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

#3 Bericht door PF9ZX »

Ik zou even wachten tot na 1 januari als alle mogelijke veranderingen zijn doorgevoerd
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

#4 Bericht door PA3HMP »

Lijkt me ook verstandig aangezien er een hoop freq. gaan veranderen.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

#5 Bericht door PA0ETE »

Er is een verschil tussen lijsten van de verenigingen en die van Agentschap Telecom. Die laatste is heel compleet, maar er staan gewoonlijk ook meerdere niet-gebruikte vergunningen tussen. Bij AT ontbreken verder gegevens zoals bijv. of een relais met CTCSS geopend moet worden en zo. Dat laatste vind je bij de amateurs gewoonlijk wel.

Een lijst bijhouden is een hoeveelheid werk dat niet gemakkelijk door één amateur gedurende jaren gedaan kan worden. Daardoor zie je nog wel eens dat amateurs een lijst opstellen en dat enkele jaren zeer getrouw doen, en het daarna laten afweten. Er zijn ook directories waar de gebruikers de aanpassingen zelf kunnen doen. Volgens mij gebeurt verwijderen van niet bestaande repeaters daar niet altijd even trouw, maar nieuwe groepen melden daar gewoonlijk in hun enthousiasme in elk geval wel wat ze doen, en ook de veranderingen worden daar vaak wel doorgevoerd, of door de repeaterbeheerders of door bezoekers.

Ik gebruik zelf meestal de lijst van AT (dat is een excel-bestand). Meestal ben ik als ik ga kijken maar in enkele repeaters geïnteresseerd, en de aanvullende gegevens haal ik dan van de website van de repeater, waarvan de meesten er wel een hebben. AT heeft overigens bij het amateuroverleg wel eens aangegeven dat ze de publicatiefrequentie van hun lijst wilden verhogen. Momenteel is dat 1x per halfjaar.

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

#6 Bericht door xxxx »

Heren bedankt voor de antwoorden.

Robert.....Wat een lijst zeg pfffff Daar kunnen we wel wat mee :D ......Heb hem even gedownload en geopend in Chirp, echter kan ik dan niet dingen verwijderen die ik er niet in zou willen hebben.
Zou jij misschien voor mij een .csv file er van kunnen maken? Kijken of het dan wel lukt......of ik doe gewoon iets fout wat ook heel goed mogelijk is :wink:

Idd na 1 januari gaat er weer een hoop veranderen, maar dan heb ik wel alle repeaters er op naam in staan met de juiste ctcss etc, even de freq aanpassen en het is weer klaar....

Gr Jelle

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

#7 Bericht door PF9ZX »

En zoals een overheidssite, als die van het AT, betaamt, is er niets te vinden. Zelfs als je goed zoekt niet.

Waarom zijn dit nu allemaal van die "prutsers sites" ?
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

#8 Bericht door PA3BAS »

http://www.agentschaptelecom.nl/binarie ... 120808.xls


Lijst van het AT is niet zo moeilijk te vinden. Ga naar de site, dan naar zendamateur, linkermenu Onbemand frequentiegebruik en dan staat ie aan de rechterkant als Onbemande amateurstations.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

#9 Bericht door elsinga »

Jelle, de Chirp lijst zelf is in CSV formaat, gewoon de regels eruit slopen die je niet wilt. 8)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Event
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 nov 2012, 21:43

old message

#10 Bericht door Event »

no commend
Laatst gewijzigd door Event op 14 aug 2013, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

#11 Bericht door elsinga »

In mijn Excel bestand kloppen bovenstaande frequenties gewoon. 8)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

#12 Bericht door PA2OLD »

elsinga schreef:In mijn Excel bestand kloppen bovenstaande frequenties gewoon. 8)
Waar kan ik die Excel lijst op jouw site vinden?
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

#13 Bericht door PE7EB »

Maar jij bent dan ook de goeiste Robert ;)
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

#14 Bericht door elsinga »

Die Excel lijst is voor persoonlijk gebruik, maar ik maak daaruit (op onregelmatige momenten) wel bijvoorbeeld mijn PDF lijst en de BCtool en Chirp bestanden.

Zojuist trouwens even de PDF versie ververst. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe actuele repeater lijst Nederland?

#15 Bericht door PA4JAN »

PA2OLD schreef:
elsinga schreef:In mijn Excel bestand kloppen bovenstaande frequenties gewoon. 8)
Waar kan ik die Excel lijst op jouw site vinden?

Ik zie hem ook niet :(

Plaats reactie